چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۵
۱۴۲
انجمن اسلامی تهران حامی روزه‌خواری شد!

چه کسانی فرمان آشوب در دانشگاه تهران را صادر کردند + جزییات

سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 686180
دیروز دانشگاه تهران روز آرامی را سپری نکرد و از فضای آکادمیک خود که قاعدتا باید محل تضارب آرا و گفت‌وگو باشد، خارج شد و در مقاطعی به زد و خورد فیزیکی نیز منجر شد. یکی از اساتید دانشگاه در صفحه مجازی خود نوشت: «‌کاش یک بلندگو داشتم که می‌شد صدایم را به آنان برسانم و از آنها بخواهم روی زمین بنشینند و سعی کنند با هم حرف بزنند.
چه کسانی فرمان آشوب در دانشگاه تهران را صادر کردند + جزییات
گروه سیاسی جهان نيوز: روز گذشته دانشگاه تهران ظهر داغ و شلوغی را سپری کرد؛ جمعی از دانشجویان این دانشگاه در واکنش به برخی از تصمیمات مسئولان این دانشگاه مقابل پردیس هنرهای زیبا تجمع کردند. ماجرا مربوط به تصمیم اخیر مسئولان دانشگاه تهران پیرامون وضعیت پوشش برخی دانشجویان این دانشگاه می‌شود که سروصدای آن ابتدا در فضای مجازی گروه‌ها و صفحات دانشجویی بلند شد و درنهایت کار به کارزار میدانی در محوطه دانشگاه کشید و دو گروه از دانشجویان سعی کردند صدای خود را از طریق برگزاری تجمع به گوش مسئولان برسانند؛ گروه اول به عملکرد حراست دانشگاه در برخورد با برخی دانشجویان انتقاد داشتند و گروهی دیگر با حضور خود از پوشش قانونی در دانشگاه حمایت کردند.

به گزارش فرهیختگان، اما تجمعی که در ظاهر برای موضوع حجاب در دانشگاه شکل گرفته بود، با هدایت انجمن اسلامی دانشگاه تهران و جریان چپ مارکسیستی سمت و سوی سیاسی رادیکال گرفت. طرح برخی شعارهای ساختارشکن،‌ تلاش برای تسری یافتن تجمع به بیرون از دانشگاه و روزه‌خواری علنی در تجمع تنها برخی از این موارد است. از سوی دیگر پیوند خوردن جریان چپ مارکسیستی با تشکل انجمن اسلامی دانشگاه تهران که قاعدتا طبق پسوند اسلامی خود باید حامی قوانین شرع و اسلامی باشد، یادآور اقدام ضداسلامی «جبهه ملی» در خرداد سال 60 بود که در بیانیه‌ای علیه لایحه اسلامی «قصاص» ضمن «غیرانسانی» خواندن این حکم اسلامی، هواداران خود را به راهپیمایی در مسیر خیابان انقلاب به سمت دانشگاه تهران، در بعداز ظهر روز 25 خرداد دعوت کرد. انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران چندی پیش در اعتراض به قانون رعایت حجاب اسلامی در محوطه دانشگاه پا را فراتر گذاشته و به مقابله با روزه‌خواری معترض و تهدید کرده بود در صورت ادامه این روند به مقابله خواهند پرداخت.

 بیایید از اول حوادث چند هفته اخیر در دانشگاه تهران را مرور کنیم.
1 چند هفته‌ای می‌شود که دانشگاه تهران دستورالعمل جدیدی را در مواجهه با دانشجویان به کار بسته که از سوی برخی جریان‌های مارکسیستی به گشت ارشاد در دانشگاه معروف شده است؛ جریانی که این عنوان را برای اقدامات دانشگاه انتخاب کرده، مدعی است حراست با گشت‌زنی در دانشگاه به افرادی که پوشش‌های نامتعارف داشتند تذکر داده و آنها را تهدید به کمیته انضباطی کرده است. اما این همه ماجرا نبود؛ و حراست از سوی دیگر به صورت جدی‌تر اقدام به کنترل کارت‌های دانشجویی کسانی که قصد ورود به دانشگاه داشتند می‌کرد و این در حالی بود که حراست دانشگاه پیش‌تر در کنترل و ورود افراد به دانشگاه نوعی تسامح به‌خرج می‌داد. این تسامح و ... باعث شده بود شرایط نامتعارفی در صحن دانشگاه ایجاد شده و بنا بر ادعای مسئولان، هیات‌رئیسه دانشگاه به استناد شکایت‌های رسیده مبنی‌بر ناامنی و فضای ناهنجار اخلاقی دستورالعمل جدیدی را لحاظ کند. این اقدام نسبتا ضربتی در حالی بود که در طول حدود پنج سال ریاست دکتر نیلی احمدآبادی، نوعی سیاست‌های افسارگسیخته فرهنگی در دستور کار قرار داشت و طبیعی بود که اقدامات شتاب‌زده به‌خصوص در عرصه فرهنگ اصل ماجرا را به حاشیه می‌برد.

2 ادامه این شرایط باعث شد هفته گذشته جریان چپ مارکسیستی به آنچه مستقر شدن ماموران حفاظت فیزیکی زن در درهای دانشگاه و تذکر به دختران بابت حجاب‌شان می‌دانست، اعتراض و آن را در «ضدیت با زیست دانشجویی» مطرح کند.

کانال اطلاع‌رسانی جریان چپ مارکسیستی دانشجویان دانشگاه تهران نوشته بود باید پرسید در حال حاضر چه کسی رئیس دانشگاه تهران است؛ دکتر نیلی احمدآبادی یا دکتر سلیمانی رئیس حراست دانشگاه؟ و پاسخ داده بود که حراست کل نمی‌تواند بدون اطلاع مسئولان و مستقلا قوانین را تغییر داده و فعالیت کند. فعالان شورای صنفی در حالی‌که برخی اعضایشان به لیدرهای جریان چپ مشهور هستند، در کانال خود از سویی چک کردن کارت دانشجویی را نقض مستقیم حقوق دانشجویی و شهروندی دانسته و از سوی دیگر به صورت تلویحی به تصمیم مسئولان دانشگاه مبنی‌بر بسته ماندن بوفه‌های غذاخوری در ماه مبارک رمضان اعتراض می‌کند و می‌افزاید: «گویا تمامی وظایف مسئولان از بین بردن وجهه دانشگاه و در ضدیت با زیست دانشجویی است.»

چهار روز بعد نوبت انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران بود که همسو با شورای صنفی علیه اقدام اخیر مسئولان دانشگاه موضع‌گیری کند.
این تشکل دانشجویی با اشاره به مشاهداتی مبنی‌بر تذکر به حجاب در سطح دانشگاه و سختگیری در ورود به دانشگاه، خطاب به نیلی احمدآبادی این اقدامات را مایه تأسف دانسته و نوشت: «همزمانی این اتفاق با آغاز ماه رمضان و صحبت‌های مطرح‌شده پیرامون مقابله با بدحجابی و روزه‌خواری ما را به این فکر سوق می‌دهد که نهادهای تحت نظر جنابعالی دست به اقداماتی سلیقه‌ای زده‌اند که خارج از شأن و جایگاه دانشگاه تهران است.»

در انتهای این نامه با ادبیاتی تهدیدآمیز ذکر شده بود: «چنانچه در هفته‌های پیش رو شاهد تکرار این رفتارهای نابهنجار مأموران حراست و حفاظت فیزیکی دانشگاه باشیم، به مقابله با این‌گونه رفتارها پرداخته و از شما انتظار می‌رود مانع رقم خوردن چنین اتفاقاتی شوید.»
پس از این بیانیه برخی کانال‌های غیررسمی در فضای مجازی با گرایش‌های چپ و منسوب به شورای صنفی فراخوان‌هایی در جهت برگزاری تجمع در ۲۳ اردیبهشت منتشر کردند. به گفته سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران که روز گذشته در آمفی‌تئاتر شهید آوینی پردیس هنرهای زیبا سخن می‌گفت، همین بیانیه انجمن اسلامی دانشکده فنی بود که تجمع را شکل داد.

بیانیه انجمن اسلامی دانشکده فنی از آن‌رو مورد تعجب بود که این تشکل همواره خود را مقید به موازین اسلامی و حدود شرعی می‌داند، اما با این‌حال معترض برخورد با حجاب خارج از شأن دانشگاه و از آن مهم‌تر مقابله با روزه‌خواری در دانشگاه شد؛ اقدامی که بیشتر یادآور اقدام جبهه ملی درخصوص لایحه اسلامی قصاص بود.

3درنهایت ظهر روز گذشته دو گروه از دانشجویان که جمعیت هر کدام حدود ۲۰۰ نفر بود، مقابل پردیس هنرهای زیبا جمع شدند. یک گروه با دست‌نوشته‌های قرمزرنگ (نماد اعتراضی چپ مارکسیستی) خواستار عدم اجرای هرگونه قانون درخصوص وضعیت پوشش در دانشگاه شدند و در مقابل گروهی دیگر می‌گفتند دانشگاه جنگل نیست و در هر جای دنیا استانداردهایی برای افرادی که قصد ورود به دانشگاه دارند، لحاظ می‌شود. به گفته یکی از دانشجویان حاضر در تجمع روز گذشته، حراست دانشگاه قبلا در ورود افراد به دانشگاه جدیت خاصی نداشت و هرکسی می‌توانست وارد دانشگاه شود؛ همین موضوع باعث ایجاد برخی ناامنی‌ها در داخل دانشگاه شده بود و حتی چندباری شاهد سرقت در محوطه دانشگاه بودیم، اما در هفته‌های اخیر حراست اقدام به رویت کارت دانشجویی افرادی که قصد ورود به دانشگاه را داشتند، می‌کرد.

او معتقد است این اقدام نباید مورد اعتراض باشد، چراکه هر دانشجویی دانشگاه را امن می‌خواهد، اما شرایط قبلی واقعا دانشگاه را ناهنجار و ناامن کرده بود و هرکسی می‌توانست وارد دانشگاه شود. این دانشجوی دانشکده فنی با ابراز تعجب از گروهی که حراست دانشگاه را به این دلیل محکوم می‌کردند گفت که تامین امنیت در دانشگاه خواسته همه دانشجویان است و کنترل کارت دانشجویی حداقل‌ترین کاری است که حراست باید انجام دهد.  دانشجوی دیگری درباره اقدام دیگر دانشگاه اما می‌گفت در برخی موارد حراست دانشگاه شیوه نادرستی را در برخورد با برخی پوشش‌های ظاهری نامتعارف داشته است و به این موضوع اعتراض داشت.

از سوی دیگر معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با رسانه‌ها از زاویه دیگری به این موضوع می‌پردازد و می‌گوید:‌ «هرساله به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف حفظ حرمت این ماه تاکید می‌شد که مظاهر روزه‌خواری در سطح دانشگاه دیده نشود و وضع پوشش هم نباید به‌گونه‌ای باشد که حرمت ماه رمضان نادیده گرفته شود. در همین راستا نیروهای انتظامات در محوطه دانشگاه تهران حضور پیدا کردند تا به افرادی که حرمت روزه‌داری را حفظ نمی‌کنند، تذکر داده شود.» و ادامه داد: «هیچ آیین‌نامه یا بخشنامه جدیدی در حوزه برخورد با بی‌حجابی یا روزه‌خواری در سال جاری به دانشگاه اعلام نشده و آنچه اتفاق افتاده فقط روندی است که هرساله با هدف حفظ حرمت ماه رمضان روی داده است. مگر می‌شود ما بخشنامه یا آیین‌نامه‌ای در این زمینه اعلام کنیم که خودمان در جریان آن نباشیم، بنابراین نباید اتفاقات را به‌گونه‌ای جلوه داد یا به گونه‌ای رفتار کرد که نیروهای متدین در دانشگاه آزرده‌خاطر شوند.»

4 دیروز دانشگاه تهران روز آرامی را سپری نکرد و از فضای آکادمیک خود که قاعدتا باید محل تضارب آرا و گفت‌وگو باشد، خارج شد و در مقاطعی به زد و خورد فیزیکی نیز منجر شد. یکی از اساتید دانشگاه در صفحه مجازی خود نوشت: «‌کاش یک بلندگو داشتم که می‌شد صدایم را به آنان برسانم و از آنها بخواهم روی زمین بنشینند و سعی کنند با هم حرف بزنند.»

جالب اینکه آنارشی رخ‌داده از سوی جریان مدعی آزادی‌های فردی و اجتماعی شکل گرفت و حتی مانع خواندن و قرائت بیانیه جریان رقیب خود شد.

از سوی دیگر کم‌کم پای موضوعات دیگری همچون آزادی برخی زندانیان سیاسی نیز به تجمع باز شد. این گروه در حالی که تصاویری بدون حجاب از برخی زندانیان سیاسی در دست داشتند، دانشگاه تهران را متهم به پول‌گردانی، بیکاری و بیگاری می‌کردند.

جالب اینکه جریان یادشده بارها مورد تسامح و تساهل مدیریت دانشگاه نیز واقع شده است. پیش‌تر و در جریان حوادث دی‌ماه 96 و نیز حوادث خیابان پاسداران و اغتشاشات دراویش که برخی افراد منتسب به چپ دانشگاه تهران حضور فعالی داشتند، ‌دانشگاه تهران رویکردی حداقلی در برخورد پیش گرفت؛ موضوعی که منجر به لیدری تجمع روز گذشته توسط برخی چهره‌های شاخص این جریان نیز شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کسی که نمی خواهد روزه بگیره انسان نیست ؟ یعنی هر کی روزه خواری کنه به هر دلیلی دشمن هست ؟ کسی که روزه نگیره یعنی حق شهروندی نداره ؟
بابا به والله خداوند در پذیرش دینش حتی اجباری نکرده
LVHNDHK
Iran, Islamic Republic of
dress code یا قانون پوشش الان در تمام دانشگاهها و حتی شرکتهای خصوصی دنیا رعایت میشود
و اجازه نمیدهند عضو با هر لباسی در محل تحصیل یا کار حاضر شود.
پس بیخود شلوغش نکنیم و به قانون احترام بذاریم
Iran, Islamic Republic of
شما که به قوانین اروپا و امریکا اشاره می کنید چرا قوانین دیگرشون بده و هر چی به نفعتون هست فقط اجرا می کنید . در ضمن من بعنوان 1 فردی که در المان درس خوندم همچین قوانینی که شما میگید ندیدم شرمنده .
ص ق
Iran, Islamic Republic of
1- دانشجویان قوانین دانشگاه متبوع خود را قبول کرده اند و بعد با پذیرفتن آنها مشغول به تحصیل شده اند ضمنا قانون حتی اگر قانون بدی باشه از بی قانونی بهتر است.
2- شما اگر در دانشگاهی در آلمان تحصیل کرده باشید حتما در بدو ورود تعهداتی را امضا کرده اید حالا اگر آنها را نخوانده امضا نموده اید نمی توانید بگوئید چون من اطلاع ندارم پس این قانون وجود ندارد
ضمنا اگر دانشجو حرمت دانشگاه را به هردلیلی نگه ندارد پس باید از چه کسی توقع داشت حرمت دانشگاه و دانشجو را حفظ کند؟
همه بید مراقب باشیم چون دشمنان دنبال تفرقه بین ملت هستند.
Iran, Islamic Republic of
اگر نت داری DRESS CODE را سرچ کن به حرف این هموطن میرسی
ضمنا آلمان هم رعایت میشه اگه اونجا بودی می دیدی
Iran, Islamic Republic of
قانون همه یا هیچ نداریم
نگران نباش بقیه قوانین خوبشون را هم یواش یواش یادمیگیریم
مثل بستن کمربند ایمنی تا رعایت حق عابر پیاده
قوانین خوب، همه در دین خودمان هست گدای دیگرانی که به بن بست رسیده اند نیستیم
خرم
Iran, Islamic Republic of
جناب مدعی آلمان رفته
حداقل این کلمه را سرچ میکردی میدیدی توی آلمان هم دارد رعایت میشود
Iran, Islamic Republic of
اقای خرم دروغ محضه هر کجا خواستی برات بیارم . من خودم هم دانشگاهی ترک و مراکشی داشتم با حجاب کامل سر کلاس بودیم . اخه هر حرفی حدی داره .
Iran, Islamic Republic of
هرکس روزه نمی گیرد به خودش مربوط است. اما تظاهر به روزه خواری آن هم در انظار عمومی ، یعنی بی حرمتی به اسلام و روزه داران. ضمنا رعایت حجاب ،احترام به حقوق شهروندی است خصوصا در محدوده مراکز دولتی ، دانشگاهی و... در غیر اینصورت اگر قرار باشد افراد هر طور که می خواهند در جامعه حاضر شوند که میشود زندگی حیوانی .آنوقت غیرت شما قبول می کند فردی به صرف دوست داشتن و آزادی بدون پوشش در حضور خانواده شماها حاضر شود؟
Iran, Islamic Republic of
سوال من از ریاست دانشگاه این است چرا در ماه مبارک رمضان و در این مقطع زمانی باید هم زمان مسئله کنترل ورود افراد ،کارت شناسایی ، حجاب و... انجام میشد. آیا نمی شد از ماه های قبل ابتدا مسئله کنترل کارت شناسایی انجام میشد و بعد از جا افتادن موضوع و عادی شدن آن مسئله رعایت حجاب و سپس مسائل دیگر مطرح می گردید؟
Iran, Islamic Republic of
بابا اینا خودشون این سناریو رو نوشتن .همه اینها با برنامه است. حالا اولشه
Iran, Islamic Republic of
میخواد بچه ها رو به جون هم بندازه باور کنین اینا از امریکا دستور دارن
عباس
Iran, Islamic Republic of
کدوم استان و کدام دانشگاه تشریف داشتید؟
Iran, Islamic Republic of
المان . دانشگاه اسن
Iran, Islamic Republic of
یعنی در کشور های اروپایی به حجاب گیر نمی دهند.انها می گویند دانشجوی محجبه نیاید دانشگاه چون درست فهمیده اند که حجاب اول شعار یک مسلمان است .تا بعد به جنبه های دیگر.چطور انها می توانند برای پوشش در دانشگاه قانون وضع کنند ولی ما نمی توانیم.بعد مگر حجاب حکم خدا نیست؟اینها در مقابل حکم خدا ایستاده اند نه حکم فرمایشی نظام.
Iran, Islamic Republic of
نه عزیزم در اروپا هیچ کسی کاری به حجاب ندارن . والله هر شهری مسجد داره هر کی هم دین خودش را داره .....!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
در پاسخ به 13:34
Iran, Islamic Republic of
پس اخبار و تصاویر حمله و توهین به مساجد و مسلمانان و جلوگیری از ورود دانشجویان ،محصلان و کارمندان محجبه به محل تحصیل و کارشان در اروپا دروغ است؟!
Iran, Islamic Republic of
چون حمله به مسلمانان و تخریب مسجد در خارج انجام میگیرد بنابراین ور داخل هم باید به بی حجابان حمله کرد و محل تجمع آنها را تخریب کرد.
حرف دشمن را با زبان دوست نزن. این روش بد جوری لو رفته!
هاشمی
Romania
یعنی چی هرشهری مسجد داره
یعنی در اروپا اگر یک خانم در اروپا بخواهد در خیابان با حجاب اسلامی ( نه چادر ) بلکه مقنعه ، راه برود این حق را نباید داشته باشد ؟
فقط باید مسجد برود
و آیا اروپا به حجاب مسلمانان گیر نمیدن ؟
Moldova, Republic of
در هیچ کجای اروپا ، ممنوعیت حجاب وجود نداره . پاشید بابا از خواب ، تمام این موی سر هم بخاطر اینکه دنبال پولید وگرنه پوشش ازاد باشه این صدها میلیاردی که از بودجه می گیرن را چه جوری بگیرن ؟ چه جوری این همه ادمی که پول میگیره به زن و مادر و دختر مردم گیر بده را تامین کنن ، برید بابا اگرمی خواهید اسلام را پیاده کنید اول جلو اختلاس و دزدی را بگیرید ، بعد جلوی نزول خوری بانکتون را بگیرید ، بعد ۲ تا ادم بیارید تکنولژی یادتون بده که تو قرن اتم پراید نسازید . البته که الان سانسور می کنید . والله تو خارج کافر هر روز اجاره خونه گرون نمیشه ، هر روز پولشون داعونتر نمیشه ،هر روز سایه جنگ و تحریم و بدبختی بالا سرشون نیست و فک و فامیل بازی نمیشه . یا حق
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
بانک قانون خود را دارد
در صد بهره بانکی قانونمند است
حجاب نیز قانون خود را دارد
امر به معروف و نهی از منکر نیز قانون مصوب مجلس است
رعایت قانون و تسلیم قانون بودن در همه زمینه ها به نفع همه است
لطفا مغلطه و سفسطه نفرمایید
همه چیز را با هم قاطی نکنید
اگه ما هنوز پراید می سازیم به خاطر این است که از رعایت قانون خوشمان نمی آید
اگر همه پیرو قانون باشیم همه مشکلات به مرور حل می شود
وقتی در سال ۸۸ شخصی با ۱۳ میلیون رای در برابر رقیبش با بیش از ۲۴ میلیون رای ، جامعه را به آشوب می کشد و می گوید فقط باید انتخابات ابطال گردد ؟
و حاصر نمی شود از کانال قانونی اعتراضش رسیدگی شود
انتظار دارید این جامعه پیشرفت کند ؟
France
....دوران یک چیزی بگو و در برو تموم شد اقای هاشمی ، البته اگر سانسور نشه!!!!!!!
France
...
اونهایی که صدها میلیارد میگیرن ... توی اروپاست . آدرس غلط نده لطفا. هر چی میکشیم از همین فرنگ رفته های غرب پرست میکشیم.
در غرب هر قدر بخواهی ولنگار باشی آزاد هستی اما اگر بخواهی علیه جریان مرموز صهیونیستی که فرهنگ کل اروپا را به گند کشیده حرف بزنی خفه ات می کنند!! این آزادی حیوانی به چه دردی میخورد؟
Iran, Islamic Republic of
به جای گرفتن بچه های بی حجاب که به اونا اصلا ربطی هم نداره باید برن مفاسد اقتصادی رو بگیرن که دارن به ریش ما میخندن چرا اونا رو نمیگیرن. این کارا فقط مردم ایران رو به جون هم میندازه
Romania
فقط اماری که داده اند دولت فرانسه در یکسال گذشته خیلی از مساجد مخصوصا در شهرهای کوچک فرانسه را تخریب کرده یا تعطیل کرده.واقعا نشنیده اید قانون منع حجاب در دانشگاههای کشورهای اروپایی را .جای تعجب دارد
آزادی عقیده و عمل به اعتقادات در ایران بسیار بیشتر از اروپاست. چرا بعضیها دوست دارند خود را حقیر ببینند؟
Iran, Islamic Republic of
شما میشود آزادی واقعی در آمریکا و اروپا (نه بی بند وباری) را برای ما توضیح دهید؟ میشود در خصوص حقوق سیاه پوستان ، سرخپوستان و اقلیت ها در آمریکا بگویید؟ اگر امکان دارد از آزادی های اجتماعی در اروپا و مهد به اصطلاح آزادی یعنی فرانسه تعریفی داشته باشید؟ میشود توضیح دهید چرا در بعضی از مدارس و دانشگاه های اروپا از ورود افراد محجبه جلوگیری می کنند؟ راستی کمی هم از لخت شدن مادرزاد مردان و زنان در انظار عمومی و استخرهای مختلط ، ازدواج با همجنس و حیوانات ، آزادی فروش مواد مخدر و.... و قتل و غارت کشورهای دیگر توسط آمریکا و اروپا هم توضیح دهید؟ ممنون
حسین
Iran, Islamic Republic of
از تشابه و ماهیت قوانین حرفی به میان نیست بلکه حرف از وجود قانونه که اون هم در هر محیطی وجود داره حتی در پارک محله.
Romania
به ما چه مربوطه که اونا چطوری هستند. اونجا همجسباز وزیر میشه. قانون ایران رعایت مسائل پوششه. حالا چی میگی؟
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
روزه گرفتن اجبار قانونی ندارد ولی واجب شرعی است
روزه خواری نیز بی دلیل حرام است ولی مجازات قانونی ندارد
ولی روزه خواری در ملا عام هم حرام است و هم تجاوز به حقوق جامعه اسلامی است بنابراین مجازات قانونی هم دارد ( علاوه بر مجازات در قیامت )
در ایران نیز آزادی دین وجود دارد ولی در عرصه اجتماع قانون برای همه لازم الاجراست
نمی خواهید ببینید. شرمنده.
مجید
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز په کسی گفت همه قوانین اروپا و آمریکا را باید اجرا کنیم؟
اول با دقت جواب را بخوان بعد اینطور بگو...
این دوستمون گفت هر جایی قانونی دارد و همه ملزم به اجرای قانون هستند حتی اگر خوشمون نیاد.
حتی برای پوشش در دانشگاههای اروپا و آمریکا هم حدود وضع شده. اینجا هم ما چنین قانونی داریم. پس احترام به قانون برای همه واجبه.
حتی برای من یا شما اگر از ان قانون خوشمون نیاد.
قانون بد بهتر از بی قانونیه
Iran, Islamic Republic of
درسته من چندین کشور حتی اسیایی و آفریقایی هم رفتم دیدم قانون پوشش دارند و رعایتش الزامی بود
اتفاقا خوبه در دانشگاهها روی همین موضوع بحث دانشجویی بشه تا جا بیفته
رضایی
Estonia
...*
Iran, Islamic Republic of
پذیرش دین با رعایت قانون و هنجارهای اجتماعی فرق می کنه عزیزم. دانشگاه تهران شده بود گاراژ، هر کی می خواست با هر عنوانی بدون کارت و مشخصات واردش می شد. روزه خواری جرم است. مریضی یا ناتوان، میتونی بری یه گوشه ای که کسی نبیند معده ات رو پر کنی، ولی بی احترامی ممنوع است. مسلمان هم نباشی باید رعایت کنی. برخی ها کلا" مشکل فکری دارند و درست تربیت نشده اند. گذشت آن زمان که از دانشجو به عنوان اهرم فتنه استفاده می شد. درود بر دانشجویان با معرفت و دیندار دانشگاه تهران.
Iran, Islamic Republic of
داداش چی میشنوم یعنی تا قبل ماه رمضان ورود به دانشگاه کارت شناسایی هم نیاز نداشته ای دل غافل ما در آزادی تا کجا پیش رفتیم پایه گذاران دمکراسی در عالم برزخ دارند به حال ما میخندند میگویند نمیدانستیم آزادی تا این حد هم امکان داره.
الفت
Iran, Islamic Republic of
داداش تظاهر به روزه خواری نباید بکند.
Iran, Islamic Republic of
روزه گرفتن و یا روزه نگرفتن با روزه خواری و بی توجهی به شعائر دینی دو امر متفاوت است.جملاتی که ذکرکرده اید حرف های توام با عصبانیت شماست؛کسی چنین حرفی نزده است.
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
اینها میخوان فتنه ۹۸ را شروع کنند
Romania
فتنه ۷۸ هم از دانشگاه تهران شروع شد
اینها عمله دشمن هستند
...
Iran, Islamic Republic of
1-اجبار نیست ولی کسی که قصد حرمت شکنی وقانون شکنی ومرض روحی وروانی نداشته باشد می تواند تظاهر به روزه خواری نکند.
2-آیا حق شهروندی قانون شکنی است؟!
3-چه کسی تورا در اصل پذیرش دین اجبار کرده است؟ اصل دین را با احکام وقوانین دینی اشتباه نکن؟!
4-خودت هم خوب می دانی اینها بهانه برای شرارت عده ای است
هاشمی : به ۱۸:۲۱
Iran, Islamic Republic of
آقائی که می خواهی ما را از خواب بیدار کنی ؟!!!!
فقط کلمه
" مروه شربینی "
را در اینترنت سرچ کن و ببین در آلمان به سر این خانم دکتر مسلمان محجبه و شوهرش چه آوردند
نئو نازیها در خیابان به او حمله و بی احترامی و ضرب و شتم کردند
بعد شکایت کرد
در دادگاه ، متهم با چاقو به شاکی حمله کرد
شوهر خانم دکتر برای دفاع از همسرش مداخله کرد در حالی که پلیس دادگاه تماشا می کرد
متهم به همسر خانم دکتر نیز چند ضربه چاقو زد
و سرانجام در دادگاه (که محل امن شاکی باید باشد )
خانم دکتر شربینی در جلو چشم فرزند و شوهر و همه حاضران با ۱۸ ضربه چاقو کشته شد
و متهم به حبس ابد محکوم شد
France
...
هاشمی : روزه خواری در ملا عام تجاهر به فسق است
Romania
هی از دین و انسانیت حرف نزن
کسی که روزه نیست انسان است
و شعور این را دارد که به احترام قانون و دین باید در معرض دید عموم روزه خواری نکند
کسی که بی احترامی علنی به حکم خدا و قانون کشور می کند واقعا انسان نیست
Iran, Islamic Republic of
البته انسانیت اگر به همین چهره ظاهری باشد همه انسانند ولی اگر کسی بنده خدا نباشد و تابع شیطان باشد در زیر این پوسته انسانی حیوانیت پنهانی وجود دارد....
رامین
Iran, Islamic Republic of
حرفتون چه ربطی به اعتقادات فردی داره؟بحث تظاهر به روزه خواری هست که مطابق قانون مجازات اسلامی-تعزیرات جرم تلقی میشه و میبایست افرادی که روزه نمیگیرند ولو اینکه عذر شرعی داشته باشند نباید تظاهر به روزه خواری بکنند.
Iran, Islamic Republic of
هرکس هر غلط غیر شرعی میخواد بکنه در محدوده 4دیواری خودش آزاده، ولی در جامعه اسلامی که با قانون اکثریت اداره میشه، باید به قانون احترام بذاره وگرنه سبک زندگی جنگلی اش باید برای آرامش اکثریت، در جامعه به نفع قوانین محدود بشه
Iran, Islamic Republic of
بريد اسلام را اول تو بانكتون بياريد نزول بانكي ٣٠% بعد اروپا كافر زير ٢% . اگر ادعا اسلام داريد همه جا مسلمون باشيد
Iran, Islamic Republic of
این نظر شما نمیتونه سایر احکام اسلامی را نفی کنه هر دوتای اینا الزامیه
Romania
دِ نشد
اول و دوم نداره
قوانین اسلام را هر قدر امکان داره باید اجرا کرد
Romania
چرا اول و دوم دارد.بعضی گناهان بخاطر برخی دیگر اتفاق می افتد امام حسین به کوفیان گفت بخاطر این حرفهای من بر شما اثر ندارد که شکمهای شما از حرام پر شده.فکر می کنید چرا هرجقدر می گویید بابا حجاب حکم خدااست تو کت کسی نمی رود .چون بانکها حرام را با کلاه شرعی در جامعه رواج دادند.تا ربا خواری قانونی درست نشود.بدترخواهد شود که بهتر نخواهد شد ....
Iran, Islamic Republic of
یعنی الان اینهایی که با حجاب و روزه مبارزه میکنن دارن با فساد اقتصادی هم مبارزه میکنن؟!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست من.
