جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جهانگیری: ارز مورد نیاز واردات کاغذ همانند گذشته تامین خواهد شد

سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 686230
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت، نقش و جایگاه کتاب و مطبوعات در توسعه کشور، تاکید کرد: دولت با تمام توان از تولید کنندگان محصولات فرهنگی و صنعت چاپ و نشر کشور حمایت کرده و در این زمینه تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت.
جهانگیری: ارز مورد نیاز واردات کاغذ همانند گذشته تامین خواهد شد
به گزارش جهان نيوز، معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت، نقش و جایگاه کتاب و مطبوعات در توسعه کشور، تاکید کرد: دولت با تمام توان از تولید کنندگان محصولات فرهنگی و صنعت چاپ و نشر کشور حمایت کرده و در این زمینه تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت.

دكتر اسحاق جهانگيري در جلسه بررسي وضعيت واردات كاغذ و مشكلات دست اندركاران مطبوعات و كتاب كشور، با اشاره به نگراني‌ها و دغدغه‌هاي دست اندركاران اين حوزه، تصريح كرد: از نظر دولت كتاب و مطبوعات جزو كالاهاي اساسي و ضروري مورد نياز جامعه است و بايد تمام تدابير لازم براي تداوم حيات و رشد اين محصولات بكار گرفته شود.
وي با بيان اينكه دولت نسبت به افزايش قيمت ملزومات مورد نياز اين صنعت نظير كاغذ و زينك و پيامدهاي آن براي صنعت چاپ و نشر كشور واقف است، افزود: نخواهيم گذاشت در حركت رو به رشد توليد محصولات فرهنگي نظير كتاب و مطبوعات خللي حاصل شود.

معاون اول رييس جمهور ضمن تاكيد بر ضرورت حل مشكلات پيش روي مطبوعات و حوزه نشر و كتاب در زمينه كاغذ،‌ گفت: به منظور حل مشكل كاغذ بايد علاوه بر نظارت جدي و دقيق بر جريان واردات و توزيع كاغذ، تلاش شود تا ظرف چند ماه ظرفيت توليد كارخانه‌هاي داخلي به منظور مرتفع كردن نيازهاي كشور در اين زمينه افزايش پيدا كند.

دكتر جهانگيري خاطرنشان کرد: دولت در موضوع فساد و رانت ناشي از توزيع كالاهايي كه با ارز 4200 توماني وارد شده اما در بازار به قيمت هاي آزاد فروخته مي شود با هيچكس تعارف ندارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و بانك مركزي بايد در زمينه پرونده هاي واردات و توزيع كاغذ به عنوان مدعي همه ابزارهاي لازم را براي مسدود كردن منافذ فساد بكار گيرند و با متخلفان از طريق تعزيرات و محاكم قضايي برخورد شود و دستگاه قضايي نيز بايد با سوء استفاده كنندگان ارز اختصاص يافته براي كالاهاي اساسي از جمله كاغذ برخورد كند.

معاون اول رييس جمهور با قدرداني از زحمات مديران مسئول روزنامه ها و ناشران كتاب كه در اين شرايط دشوار، صنعت چاپ و نشر را سرپا نگه داشته‌اند، از آنها خواست در شرايط جنگ اقتصادي و عمليات رواني و رسانه‌اي دشمنان، با قدرت در دفاع از نظام و كشور به كار خود ادامه دهند.

دكتر جهانگيري از مديران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز خواست تا براي نظارت دقيق تر بر جريان واردات و توزيع كاغذ از توانمندي و ظرفيت نمايندگان مطبوعات و ناشران و تشكل هاي مرتبط با آنها استفاده كند.

اين جلسه كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رييس كل بانك مركزي و جمعي از مديران مسئول مطبوعات و نمايندگان اتحاديه هاي مرتبط با ناشران كشور حضور داشتند، ديدگاه هاي مختلف در زمينه مشكلات صنعت چاپ و نشر و راه هاي برون رفت از تگناهاي موجود مطرح شد.

در اين جلسه مقرر شد ارز مورد نياز واردات كاغذ همچون ساير كالاهاي اساسي كماكان اختصاص يابد. همچنين مقرر شد كاغذهاي وارداتي انبار شده در گمركات كشور ظرف دو هفته به بازارهاي مصرف عرضه شود. وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز موظف شد تا با تامين مواد اوليه مورد نياز صنايع توليد كاغذ داخل كشور، ظرفيت توليد اين كارخانه‌ها را در چند ماه آينده به حداكثر برساند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *