پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
سی ان ان:

روسیه، آمریکا را بر سر ایران تحت فشار می‌گذارد

سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 686259
شبکه خبری سی ان ان در آستانه دیدار وزیر امور خارجه آمریکا با مقامات ارشد روسیه گزارش داد: روسیه، 'مایک پمپئو' را بر سر بحران آفرینی آمریکا در قبال ایران تحت فشار قرار می‌دهد.
روسیه، آمریکا را بر سر ایران تحت فشار می‌گذارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، سی ان ان روز سه شنبه گزارش داد: تا ساعاتی دیگر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا با 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری و 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه در سوچی دیدار می کند.

'متیو چنس' خبرنگار سی ان ان از مسکو درمورد این دیدار گفت: می توان ناامیدی و دلسردی روسیه نسبت به آمریکا را حس کرد. در حالیکه آمریکا بر ایران فشار آورده، یک نماینده مجلس روسیه سخنان تندی علیه مایک پمپئو به کار برده و گفته است که به جای اقدامات تند و تحریک کننده، از آمریکا دیپلماسی با ثبات انتظار می رود.

وی افزود: در این دیدار لاوروف تلاش می کند تا پمپئو را در مورد اینکه چگونه آمریکا می خواهد خود را از بحران ایران، بحرانی که با فشارهای یک جانبه واشنگتن علیه ایران بوجود آورده، خارج کند، روشن سازد.

چنس ادامه داد: مسکو و تهران شانه به شانه یکدیگر در سوریه (علیه تروریست ها) جنگیدند، دور ساختن این دو از یکدیگر یکی از اهداف سیاست خارجی آمریکا است.

خبرنگار سی ان ان افزود: در حالیکه ایران و روسیه تحت تحریم های فزاینده اقتصادی آمریکا قرار دارند و هر دو کشور اساسا مخالف قدرت های غربی و آمریکایی هستند، به نظر می رسد که بیش از هر زمان دیگری به یکدیگر نزدیک شوند.

وی گفت: به نظر نمی رسد که پمپئو در این زمینه بتواند پیشرفت چندانی داشته باشد. 

به گزارش ایرنا، 'سرگئی ریابکوف' روز گذشته (دوشنبه) در آستانه دیدار وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در سوچی به ریانووستی گفته بود: روسیه و آمریکا در مسائل مختلف اختلاف نظرهای جدی دارند.

وی افزود: برای ما روشن کردن این موضوع سودمند خواهد بود که آیا دولت آمریکا برای گسترش تحرک مثبت در روابط با روسیه که پس از گفت وگوی تلفنی سران دو کشور بوجود آمد، آماده است یا نه.

مایک پمپئو و سرگئی لاوروف امروز(سه شنبه) در سوچی دیدار می کنند.

روابط روسیه و آمریکا تیره و پر تنش است و دو کشور در موضوعاتی همچون مساله سوریه و اوکراین و برجام اختلاف نظر جدی دارند.

آمریکا بیش از 66 بسته تحریمی علیه روسیه وضع کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *