جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵

ایران می‌تواند راه عبور ۱۷ میلیون بشکه نفت را ببندد

سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 686182
تلویزیون فرانسه در گزارشی با اشاره به نقش تنگه هرمز در مبادلات بین‌المللی تأکید کرد: در صورت بسته‌شدن این گذرگاه راهبردی، در عمل امکان انتقال نفت از آسیا به اروپا وجود نخواهد داشت.
ایران می‌تواند راه عبور ۱۷ میلیون بشکه نفت را ببندد
به گزارش جهان نيوز، تارنمای شبکه 5 تلویزیون فرانسه در گزارشی با عنوان «تنگه هرمز، گذرگاه راهبردی تحت تنش‌های شدید» نوشت: تنگه هرمز، یک مسیر تجاری مهم در حمل و نقل بین‌المللی به‌ویژه تانکرهای نفتی است، و در صورت بسته‌شدن این تنگه از سوی ایران؛ امکان حمل ونقل نفت از دیگر گذرگاه‌ها در عمل وجود ندارد.
 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان مدافع سخت رژیم ایران، به دنبال تحریم‌های آمریکا در مورد نفت ایران، خواستار بسته‌شدن تنگه هرمز است. تنگه هرمز دروازه ورود به خلیج فارس است و هر زمان ایران بخواهد؛ می‌تواند این کانال را ببندد.

روزانه 17 میلیون بشکه نفت از طریق این تنگه به سوی آسیا حمل می‌شود و 14 نفتکش بسیار بزرگ کار انتقال نفت خام را از این مسیر انجام می‌دهند، همچنین 18 درصد از صادرات گاز طبیعی از طریق تنگه هرمز انجام و بیش از یک‌چهارم تجارت گاز مایع طبیعی جهان از این طریق حمل می‌شود.

تلویزیون فرانسه در گزارش خود نوشت: در جریان جنگ ایران و عراق، بین‌سال‌های 1984و 1987 بیش از 600 کشتی در جنگ «نفتکش‌ها» مورد حمله قرار گرفتند.

منبع: کیهان
برچسب ها: نفت تحریم ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
صباحی چند شاید!
Iran, Islamic Republic of
شما اگر ببند بوديد در خودرو سازها و بنگاهها محتكر مسكن را مي بنديد
Iran, Islamic Republic of
لاف در غريبي و فلان كار در مسگر خانه
Iran, Islamic Republic of
برای امتحان یک روز ببندید تا لااقل بگوییم ما بیخودی حرف نمیزنیم.
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
وقتی خود این کشتیهای حامل نفت در سکوهای نفتی امارات و عربستان یکی پس ازدیگری منفجر می شود ،دیگر چه نیازی به بستن تنگه ی هرمز، کاش سکوها را بررسی می کردند ببینند خاری ،سنگی چیزی عامل آن نباشد.