جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۴۹

چه کشورهایی در تیررس موشک‌های ایران قرار دارند؟

سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 686206
این روزها با وجود جنگ روی کاغذ آمریکا با ایران، مقام‌های این کشور در سفرهای دوره‌ای به‌دنبال دادن پالس‌های مثبت و تضمین به ایران هستند که آمریکا قصد حمله نظامی ندارد؛ چراکه به‌اذعان کارشناسان خود، به‌خوبی می‌دانند ایران تسلیم‌شدنی نیست.
چه کشورهایی در تیررس موشک‌های ایران قرار دارند؟
به گزارش جهان نيوز، این روزها با وجود جنگ روی کاغذ آمریکا با ایران، مقام‌های این کشور در سفرهای دوره‌ای به‌دنبال دادن پالس‌های مثبت و تضمین به ایران هستند که آمریکا قصد حمله نظامی ندارد؛ چراکه به‌اذعان کارشناسان خود، به‌خوبی می‌دانند ایران تسلیم‌شدنی نیست.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند سپاه پاسداران موشک بالستیک و کروز را سوار بر قایق‌های خود کرده است. آمریکا هم برای جبران، تجهیزاتی مانند ناوگروه آبراهام لینکلن و سیستم دفاع ضدموشکی را به منطقه خلیج‌فارس ارسال کرده که البته هنوز ناو آبراهام لینکلن به خلیج‌فارس نرسیده است. با تمام این‌ها، آیا منطقه شاهد جنگ ایران و آمریکا خواهد بود؟ اگر جنگی دربگیرد، بازنده آن کیست؟

تنش‌های میان آمریکا و ایران از آنجا شروع شد که آمریکا، سپاه پاسداران، نیروی رسمی نظامی کشورمان را تروریستی اعلام کرد و ایران نیز در واکنش به این تصمیم نیروی نظامی آمریکا در منطقه (سنتکام) را تروریستی خواند. 

این اقدام آمریکا موجب افزایش تنش‌ها در سطح منطقه و مسدود‌سازی راه‌های حل بحران‌ها در منطقه شد. بر‌همین‌اساس، نمایندگانی از کنگره و سنای آمریکا به دولت آمریکا توصیه کرده‌اند درباره قراردادن نام سپاه در فهرست تروریسم بازنگری کند. آنان معتقدند این اقدام منافع آمریکا در منطقه و امنیت نظامیان آمریکا را به‌شدت تهدید می‌کند؛ زیرا همان‌طورکه اشاره شد، اگر بخشی از یک ساختار قانونی یک دولت، تروریستی تعریف شود، امکان اقدام متقابل از طرف آن دولت امری بدیهی است و در‌این‌صورت، نظامیان آمریکایی حاضر در منطقه نیز در شمار تروریست‌ها تعریف می‌شوند و هر اقدامی علیه آن‌ها محتمل است؛ به‌ویژه اینکه نظامیان ایران در‌حال‌حاضر اگر گفته نشود تنها نیروی نظامی مؤثر در جنگ با تروریسم، اصلی‌ترین نیرو در منطقه تعریف می‌شوند و طبیعی است که این نیروی قدرتمند که هرروز بر ابعاد توانمندی آن نیز در جغرافیای سیاسی منطقه افزوده می‌شود، تعریف خود از تروریست‌ها را به حامیان منطقه‌ای خود نیز تسری داده و دامنه جنگ با تروریسم را گسترش دهد. 

 آمریکا نیز به عواقب این تصمیم خود آگاه است؛ همچنان‌که همین موضوع موجب سفر ناگهانی و شتاب‌زده پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، به بغداد شد.  آمریکایی‌ها کاملا بر توانایی و اشراف ایران بر منطقه واقف هستند و همین توانایی، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا را به عراق فرستاد تا بگوید جنگی در کار نیست.

پمپئو در این سفر به‌طوررسمی نگرانی آمریکا از واکنش ایران دربرابر تروریستی اعلام‌شدن سپاه را به گوش مقام‌های ایران رساند و از مقام‌های عراق با دادن امتیاز معافیت از تحریم‌های ایران، درخواست کرد با ایران در‌این‌باره رایزنی و میانجیگری کنند.

مشاور نخست‌وزیر عراق در امور امنیتی درباره اهداف سفر اخیر غیرمنتظره وزیر امورخارجه آمریکا به بغداد که با گمانه‌زنی‌های زیادی همراه شد، گفت: مایک پمپئو به بغداد آمد تا اطمینان دهد آمریکا به‌دنبال اقدام نظامی نیست. فالح الفیاض روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا تأکید کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند از واکنش جمهوری اسلامی ایران به اقدامات آمریکا در منطقه نگران هستند و برای همین مایک پمپئو به بغداد آمد تا اطمینان دهد آمریکا درصدد اقدام نظامی نیست.  پیامد درگیری نظامی بین ایران و آمریکا را رژیم صهیونیستی به‌خوبی دریافته است. یووال استاینیتس، وزیر انرژی این رژیم، با ابراز نگرانی از بالاگرفتن تنش بین تهران و واشنگتن، گفته است اگر بین ایران و آمریکا یا ایران و همسایگانش جنگ دربگیرد، احتمال فعال‌شدن حزب‌الله و جهاد اسلامی به‌وسیله ایران علیه رژیم اسرائیل را رد نمی‌کند. وزیر انرژی رژیم صهیونیستی بر این موضوع هم تأکید کرده که حتی این احتمال وجود دارد آن‌ها مستقیما از داخل ایران به‌سمت اسرائیل موشک شلیک کنند.

با تمام این‌ها، رژیم صهیونیستی فقط یکی از هم‌پیمانان آمریکاست که درصورت درگیری احتمالی بین ایران و آمریکا، درمعرض تهدید مستقیم ایران قرار می‌گیرد. 

اگرچه به‌اعتقاد بسیاری از کارشناسان، ایران موشک‌هایی با برد بیش از دوهزار کیلومتر هم دراختیار دارد، موشک‌های میان‌برد نیز می‌توانند اهداف منطقه‌ای ایران را به‌راحتی تأمین کنند.

آمریکا در ترکیه، عراق، کویت، عربستان، بحرین، قطر، امارات متحده عربی، عمان، افغانستان، پاکستان، اردن و قرقیزستان پایگاه دارد یا از پایگاه‌های این کشورها استفاده می‌کند. 

 با بررسی اجمالی می‌توان دریافت علاوه‌بر موشک‌های جمهوری اسلامی ایران، حتی راکت‌های ساخت متخصصان ایرانی، مانند نازعات-10-اچ با برد 130 کیلومتر، زلزال-3 با برد 200 کیلومتر و زلزال-3-بی با برد 250 کیلومتر می‌توانند درصورت لزوم علیه دشمن به‌کار گرفته شوند و این ویژگی را دارند که حتی دورترین پایگاه‌ها در عربستان سعودی، رژیم اسرائیل و پایگاه‌های آمریکا در منطقه را هدف قرار دهند. افزون‌بر پایگاه هوایی العدید قطر، پایگاه تومریت عمان، پایگاه ناوگان پنجم بحرین، پایگاه هوایی علی السالم کویت، پایگاه هوایی شیخ عیسی بحرین، پایگاه هوایی احمدالجابر کویت و پایگاه هوایی الظفره امارات، پایگاه‌های بگرام در افغانستان و لِمُونیر در جیبوتی هم در فاصله‌ای نه‌چندان دور از منطقه خلیج‌فارس از پایگاه‌های عمده آمریکا محسوب می‌شوند.

الجزیره در گزارشی مدعی شد براساس اطلاعاتی که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت‌کام) دراختیارش قرار داده، درحدود 150هزار نیروی نظامی آمریکا در کشورهای نزدیک به ایران، درحدود ۹۰هزار نیروی نظامی داخل یا اطراف افغانستان، ۲۰هزار نیروی نظامی دیگر در منطقه خاور نزدیک (فلسطین، اردن، سوریه، ترکیه، قبرس، عراق) و بین ۱۵هزار تا ۲۰هزار نظامی در نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه حضور دارند. 

بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در منطقه، پایگاه هوایی العدید در قطر است. این پایگاه در مرکز قطر واقع شده و 278 کیلومتر با سواحل کشورمان فاصله داشته و مجموعه‌ای از انواع هواپیماهای آمریکایی در آن یافت می‌شود. هواپیماهای بمب‌افکن پنهان‌کار (رادارگریز) بی-1بی، ترابری سی-17، سی-130، سوخت‌رسان‌های کی-سی-135 و کی-سی-10، هواپیماهای گشت دریایی اوریون و هواپیمای جاسوسی الکترونیکی جوینت‌استارز را پهپادها در این مکان رصد و و گزارش کرده‌اند که جنگنده‌های اف-16 نیز در آن موجود هستند. باوجوداین، این پایگاه در تیررس موشک‌های فاتح-110 و انواع موشک‌های میان‌برد و دوربرد بالستیک کشور قرار دارد. 

یکی از محل‌های مهم و راهبردی مورداستفاده آمریکایی‌ها در بحرین، پایگاه هوایی شیخ عیسی نیروی هوایی این کشور محسوب می‌شود که 238 کیلومتر دورتر از سواحل کشورمان است و علاوه‌بر تمامی موشک‌های بالستیک کشور، راکت زلزال-3بی نیز توانایی رسیدن به آن را دارد.

محل استقرار ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین فقط 200 کیلومتر از سواحل کشورمان فاصله دارد که چندین فروند ناوشکن و ناو آمریکایی با تجهیزات و تسلیحات در آن مستقر است و به‌همراه راکت‌های زلزال، تمامی موشک‌های کوتاه تا دوربرد کشور نیز توانایی اصابت به آن را دارند.

شبکه «سی.‌ان.‌ان» نیز یکشنبه 22اردیبهشت در میزگردی با مشارکت دو دیپلمات برجسته آمریکایی، درباره تبعات سیاست‌های دولت آمریکا درقبال جمهوری اسلامی ایران هشدار داد. ویلیام برنز، دیپلمات باسابقه و مسوول اصلی مذاکرات محرمانه با ایران در دولت سابق آمریکا، یکی از مهمانان این میزگرد بود. او می‌گوید:

«رییس‌جمهوری می‌گوید توافق بهتری می‌خواهد؛ اما واقعیت چیز دیگری به‌نظر می‌رسد. اینکه این دولت فروپاشی یا تسلیم رژیم ایران را دنبال می‌کند، واقع‌بینانه به‌نظر نمی‌رسد».

ریچارد هاس، رییس اندیشکده «شورای روابط خارجی آمریکا»، دیگر مهمان حاضر در این برنامه بود که او هم از سیاست دولت ترامپ انتقاد کرد و گفت: «اگر به وزیر خارجه گوش دهید، می‌بینید درخواست‌هایی برای تغییر بنیادین رفتار ایران ارائه کرده که عملا به‌معنی تغییر رژیم هستند. این بیش از آنکه دیپلماسی باشد، اجبار است». دیپلمات سابق آمریکایی با اشاره به گزینه‌های ایران برای مقابله با آمریکا گفت: «آن‌ها می‌توانند از پیمان منع اشاعه (ان.‌پی.‌تی) خارج شوند یا سراغ نیروهای آمریکایی در عراق بروند. ایران گزینه‌های متعددی دارد: سایبری، نظامی و دیپلماتیک. نباید آن‌ها را دست‌کم بگیریم».

منبع:صبح نو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قویترین قدرت موشکی جهان بدون تردید روسیه است. امریکا هم توان دفاعی خودش را بر مبنای مقابله با موشکهای دهشتناک و چند کلاهکه ای نظیر کرملین تنظیم کرده و پیش میبرد. اون وقت شما انتظار داری با موشکهایی که اگر به هدف هم بخورد قابلیت تخریب آنچنان ندارد با ارتش امریکا مقابله کنی و پایگاههایش را با تجاوز به حریم حدود 12 کشور اطراف بزنی و بلافاصله سایتها و شهر موشکیها و نیروگاه های برق و پایگاه های نظامی با صدها فروند هواپیمای فوق مدرن از, چهار طرف کشور بمباران و منهدم نشن؟ دشمن را نباید خیلی بزرگ تر از آن چه هست تصور کرد اما این که آن را ضعیف و فانتزی و بی قابلیت هم فرض کنیم واقعا خطرناک است
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
...
هاشمی
Romania
حداقل برد موشکی ایران که دیر الزور سوریه را زد را در نظر بگیرید با همین شعاع در اطراف مرزهای ایران حساب کنید که تا کجا را می توانیم بزنیم
تازه این موشک برد متوسط ما بود و ۷۰۰ کیلومتر فاصله از ایران را زد
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
..
سعیده
Iran, Islamic Republic of
امثال شماها تو بحبوحه جنگ تحمیلی هم بودید و خیلی هاتون فقط میترسونید و هیچ عملی در دفاع از کشور هم ندارید
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
مشکل کشور ما همین ترسوها هستند که هم خود میترسند و هم میخواهند دل دیگر افراد جامعه را بلرزانند جناب ترسو اگر ما ترسیدیم و در لاک خود فرو رفتیم مشکلات ما از بین میرود یا لقمه راحتی در کام دشمن خواهیم شد.
Iran, Islamic Republic of
خیلی ترسیدی . اگر جنگ بشه خیلی زود سکته میزنی. مثل اینکه تو بیشتر از شیخ نشین ها ترس داری. تنهایی جایی نرو خیلی خطرناک است.
مرادی
Iran, Islamic Republic of
موشکهای ما باید پایگاههای آمریکا در اروپا را نیز هدف قرار دهند و این امر شدنی است ---- در صورت حمله تمام منافع آمریکا در جهان باید مورد حمله قرار گیرند توسط هسته های مقاومت تا حساب دستشان آید.
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تمام استدلال شما با نگاهی به جنگ‌های اخیر غزه باطل می‌شود:
سیستم دفاع اسرائیل امریکایی، هواپیما امریکایی، پشتیبانی سیاسی و مالی و نظامی امریکایی
در مقابل موشک‌های غزه ایرانی پشتیبانی سیاسی ایرانی
استدلال شما مربوط به ۶۰ سال پیش است
جنگ‌های نوین استدلال‌های دیگری دارد
Iran, Islamic Republic of
عزیزم شما اطلاعاتت را فقط از 20 و 30 میگیری....
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه هیچ وقت جنگی اتفاق نیفته ، هیچ وقت و باطل با مقاومت ما نابود بشه ، اما ما از جنگش هم نمی ترسیم . ...
Iran, Islamic Republic of
اربابتون آمریکا احمق تر از این حرف هاست که شماها روش حساب باز می کنید.
Iran, Islamic Republic of
بخدا قدرت دفاعی موشکی ایران را به هیچ وجه دست کم نگیرید ایرانی که من میشناسم به قوت اللهی با موشکهایی که دارد هیچ کشوری حتی جرعت نمیکند ایران را تهدید کند انشاالله
Iran, Islamic Republic of
پیرو ولایت فقیه باشید وبه تمام فرامینش عمل کنید وبه او اطمینان کامل داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
اونا هم دقیقا روی ترس آدم‌هایی مثل تو حساب باز کردن .
علی
Iran, Islamic Republic of
درصورت شکست امریکا در منطقه باز هم بازنده جنگ , ما هستیم که زیر ساختهای کشور منهدم شده است و کشور امریکا و مردمش سالم هستند
Iran, Islamic Republic of
اشتباه نکن به قول آقا زمان بزن دررویی تموم شده!
Iran, Islamic Republic of
منظور علی ویرانی های بعد از جنگ است عزیز برادر .جنگ با امریکا جنک با عراق نیست خوبه که واقعیت را قبول کنی ؟
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تو بیداری هم خیس کردی
Iran, Islamic Republic of
علی جان
روش‌های جنگ نامتقارن به این سادگی نیست. نابودی زیرساخت‌ها و صدمات اینچنینی مربوط به جنگ‌های کلاسیک هست که دوران آن گذشته.
در عالم واقع، اگر جنگی درگیرد مسیر اینطور نیست که شما گفته‌اید. چون زیرساخت‌های متحدین امریکا که برای امریکا حیاتی است را هم در نظر نگرفته‌اید.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نترسید عزیزبرادر بوشک رو دولت متبوعتان چند برابر گران کرده اسراییل همه امریکا است که انشالله درعرض چند دقیقه با خاک یکسان خواهدشد
هاشمی: به علی
Romania
علی جان خیلی به مغزت فشار آوردی
خودتو ناراحت نکن
اگه آمریکا شکست بخوره می دونی قیمت دلارش چقدر سقوط می کنه ؟
اقتصاد آمریکا کاملا داغون میشه
مگه زمان قجره که یک کشور در یک سر دنیا شکست بخوره و به داخل کشور آسیبی نرسه
اگر یک ناو آمریکایی در خلیج فارس موشک بخوره
همان لحظه قیمت بورس آمریکا لطمه شدید می خوره
و قیمت دلار در بورسهای کل دنیا سقوط می کنه
آره عزیز الآن با زمان خشایار شاه و سلجوقیان و ... فرق داره 🤣😃😂
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگه آمریکا شکست بخوره می دونی قیمت دلارش چقدر سقوط می کنه ؟
یعنی چی امریکا شکست بخوره؟ یعنی امریکا با حدود 800 میلیارد دلار بودجه ی نظامی جلوی یه کشور با نهایت 20 میلیارد دلار بودجه ی نظامی شکست میخوره؟ اخه شما چرا انقدر ساده این؟
بعد طرف رو به خاطر نظرش مسخره هم میکنی؟ الان امریکا تو خلیج فارس دفن بشه ربطش به بورس های امریکا چیه؟؟؟؟؟ کشوری که بالای 20 درصد اقتصاد دنیاست توان یه جنگ 3 هفته ای رو نداره؟
قیمت دلار در بورس های دنیا سقوط میکنه؟ مگه دلار رو تو بورس عرضه میکنن؟
خخخ
مهدی
United Kingdom
منظور، شکست آمریکا در منطقه خلیج فارس است که امکانش خیلی زیاد است. و اگر غیر از این بود آمریکا لحظه ای برای از بین بردن ایران صبر نمیکرد. شکست آمریکا در ویتنام را بیاد بیاور و باور کن که شدنی است. آمریکا در عراق موفق نبود و در سوریه در جنگ نیابتی از ایران شکست خورد. در یمن هم میخواست چند هفته ای با پشتوانگی از سعودیها آنجا را در اختیار بگیرد که هنوز گرفتار است و نشد آنچه که میخواست بشود.
ضمنا قدرت دلار آمریکا وابسته به تبادلات نفتی با دلار است و اگر جنکی رخ دهد قطعا زیرساختهای کشورهای همراه آمریکا در منطقه خلیج فارس و فروش نفت آنها از بین خواهد رفت و صدمه هنگفتی به دلار آمریکا و اقتصاد آن خواهد خورد.
معلوم نیست که اگر پس از سالها کشورهای عربی توانستند نفت صادر کنند با دلار این کار را انجام دهند، چون دلار ارزشش را از دست داده است.
شک نکن اگر جنگی رخ دهد آمریکا کنترل خلیج فارس و نفت منطقه را از دست خواهد داد و بعد اقتدار او در دنیا از بین خواهد رفت و این یعنی پیایان ابر قدرتی آمریکا.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا یک قدرت پوشالی است که خودش را شیر جا میزند تا ترسوها را بترساند و به اهداف خودش برسد و الا در برابر مردم یمن و غزه که با کلاشینکف و راکتهای دست ساز کار میکنند درمانده نمیشد آمریکا از نظر اقتصادی در مقابل رقبایی چون چین و اروپا در حال افول است اگر جنگ مهمی مثل جنگ با ایران را تحمل کند دچار شکست اقتصادی میشود و آنها به این سادگی تن به جنگ نخواهند داد فقط اهل تشر هستند و دل ترسوها را خالی میکنند و اهدافشان را با وادادگان که قبلا در همه کشورها پرورش داده اند به پیش میبرند.
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه پایگاههای آمریکایی که اطراف کشور ما پراکنده اند را آمریکاییها اداره میکنند.
Bulgaria
هدف دشمن جنگ روانی وترس ووحشت در بین مسئولین و مردم است.در صورت موفقیت گزینه تسلیم بدون چون وچرا را مطرح می کند.
Iran, Islamic Republic of
مسئولین عزیز! لطفا نشون بدین که نترسیدین. آتیش بزنید اون برجام پاره شده را. یالا دیگه ملت دارن نیگاتون میکنن
Iran, Islamic Republic of
ترس و وحشتی در کار نیست. چون سپاه و سایر قوا کار خودشان را خوب بلدند. غربی‌ها هم می‌دانند.
