کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کوچ فالگیرها به شبکه‌های اجتماعی

24 ارديبهشت 1398 ساعت 18:28

بسیاری از روانشناسان بر این باور هستند که مراجعه بیش از اندازه افراد به فالگیرها می تواند آثار منفی روحی و روانی متعددی را برای فرد به همراه داشته باشد به گونه ای که او در کوچک ترین امور زندگی خود نیز وابسته به مراجعه به فالگیر و نظر او است.


به گزارش جهان نیوز، آرمان نوشت: متاسفانه در سایه استفاده بیش از اندازه از شبکه‌های مجازی شاهد کوچ فالگیران به فضای مجازی هستیم که بنا به گفته برخی از این افراد کسب درآمد در شبکه‌های اجتماعی از طریق فالگیری به مراتب بیشتر است که این خود می‌تواند نشان از افزایش آسیب های اجتماعی داشته باشد. گفتنی است متاسفانه امروزه بیشتر افراد فارغ از اینکه در چه رده سنی، جنسیت، طبقه اجتماعی و یا شغلی هستند به فالگیرها مراجعه می کنند که این خود می تواند نشان از تغییر خرده فرهنگ ها در جامعه باشد، چراکه استقبال بیش از اندازه مردم از فال و فالگیری می تواند پیامدهای منفی بسیاری را از نظر اجتماعی و فردی به دنبال داشته باشد. بدیهی است امروزه افراد تحصیلکرده نیز به فالگیرها مراجعه می کنند که این خود جای بسی تأمل دارد، چرا که در گذشته این مهم به ندرت اتفاق می افتد و بسیاری از افراد تحصیلکرده بر این باور بودند که حرف های فالگیر پایه علمی ندارد و تنها باعث مختل شدن زندگی آنها می شود اما این در حالی است که در شرایط موجود افراد تحصیلکرده نیز به مشتریان ثابت فالگیرها تبدیل شده‌اند که این خود جای بسی تأمل دارد.

بسیاری از روانشناسان بر این باور هستند که مراجعه بیش از اندازه افراد به فالگیرها می تواند آثار منفی روحی و روانی متعددی را برای فرد به همراه داشته باشد به گونه ای که او در کوچک ترین امور زندگی خود نیز وابسته به مراجعه به فالگیر و نظر او است که این خود می تواند در از بین رفتن اعتماد به نفس نقش بسزایی داشته باشد. از سوی دیگر باید خاطرنشان کرد که کاهش روابط میان افراد نیز یکی دیگر از پیامدهای منفی رواج بساط فالگیرها است، چرا که در اکثر اوقات مراجعه به فالگیر این احساس را به فرد القا می کند که اطرافیان خیر تو را نمی خواهند و برای شما مشکل ساز خواهند بود که این خود نقش موثری در کاهش روابط میان افراد دارد.

دفترهای لوکس فالگیرها
کافی است به یکی از دفاتر فالگیری پس از تعیین وقت قبلی و معرف قابل اعتماد مراجعه کنید که با محل کاری بسیار لوکس و با دیزاین خاص مواجه می شوید که این خود نیز می تواند در جذب بیشتر اعتماد مشتری تاثیرگذار باشد.

دریافت مبالغ هنگفت برای رسیدن به معشوق
آنچه مسلم است یکی از بیشترین دلایل مراجعه مردم به فالگیرها مساله عشق و عاشقی و رسیدن به معشوق و یا حذف رقیب می باشد که فالگیرها برای این موارد هزینه های بسیار بالایی را نیز دریافت می کنند به گونه ای که طبق تحقیقات به عمل آمده فرد برای تامین هزینه آن اقدام به قرض گرفتن و یا فروش لوازم با ارزش خود می کند و حتی در برخی از موارد شهریه دانشگاه خود را صرف انجام این کار می کند و اما در مقابل به نتیجه ای دست نمی یابد. باید در نظر داشت که اعتماد بیش از اندازه به فالگیرها خود می تواند نشان از درماندگی فرد باشد، چرا که تنها راهکار مناسب برای حل مشکل خود را در دستان فالگیر می داند که این خود می تواند نشان از جای خالی ارائه آموزش های مناسب و همچنین افزایش مشکلات روحی و روانی در افراد باشد.

