جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

سیاست چماق و هویج و آب نبات آمریکایی

سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 686229
ترامپ سیاست چماق و هویج را در پیش گرفته است و با تهدید و فشار بر ایران به دنبال این است که ایران را پای میز مذاکره جدید بنشاند.
سیاست چماق و هویج و آب نبات آمریکایی
به گزارش جهان نيوز، ترامپ سیاست چماق و هویج را در پیش گرفته است و با تهدید و فشار بر ایران به دنبال این است که ایران را پای میز مذاکره جدید بنشاند.

این موضوع را حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت.

رئیس جمهور در جلسه ۱۸ اردیبهشت هیئت دولت به اقدامات ایران درباره کاهش تعهداتش در برجام اشاره داشت و عنوان کرد که امروز بنا به تصمیم شورای عالی امنیت ملی به سران ۵ کشور باقیمانده در برجام اعلام کردیم از دو اقدامی که تا کنون انجام می‌دادیم صرف نظر خواهیم کرد این دو اقدام به یک بیان ساده دو فروش است.

روحانی گفت یعنی هر وقت مواد غنی شده ما به ۳۰۰ کیلوگرم می‌رسید ما در عوض کیک زرد این مواد غنی شده به کشور دیگری می‌دادیم، اما از امروز این فروش متوقف می‌شود.  همچنین هرگاه آب سنگین ما از ۱۳۰ تن تجاوز می‌کرد ما اضافی آن را به کشور دیگری می‌فروختیم، اما از امروز این فروش متوقف می‌شود.

البته حجت‌الاسلام ذوالنور در تحلیل رفتار ترامپ اینگونه می‌گوید که آمریکای ترامپ پایبند برجام نخواهد بود. تنها با کسی می‌توان مذاکره کرد که به حداقل‌ها ولو اینکه به ضررش باشد، پایبندی نشان دهد. ترامپ نشان داد تحت هیچ شرایطی به هیچ اصولی پایبند نیست.

دونالد ترامپ پیرو اظهارات خود پس از کاهش تعهدات ایران از برجام گفته بود که منتظر است ایرانی‌ها برای مذاکره جدید به وی تلفن بزنند.

حجت‌الاسلام ذوالنور این اظهارات ترامپ را به آب نباتی تشبیه می‌کند که افرادی آب دهانشان برای آن می‌جنبد چرا که این مسئله تحقیر نظام اسلامی است و این افراد قطعا از منظر سیاسی رشد نکرده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اخیرا در حاشیه جلسه علنی مجلس گفته بود که پایان این تحولاتی که شکل گرفته حتما جنگ نخواهد بود و هیچ کس هم به ترامپ زنگ نخواهد زد.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دشمن شناسی
Turkey
‫این اصطلاح توهین آمیز و استکباری و نژاد پرستانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ چماق و هویج برای حیوانات بکار میرود....