کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید جانشین کروبی:

خاتمي الان كمك نكند، پس کی كمك كند؟/ نظام خود را از نیروهای دلسوز در حصر محروم نکند!/ شجریان در حال مردن است، چه اشکالی دارد از او عیادتی شود

25 ارديبهشت 1398 ساعت 12:43

به عقيده الياس حضرتي، بايد رفع حصر را آني حل كنند، ممنوع‌التصويري و محدوديت‌هاي آقاي خاتمي را به عنوان سياستمداري كه تلاش دارد كمك كند، رفع كنند!


گروه سیاسی جهان نیوز: الياس حضرتي، نماينده اصلاح طلب تهران و مدیرمسئول روزنامه اعتماد روز گذشته در نطق پیش از دستور خود در مجلس به بیان مطالبی درباره استفاده از دلسوزانی(!) همچون خاتمی، میرحسین و کروبی پرداخت و محمدرضا شجریان، خواننده پرحاشیه را در حال مرگ دانست و پیشنهاد داد که وزیر ارشاد از وی عیادتی بکند!

نماینده اصلاح طلب تهران گفت: «بي‌شك سخت‌ترين برنامه تحريم جهاني و باغلظت‌ترين برنامه محاصره اقتصادي بعد از انقلاب در يك سال گذشته بر سر مردم ما آمده است. دشمنان ما در تلاشند فشار اصلي را برگرده ملت بياندازند تا آحاد ملت به خصوص مردم و اقشار ضعيف نااميد شوند».

حضرتي ادامه داد: «دشمن مي‌خواهد به مردم ضعيف، مستضعف و آسيب‌پذير ضربه بزند تا به رابطه آنها، اعتقاد و باورهاي آنها لطمه بزند و از نظام و انقلاب‌شان جداي‌شان كنند.» به گفته اين نماينده مجلس، هدف دشمن در وهله اول حمله نظامي نيست، چه‌بسا كه امكان دارد و محتمل است. در وهله اول خرد كردن شخصيت مردم، لِه كردن آنها در زير چرخ مسائل، مباحث و مشكلاتي كه وجود دارد، از بين بردن اعتماد آنها و تبديل اميد و باور آنها به يأس و نااميدي است.
عضو فراكسيون اميد گفت: «جنگ شروع شده است، جنگ رواني عليه مردم ايران. با استفاده از همه تكنيك‌ها، ابزار، تكنولوژي، صاحب‌نظران، جامعه‌شناسان، روانشناسان بر سر اين مردم و ملت از زمين و هوا و اطراف و اكناف بمباران رواني شروع شده است تا آنها را نااميد كنند.»

حضرتي معتقد است: «دشمن روي سه محور حساب باز كرده است؛ محور اول مردم را نااميد كند، به اختلافات دامن بزند، طبل و شيپور اختلافات، تضادها و شكاف‌ها را همچنان بنوازد، همانطور كه دارند مي‌نوازند. فشار اقتصادي را چه بر اثر تحريم و چه بر اثر ضعف مديريت و دانايي ما مديران دامنگير مردم كند. كدام مردم؟ مردمي كه از ابتداي انقلاب شبانه‌روز پاي اين انقلاب ايستاده‌اند. آن كسي كه يك پسر داشت و آنكه 9 پسر داشت تقديم كرد، هرچه داشتند تقديم كردند. هر چه داشتند عرضه كردند. با خلوص نيت و صادقانه دست به يك معامله بزرگ زدند و پاي اين معامله ماندند و هستند و امروز مورد تهاجم هدف‌ها و تيرهاي زهرآگين دشمن در اين جنگ رواني قرار گرفته‌اند.»

او ادامه داد: «عزيزان من! جنگ رواني دو شاخصه دارد: اول اينكه مسوولان درك نمي‌كنند يا دير درك مي‌كنند؛ زماني درك مي‌كنند كه كار از كار گذشته است و مردم زير چرخ‌ها لِه مي‌شوند. عزيزان من؛ دشمن از همه توان خود استفاده مي‌كند. با اخبار غلط و بزرگنمايي برخي اشتباهات. 1200 نفر از منافقين در آلباني نشسته و در چهره اصلاح‌طلب، حزب‌اللهي، اصولگرا، مدافع نظام، افراطي و تندرو كار مي‌كنند و در حال سم‌پاشي رواني هستند.»