مراجعه به فالگیرها بیشتر از روانشناسان
همان گونه که می دانیم امروزه افراد به راحتی به فالگیرها مراجعه می‌کنند، اما این در حالی است که برای حل مشکل خود کمتر به روانشناس مراجعه می کنند که این خود می تواند نشان از رواج بیش از اندازه پدیده انگ زنی در جامعه باشد، چراکه متاسفانه بسیاری از مردم بر این باور هستند که اگر به روانشناس مراجعه کنند به آنها انگ بیمار زده می شود اما این در حالی است که هنگام مراجعه به فالگیر هیچ انگ یا برچسبی به آنها زده نمی شود که این خود می تواند در افزایش مراجعه افراد به فالگیرها موثر باشد از این رو شاید بتوان با ایجاد تغییر فرهنگ و باورها (که البته این مهم کاری سخت و زمان بر می باشد) تا حدودی این مشکل را برطرف کرد. پر واضح است که مراجعه به روانپزشک از نظر مالی نیز بسیار مقرون به صرفه تر می باشد همچنین می توان به راحتی مشکل و یا مساله خود را با انجام روش های منطقی و عقلانی حل کرد، اما این در حالی است که هنگام مراجعه به فالگیرها نه تنها باید هزینه های بالایی را صرف کرد بلکه در انتها نیز به هیچ نتیجه ای مطلوب و موثری نیز دست نخواهیم یافت که این خود می تواند برای فرد بسیار سخت باشد.

تبلیغات متنوع و گسترده فالگیرها
امروزه کافی است تنها برای چند دقیقه به شبکه اجتماعی اینستاگرام و یا تلگرام سری بزنید تا با تبلیغات گسترده و متنوع فالگیرها مواجه شوید تبلیغاتی که پایانی ندارد و هر روز با یک روند جدید کار خود را معرفی و اقدام به جذب بیشتر مشتری نیز می کنند، به گونه ای که حتی به صورت غیرحضوری نیز این کار را برای مشتری انجام می دهند که این روش مقبول افراد بیشتری می باشد چرا که دیگر برای فال و فالگیری نیاز به گرفتن مرخصی و یا صرف زمان به نسبت طولانی نیستند و تنها پس از واریز مبلغی به حساب معرفی شده از سوی فالگیر کار خود را انجام می دهند. جالب است بدانیم که امروزه مشتری این فالگیرها تنها مختص به ایران نیست بلکه مشتری های از کشورهای دیگر نیز به آنها مراجعه می‌کنند. با این اوصاف می توان این ادعا را داشت که علاقه به فالگیری تنها مختص مردم کشور نیست و در کشورهای دیگر نیز تا حدودی رواج دارد هر چند نه به اندازه ایران. در پایان باید خاطر نشان کرد که سوءاستفاده فالگیرها از افراد مراجعه کننده نه تنها می تواند از نظر مالی برای فرد مشکل ساز شود بلکه تاثیرات منفی بسیاری را در زندگی شخصی و اجتماعی او نیز بر جای می گذارد، به گونه‌ای که در برخی از موارد فرد از ادامه تحصیل و یا زندگی مشترک خود صرف نظر می‌کند و آینده ای به جز تباهی در انتظار او نخواهد بود، از این رو انتظار می رود با ایجاد فرهنگ سازی های لازم از سوی مسئولان، مردم را با واقعیت تلخ فال و فالگیری آشنا کنند تا شاید از این وادی آسیب های جامعه نیز تا حد زیادی کاهش یابد.


کد مطلب: 686306

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/686306/کوچ-فالگیرها-شبکه-های-اجتماعی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com