الان امریکایی‌ها و اروپا دچار نگرانی فزاینده‌ای شده‌اند. به زودی هم با عجله امتیازاتی خواهند داد.
در اسلام تسلیم نداریم مگر برای خداوند جهان
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جمهوری اسلامی همه امکانات برای رویارویی احتمالی به صورت بازدارنده را دارد. طی چهل سال نظام تجربه کافی اندوخته.
امریکا قبلا هم چندبار با ما اینگونه برخوردهای تهدیدآمیز نظامی داشته و ما به نحو مطلوب دفع کرده‌ایم.
Iran, Islamic Republic of
داشتن موشک با زدن موشک فرق می کند . قبل از زدن باید مواظب خوردن موشک هم بود .
شیر غران
Iran, Islamic Republic of
فرصت نمیدیم موشک بزنن. از زمین و هوا و دریا و زیر دریا صدها هزار موشک شلیک میکنیم و کل ناوها را غرق میکنیم. تمام تاسیسات زیر بنایی کشورهای خلیج فارس را هم نابود میکنیم. هزاران شهر موشکی داریم با صدها هزار موشک که طی این سالها ساختیم و هوا فضای سپاه بسیار قویتر از ناسا است. اصلا خود ساختمان پنتاگون را هم نابود میکنیم. به حزب الله و حماس هم میگوییم اسراییل را از نقشه جهان محو کنند. کاری میکنیم که ترامپ و کل سناتورهای امریکایی خودکشی کنند. ما شیران غران جمهوری اسلامی هستیم و آنها هیچ چی نیستند. الله اکبر الله اکبر الله اکبر
Iran, Islamic Republic of
زیبا بود.
قبل از زدن موشک باید مواظب خوردنشم بود.
فلسفی کوتاه و زیبا.
Iran, Islamic Republic of
این قضیه ای که گفتید برای هر دو طرف وجود دارد پس داشتن موشک این فایده را دارد که بازدارندگی ایجاد میکند.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
دشمن اینقدر هم که ما جنگ جنگ می کنیم حرف از جنگ نمی زنه!!! چون همه منافع اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی اون را بررسی می کنه؛ و اگر به نتیجه رسید که به هدفش خواهد رسید اون وقت اقدام می کنه؛ من نمی دانم قدرت جمهوری اسلامی ایران چقدره و چه راهبردی در چنین مواقعی داره، اما تجربه بعد از جنگ تحمیلی تا الان نشون داده که آمریکا با همه قدرتی که داره نسبت به جنگ با ایران دچار ابهامات شدید هست و فکر جنگ در سر نداره چون در جبهه های متعددی از نیروهای منطقه‌ای ایران شکست خورده. لذا دوستان توجه داشته باشند که آمریکا ابتدا به دنبال جنگ روانی هست تا اثرات آن را در کاهش اعتماد مردم ببینه و اگر احساس کرد مردم ترسیده اند امکان دارد اقدام کند لذا باید هوشیار بود و نشان دهیم که جنگ روانی در مردم ما خصوصا قشر تحصیلکرده اثری ندارد. پیروز و سربلند باشید
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
یک نکته که باید خیلی به آن توجه داشت این هست که اسرائیل پاشنه آشیل آمریکاست!!! همین چند روزی که جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده به برخی از تعهداتش دیگر عمل نمی کند اسرائیلی ها به شدت دچار وحشت شده اند چرا که می دانند هر اتفاقی علیه ایران باعث اقدام مستقیم و غیر مستقیم ایران علیه اسرائیل خواهد شد. همین وضعیت برای دیگر شرکای آمریکا هم صادق است پس به نظرم جای نگرانی نیست، همانطور که در جنگ اخیر اسرائیل علیه غزه بعد از دو روز و شلیک بیش از ۶۰۰ راکت توسط فلسطینی ها و کشته شدن ۴ صهیونیست، مقامات رژیم صهیونسیتی دست به دامان مصری ها و قطری ها شدند تا آتش بس برقرار بشه
Iran, Islamic Republic of
ایران توانایی دارد که در قاره آمریکا هم دشمنانش را مورد هدف قرار دهد.

اگر روزی لازم شود این کار انجام خواهد داد.
عباس
Iran, Islamic Republic of
یک تصویر از محل دقیق پایگاهها می گذاشتید توضیحات بهتر می شد
Iran, Islamic Republic of
ما باید میلیونها موشک و جنگنده و تانک داشته باشیم ما باید خیلی قوی تر بشیم .
عاشق سید علی
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها ترسو تر از اون هستند که به ایران موشک بزنن،.
علی
Iran, Islamic Republic of
خدا یار سربازان اسلام