کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمبود ۸ هزار معلم در مدارس استان تهران

24 ارديبهشت 1398 ساعت 15:25

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران گفت: برای مهر امسال با کمبود ۸ هزار معلم در مدارس شهرستان‌های استان تهران مواجه هستیم.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مراسم احیای مدارس ماندگار در گام دوم انقلاب ضمن تبریک به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان با اشاره به مشکل ایاب و ذهاب کارکنان آموزش و پرورش استان تهران، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش به این نکته توجه خاصی دارند و در اقدام عملی دستور دادند تا بخشی از مطالبات پیمانکاران ایاب و ذهاب پرداخت شود که ما ممنون وزیر آموزش و پرورش هستیم.

وی با بیان اینکه مدرسه ماندگار مدرس دارای ۶ ویژگی مربوط به سند تحول بنیادین است، ادامه داد: مدرسه شهید مدرس و بسیاری دیگر نظیر دارالفنون و... مکان مقدسی است که افراد بزرگی نظیر شهدای ما در این مکان‌ها تحصیل داشته‌اند و نیاز است ماندگار باشند؛ 

صیدلو بیان کرد: خانواده شهدایی که در این مدرسه تحصیل کرده‌اند، سهمی از این مکان را دارند و برای آنان به عنوان مأمن، حال خوبی ایجاد می‌شود. 

وی درباره ارتباط مدرسه و محله که در سند تحول بنیادین دیده شده است، بیان کرد: امیدواریم روزی برسد که ظرفیت استحکام‌سازی کافی ایجاد شود تا مدارس بتوانند ماندگار باشند؛ وزیر آموزش و پرورش از وضعیت محرومیت‌ها به صورت کامل آگاهی دارند، لذا بنده خواهش دارم اقدامی درباره وضعیت مدارس شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: هفته گذشته نمایندگان مجلس از دو مدیرکل استان یعنی بنده و آقای فولادوند دعوت کردند تا مسائل آموزش و پرورش را بازگو کنیم که بنده اعلام کردم اگر برای امروز می‌خواهید به ما کمک کنید ما ۶ میلیارد تومان پول ایاب و ذهاب بدهکاریم؛ اگر برای دو هفته آینده می‌خواهید کمک کنید، ما ۶ میلیارد تومان حق الزحمه همکاران ر ا بدهکاریم و اگر برای تابستان می‌خواهید مشکلی حل کنید، ۸ هزار نفر کمبود نیروی انسانی وجود دارد، اگر برای اول مهر می خواهید کاری کنید، ما حدود۱۰ هزار کلاس درس نیاز داریم و می‌خواهیم نمایندگان مجلس کاری کنند تا حال آموزش و پرورش خوب شود.

وی ادامه داد: اگر حال آموزش و پرورش خوب باشد، حال مردم تهران نیز خوب است و امیدواریم حال مملکت ما از این بهتر شود و بتوانیم دانش‌آموزانی تربیت کنیم که افراد فهیم جامعه ما باشند، لذا امیدواریم وزیر آموزش و پرورش قول مساعدت دهند تا این مدرسه و سایر مدارس نیز بازسازی شوند. 


کد مطلب: 686291

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/686291/کمبود-۸-هزار-معلم-مدارس-استان-تهران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com