جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱۴

اتهام داماد وزیر کار؛ اخلال در نظام اقتصادی

سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 686264
هادی رضوی گفت: جلسه محاکمه را محاکمه عادلانه می‌دانم که قرار است خیلی دزدان به ظاهر نگران، آن روز محاکمه شوند.
اتهام داماد وزیر کار؛ اخلال در نظام اقتصادی
به گزارش جهان نيوز، دادگاه رسیدگی به اتهام تعدادی دیگر از متهمان بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام امروز، سه‌شنبه 24 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.

طبق لیست اعلامی، سیدمحمدهادی رضوی داماد وزیر کار در جایگاه نخست قرار دارد و اتهام وی مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال از طریق نامشروع عنوان شده است.

هفته گذشته بود که اسداله مسعودی مقام قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده سنگین، با اعلام اتهام منتسب به هادی رضوی، گفته بود که این متهم بیش از 107 میلیارد تومان تسهیلات از بانک سرمایه دریافت کرده است.

نماینده دادستان در این پرونده نیز پیش‌تر گفته بود این پرونده 400 متهم دارد.

در اولین رسیدگی‌های دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به این پرونده، پرویز کاظمی، علی بخشایش و محمدرضا توسلی سه عضو هیئت‌مدیره بانک سرمایه محاکمه شدند که در نهایت، محکومیت آنها مبنی بر 20 سال حبس، تحمل 74 ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت دائم از مشاغل دولتی قطعی شد و متهمان روانه زندان شدند.

پس از این سه متهم، حسین هدایتی، معروف به عابربانک فوتبال ایران به همراه 10 متهم دیگر پرونده بانک سرمایه محاکمه شدند که حکم وی صادر شده ولی هنوز ابلاغ نشده است.  در این میان قتل حمید حاجیان، وکیلی که حسین هدایتی از او به عنوان وکیل پرنفوذ یاد کرده بود، بر ابهامات موجود افزوده است.

رضوی پیش از جلسه امروز دادگاه با انتشار پستی معنادار، برای افرادی که اسمی از آنها نیاورده است خط و نشان کشیده است.

او در این پست خود نوشته است: «دوشنبه‌های شهرزادی؛ اینبار دوشنبه محاکمه این حقیر. دو سال انتظار این حقیر ثمر نشست و نزد قاضی عادل جناب دکتر مسعودی‌مقام محاکمه خواهم شد. دو سال انتظار برای این محکمه عادلانه ... خداوند را شاکرم که این فرصت برایم فراهم شد تا حقایق عجیبی را با عزیزان مطرح کنم. فکر کنم بعضی از دوستان باید نگران باشند زیرا جلسه محاکمه را محاکمه عادلانه می‌دانم که قرار است خیلی دزدان به ظاهر نگران، اون روز محاکمه شوند. دوشنبه زودتر بیا.

به گفته نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی به پرونده سه عضو هیئت‌مدیره بانک سرمایه، شرکت‌های هادی رضوی یکی از مجموعه‌هایی است که پرویز کاظمی تلاش داشته با نقض عامدانه و عالمانه قوانین به آنها پرداختی‌های کلان داشته باشد. 

در همین جلسه، پس از اینکه علی بخشایش مدعی شد که هادی رضوی تمام تسهیلاتی که دریافت کرده بود را تسویه کرده، نماینده بانک سرمایه گفت: یک سر سوزن در بیان ادعاهایشان انصاف داشته باشید. هادی رضوی گران نمایی کرده و ملکی که 25 میلیارد قیمت داشته به عنوان ملک 125 میلیاردی برای تسویه تسهیلاتش به بانک ارائه داده است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
با این روندی که داره پیش میره بنظرمیرسه درمورد خیلی ازمسئولین و وابستگانشان باید اصل رو بر اختلاس و سوءاستفاده مالی ازبیت المال دانست مگراینکه خلافش اثبات بشه!
Iran, Islamic Republic of
وقتی سیستم قوه قضاییه تشخیص مصلحتی اداره می شه
امیدی به اصلاح نیست حتی با بنده خدا رییسی
محمد
Iran, Islamic Republic of
میگما
نهایتا 7 سال زندان میشوند و ....
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
فقط اعدام...
Iran, Islamic Republic of
بعنوان مفسد فی الارض 4 تا از اینا اعدام بشن همه چیز حله اما ......
Iran, Islamic Republic of
به نظرم بیشتر رو بستگان وزرا تامل بشه
داماد و خواهرزاده و نوه و پسر باجناق وزیر کار رو یکم رصد کنید چیزهای زیادی دستتون میاد.
متاسفانه با یک توصیه حقی ضایع میشه که جبران شدنی نیست
Iran, Islamic Republic of
قيافه ظاهر الله اكبر - ريش و انگتر و پيراهن انچناني -اين تيپ ادمها دهن مملكتو سرويس كردند -فقط اعدام
Iran, Islamic Republic of
داماد نعمت زاده را ازقلم انداختی
ولی بهر حال از محاکمه امید هست اینکه با دامادها
برخورد صورت میگیرد ویا با برادر رئیس جمهور
امیدواریم نوبت برادرمعاون اول هم برسد
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم ازهرجناحی باشند محاکمه شوند نه فقط جناح دولت و اصلاح طلبان تا مردم به عدالت قوه قضائیه یقین کنند
علی قزوینی
Iran, Islamic Republic of
خدایش اگر یک محقق بررسی کند و یک کتاب در مورد ای اخلال گران اقصادی جمع اوری کندا! چه انهایی که در زندان هستند ویا خارج زندان . بدون شک خواهیم دید بستگان اینها از رده مدیرکل به بالا در این جهل سال خون این انقلاب را به شیشه کشیدهاند . که این ننگ نیست برای ما ؟! لذا ضربه ای که نظام از اینها خورده است از امریکای جنایتکار نخورده .حواهشا مساحمه ممنوع!
Iran, Islamic Republic of
تبریک به قوه قضاییه همه لباس راه راه داشتن جز داماد آقای وزیر تا برنامه عصر جدید را هم تماشا می کند
زندان شده محل استراحت و آموزش
Iran, Islamic Republic of
هدایتی عابر بانک فوتبال ایران نیست ایشون عابر بانک تیم حکومتی پرسپولیسه وخدا میدونه با پولاش تاحالا چندتا بازی رو برای پرسپولیس درآورده
Iran, Islamic Republic of
چه تفاوتی هست که همه متهمین لباس زندان به تن دارن به غیر از داماد وزیر. آیا توقع دارید مردم با دیدن این تناقضات به عدالت قوه قضائیه اعتماد کنند!!
من نمی دانم که اگر این آقای وزیر توانایی داشتن در پست قبلی وزارتشان توانایی خود را نشان می دادن. مملکت مگر قحط الرجال هست، چرا قدرت باید بین چند نفر یا چند خانواده دست به دست شود. شما در سال 1400 چند انتخابات دارید، آیا توقع شرکت حداکثری مردم را دارید؟