سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱۳

کارشناس حامی برجام: باید به قبل از برجام برگردیم

سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 686181
یک حامی برجام با اشاره به در محاق رفتن این توافق می‌گوید سرانجام مذاکره دوباره با آمریکا هم مثل برجام خواهد شد.
کارشناس حامی برجام: باید به قبل از برجام برگردیم
به گزارش جهان نيوز، حسن بهشتی‌پور که از حامیان دوآتشه برجام به‌شمار می‌رفت، در گفت‌وگو با «الف» اظهار داشت: به‌طور کلی اقدام ایران و کاهش تعهداتش در برجام اقدام خوب و مناسبی بود، چرا که بالاخره ایران باید از یک جایی شروع می‌کرد و باکاهش این تعهدات، آدرس خوبی به غربی‌ها داد که اگر شما به تعهدات خود در برجام پایبند نباشید، ایران هم پایبند نخواهد ماند و کاهش تعهدات خود را از جمله مدرن‌سازی آب سنگین اراک و افزایش سطح غنی‌سازی را در دستور کار خود قرار می‌دهد.
 
البته ایران باید زودتر و بعد از بدعهدی غربی‌ها دست به چنین اقدامی می‌زد؛ به‌هرحال ایران گام اول را انجام داده و اگر غربی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند، گام دوم را اجرایی خواهد کرد. ایران باید از بسیاری از تعهدات خود در برجام بکاهد.وی گفت: باید به طرف مقابل فهماند که اهرم تحریم کارایی لازم را برای آنها نداشته است.

این کارشناس سیاسی درباره واکنش اروپا می‌گوید: واقعیت این است که اروپایی‌ها عملا نمی‌توانند در مورد تعهداتشان در برجام اقدامی انجام دهند، چرا که آنها درگیر سیستم آمریکا بوده و بدون آنها نمی‌توانند اقدامی انجام دهند. از ابتدا هم مشخص بود که اروپا بدون آمریکا نمی‌تواند تعهدات خودش در برجام را اجرایی کند و تمام سیستم آنها به آمریکایی‌ها گره خورده است، لذا بعید به‌نظر می‌رسد که کاری انجام دهند و ما باید به همان قبل از برجام یعنی سال 91 برگردیم.

وی همچنین درباره پیشنهاد آمریکا برای مذاکره گفت: ترامپ می‌گوید ما زمانی با ایران مذاکره می‌کنیم که آنها غنی‌سازی را کنار بگذارند، برد موشک‌هایشان را به زیر 300 کیلومتر برسانند و از منطقه خارج شوند؛ آن زمان با ایران مذاکره خواهیم کرد. جمهوری اسلامی هم بارها اعلام کرده که مذاکره نخواهد کرد، زیرا آنها قابل اعتماد نیستند و دوباره سرانجام این مذاکره هم همانند برجام خواهد شد.

منبع: کیهان
برچسب ها: برجام ایران تحریم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بردیا همافر
Italy
این جناب و همفکرانش از سال 92 تا 94 و حتی بعد از آن، پدر مملکت را با تحلیلهای دوغکی و آبکی و پفکی خود درآوردند؛
خدایا چنان کن سرانجام کار/تو خشنود باشی و ما رستگار
امان از دست این جماعت ابن الوقت...
Iran, Islamic Republic of
البته باید به انصاف این اقا هم احسنت گفت که حداقل الان فهمیده اشتباه کرده وبه اون اذعان هم میکنه.یه عده ای که هر چی برجام بیشتر گندش در میاد ،عاشقانه تر راجع بهش شعر میگن !
Iran, Islamic Republic of
بنظر نمیرسه پی برده باشه برجام اشتباهه بلکه داره میگه اقتدام متقابل بنظر باید زودتر صورت میگرفت.
جو الکی نباید داد.
برجام از اول مشکل داشت. باید این را پذیرفت. خیلی هم واضح بود.
Iran, Islamic Republic of
حیف نام کارشناس که برای بعضی ها برده میشود.
حجت
برخی تقصیر ندارند دیر از خواب بیدار می شوند
Iran, Islamic Republic of
باز خدا خیرش بده ،بیدار شدهومثل یه عده خودش رو به خواب نزده،مناظره این اقا رو با مهدی محمدی در تلویزیون یادمه.
Iran, Islamic Republic of
ای خدا موقع برجام این آدم چه با حرارت دفاع می کرد حالا کرک و پرش ریخته. الهی خوار بشید .
مالک
Iran, Islamic Republic of
کاسبان تحریم؟؟!!!

به عقب بر نمیگردیم!!!!!

جیغ و هورا!!!!


حالا چی شد داداش؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
حالا شدن کاسبان ترس !
Iran, Islamic Republic of
از ابتدا هم مشخص بود که اروپا بدون آمریکا نمی‌تواند تعهدات خودش در برجام را اجرایی کند و تمام سیستم آنها به آمریکایی‌ها گره خورده است، لذا بعید به‌نظر می‌رسد که کاری انجام دهند و ما باید به همان قبل از برجام یعنی سال 91 برگردیم!!!!!!!!!!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
شما دادش دوغت عوارض داشته ما التيماتم گذاشتيم شصت روز براي اروپا وگرنه بلاي بر سرشون مياريم كه نصف اروپا از گرسنگي هلاك شوند
مجید
Iran, Islamic Republic of
یعنی باید 6 سال میگذشت و این همه خسارت تا تو به این نتیجه برسی؟!
Iran, Islamic Republic of
ابشان در مناظرات طوری از برجام دفاع می کردند که گویی از فرزندشان حمایت می کنند این جماعت بابت خساراتی که به ملت و کشور وارد نموده اند باید پاسخگو بوده و به نوعی تعیین تکلیف سوند.