کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اکران ناموفق فیلم‌های ماه رمضان

25 ارديبهشت 1398 ساعت 10:53

دو مدیر پردیس های سینمایی به بررسی چیدمان و اکران فیلم‌های ماه رمضان ۹۸ و علت اصلی عدم استقبال مخاطبان پرداختند.


به گزارش جهان نیوز، شش فیلم سینمایی به دنیا آمدن، تولدت مبارک، خانه دیگری، سامورایی در برلین، نبات و وکیل مدافع در چینش اکران رمضان ۹۸ قرار گرفتند که در مورد میزان استقبال و کم و کیف این موضوع با دو مدیر پردیس سینمایی گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید؛

رضا سعیدی پور مدیر پردیس سینمایی ایران مال در این باره بیان کرد: متاسفانه برای فیلم‌هایی که رمضان روی پرده رفت غیر از یک یا دو فیلم، آن طور که دلخواه ما باشد اتفاقی نیفتاد و استقبال خوبی تا به امروز از آن‌ها نشده است. می‌توان گفت یکی از علت‌های اصلی این عدم استقبال، نبود تبلیغات شهری خوب بود.

وی افزود: امسال حال گیشه و سینما با طرح رمضان هم خوب نیست؛ چون بسیاری از مردم به علت نبود تبلیغات کافی از نیم بها بودن بلیت‌ها قبل از افطار مطلع نیستند. قطعاً اگر تبلیغ بهتری داشتیم، اتفاق بهتری رخ می‌داد.

این مدیر سینمایی بیان کرد: با این اوصاف هنوز فروش «متری شیش و نیم» و «تگزاس ۲» به کمک گیشه و سینما آمده است و اکران رمضان را پررنگ نگه داشته است.

هاشم میرزاخانی مدیر پردیس سینمایی ملت هم عنوان کرد: همانطور که در رمضان امسال مشاهده می‌کنیم، فروش‌ها افت جدی پیدا کرده که علت اصلی آن نوع چیدمان فیلم هاست. به طوری که آثار گمنامی که مردم از آن‌ها ارتباط ذهنی و قبلی ندارند و در جشنواره‌ها هم اتفاق خاصی برای آن‌ها رخ نداده، اکران شدند.

وی افزود: در این شرایط فیلم‌ها خودشان، خودشان را باید نشان دهند و بالا بکشند و فقط «سامورای در برلین» است که توانسته نسبت به بقیه بهتر عمل کند. از طرفی تبلیغات شهری این آثار هم در سطحی که مناسب باشد، دیده نمی‌شود و تقریباً طرح اذان تا اذان تعطیل است و استقبال خوبی از آن نشده است.

این مدیر سینمایی اضافه کرد: مسائل مختلفی چون مشکلات اقتصادی هم در عدم استقبال مخاطبان از سینما بی تاثیر نیست و قطعاً تاثیر جدی در فرآیند مراجعه به سینما گذاشته است؛ اما به نظرم مهمترین علت، چیدمان فیلم‌ها بود که با اقبال جدی از سوی مخاطبان روبرو نشدند.

وی عنوان کرد: در این شرایط هنوز «تگزاس ۲» و «متری شیش و نیم» و تا حدودی «سامورایی در برلین» در فروش تاثیر دارند. اگر زمینه‌ای برای تولید فیلم‌هایی با موضوع ماه مبارک رمضان و آثاری که فضای معنوی بیشتری دارند آماده شود، اتفاق بهتری در جذب مخاطب خواهد افتاد. امیدوارم برای عید فطر که در آن قرارداد چند فیلم خوب به چشم می‌خورد، شاهد رونق بیشتر سینما باشیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 686378

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/686378/اکران-ناموفق-فیلم-های-ماه-رمضان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com