قائم مقام حزب اعتماد ملي گفت: «در داخل هم ما بدون اينكه توجهي به اين جنگ بزرگ داشته باشيم همچنان به اختلافات دامن مي‌زنيم. در اين جنگ رواني صداوسيما بايد در خط مقدم باشد. رسانه‌هاي مكتوب و پايگاه‌هاي خبري، خبرگزاري، جامعه‌شناسان، اساتيد دانشگاه‌ها و... بايد مورد مشورت قرار گيرند. صداوسيماي ما با وجود زحماتي كه مي‌كشد و من از آن بخش تشكر مي‌كنم اما تلاش، برنامه، توان مديريتي‌اش هيچ تناسبي با نيازهاي اين جنگ بزرگ رواني ندارد.» اين عضو فراكسيون اميد با بيان اينكه «روزنامه‌ها هم براي اينكه بتوانند در صحنه بمانند، برنامه‌ريزي مي‌كنند اما به دليل گراني كاغذ در حال تعطيل شدن هستند» ادامه داد: «خبرگزاري‌ها هم با محدوديت‌هاي مختلف روبه‌رو هستند. ما هم به جاي اينكه با سعه‌صدر با نشريات و اهالي فرهنگ و اهالي خبر برخورد كنيم، روزنامه و مجله‌اي را به دليل يك اشتباه در اولين قدم تعطيل مي‌كنيم؛ يعني آن را مي‌كشيم. كاري كه مي‌توان با تذكر يا ارايه پرونده به هيات نظارت حل كرد، اما ما آن را تعطيل مي‌كنيم و ساده‌ترين راه را انتخاب مي‌كنيم.»

او خطاب به نمايندگان مجلس گفت: «عزيزان من؛ برادران و خواهران عزيز؛ ما در كجاي كاريم؟ نمايندگان ملت در كجاي اين داستان قرار دارند؟ بود‌و‌نبودن‌مان‌چه‌اثري دارد؟ از خودمان پرسيده‌ايم اگر يك ماه اين مجلس را تعطيل كنند چه ضايعه و خسارتي بر اين ملت وارد مي‌شود؟ آيا وجود ما اثر مثبتي در اين داستان دارد؟ جايگاه ما كجاست؟ نقش ما كجاست؟ اين مردم در حال لِه شدن هستند و ما شاهديم و حتي درك‌شان هم نمي‌كنيم.» اين نماينده مجلس معتقد است: «هيچ‌گونه دركي از له شدن ملت در زير چرخ‌هاي گراني، تورم، بيكاري، هرج و مرج حاكم بر بازار و اقتصاد نداريم. مرتب هر كدام از ما طبلي برداشته‌ايم و بر اختلافات، تعميق اختلافات، نقطه ضعف گرفتن و عليه هم حرف زدن، مي‌كوبيم. صداوسيما عليه دولت، دولت عليه مجلس، مجلس عليه آن يكي ... و ما همه سرگرم موضوعات پوچ اندر پوچ هستيم، بدون اينكه اثر بيروني داشته باشيم.» حضرتي ادامه داد: «نظام جمهوري اسلامي بايد به همه وطن‌پرستان كه در دنيا موثر هستند، فراخوان بدهد. ما تنهايي در حال حركت هستيم و حاضر نيستيم هيچ قدمي‌برداريم. در كنار مسائل حمايتي از ملت، اصلاح برخي از ساختارها، بايد به نشاط اجتماعي ملت كه منشأ بازگشت ذره‌اي اعتماد است، توجه كنيم.» قائم‌مقام حزب اعتماد ملي گفت: «از نظام و حكومت انتظار گذشت و بزرگي مي‌رود. آقای شجریان در حال مردن است چه اشکالی دارد که وزیر فرهنگ و ارشاد از ایشان عیادتی بکند؟ گیرم ایشان در جایی اشتباهاتی هم کرده‌اند».

به عقيده الياس حضرتي، بايد رفع حصر را آني حل كنند، ممنوع‌التصويري و محدوديت‌هاي آقاي خاتمي را به عنوان سياستمداري كه تلاش دارد كمك كند، رفع كنند. اگر آقاي خاتمي الان كمك نكند، چه زماني مي‌تواند، كمك كند؟ نظام مي‌خواهد خود را از همه نيروهاي دلسوزي كه 10 سال است در حصر هستند، اما پيام مي‌دهند كه «اي مردم، دوستان، طرفداران در صحنه باشيد و كمك كنيد»، محروم كند؟ به گفته او، آخرين پيامي كه از آقاي موسوي آمده، اين است: آقاي روحاني حوصله كن، از رهبري فاصله نگير...


کد مطلب: 686407

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/686407/خاتمي-الان-كمك-نكند-کی-كند-نظام-خود-نیروهای-دلسوز-حصر-محروم-نکند-شجریان-حال-مردن-اشکالی-او-عیادتی-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com