کسی که نمیخاد روزه بگیره با کسی که میخاد روزه خواری کنه، خیلی فرق میکنه. لب کلام در در این دو کلید واژه هستش، "خوردن علنی" و "خوردن غیر علنی". خوردن غیرعلنی یک مسئله فردی است، مسئله ای بین فرد و خدایش، چنین فردی یا نمیخاد روزه بگیره یا نمیتونه روزه بگیره. اما خوردن علنی یک مسئله اجتماعی و یک حرمت شکنی است. در خوردن علنی، مسئله روزه داشتن یا نداشتن فرد نیست، مسئله دهن کجی به قانون خداست که اکثریت مردم به آن پایبندند. روزه خواری یعنی "خوردن علنی".
Romania
روزه خواری در ملا عام آزادی نیست شورش علیه قانون و یا اقدامی خارج از تربیت انسانی است
ه ح
Iran, Islamic Republic of
اگر کسی نمی خواد روزه بگیره، حداقلی از شعور کافیه که جلو بقیه و به احترام ماه رمضان روزه خواری نکنه.
در ضمن برای روزه خواری در دین حد قرار داده شده.
Romania
در میانمار این همه زن و مرد و کودک مسلمان را زدند و کشتند و آواره کردند
آنوقت غربی ها از خانم رئیس جمهورش حمایت کردند
و حقوق بشر لطمه ندید!
ولی حالا یک مشت آشغال میگن در دانشگاه جمهوری اسلامی باید بی حجابی و روزه خواری در ملا عام آزاد باشد
و این را حقوق بشر می دانند
در صورتی که این روشن است که حداقل حجاب اسلامی هیچ حقی را ضایع نمی کند ولی بی حجابی بنیان بسیاری از خانواده ها را بر باد داده و می دهد
Iran, Islamic Republic of
در چین هم مسلمانان به قتل میرسند چرا ایران دفاع نمی کنه ازشون ؟ چه فرقی داره ؟ برادر من مثل درست یزن
Iran, Islamic Republic of
مثل بچه ها حرف نزن تو رو قرآن. روزه واجبه و اگر کسی به هر دلیلی نمیتونه، نمیگیره. اما نباید از این بهونه سواستفاده کنه و بیاد جلوی چشم همه بخوره. بره یه جای خلوت یا دور از چشم بقیه انقدر بخوره تا بترکه.
از این آیه لا اکراه فی الدین ... هم فقط همین جنله شو یاد گرفتید. بقیه ش هم بخونید.
Iran, Islamic Republic of
ما اجبار به روزه گرفتن نمیکنیم. نمیتوانیم و خدا از ما نخواسته تا اجبار کنیم که دیگران روزه بگیرند.
موضوع بر سر روزه خواری در ملاء عام است. که کسانیکه به هر دلیل روزه نیستند، نباید در ملاء عام روزه خواری کنند.
اگر در خلوت شخصی خود(مثلا در خانه اش) میخواهد بخورد، خود داند.
Iran, Islamic Republic of
پسر جان چند تا تفسیر قران تا الان نوشتی؟؟؟!
اینجا حکومت اسلامیه نه جای قرتی بازی!!!
کسی که اوضاع را بهم میزند مورد بحث است هر کس بخواهد روزه نگیرد برود در خانه اش هر کار خواست بکند.
Iran, Islamic Republic of
کسی که روزه نمی گبردانسان هست و ودشمن هم نیست
حق شهروندی هم دارند همانگونه که خداوند گفته
لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ

در دین هیچ اجبارى نیست. و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است....
Iran, Islamic Republic of
روزه خواری در ملاء عام در اسلام جرم است و حد دارد که البته این جا اجرا نمی شود. اگر کسی به هر دلیل نمی تواند روزه بگیرد، باید در خلوت افطار کند.
حجاب یک ارزش است و بی حجابی ضد ارزش.
کسی که در ماه رمضان به حجاب اعتراض می کند در حالیکه دولت و حکومت سخت گیری خاصی را اعمال نکرده است این اعتراض فقط یک بهانه برای فتنه و آشوب سیاسی است . چون هیچ دلیلی برای این اعتراض وجود ندارد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حجاب ارزش نیست و ضد ارزش نیست .حجاب حکم خدا است.مگر خداوند در قران چند مرتبه در ایاتی میزان و حد و حدود پوشش خانم ها را تعیین نکرده.واقعا بعضی وقتها سستی و رخوت برخورد با این کسانی که جلوی حکم خدا ایستاده اند در جمهوری اسلامی جالب است
هوشنگ نیک مرام
Italy
به این اعداد توجه کنید: 58، 68، 78، 88، 98، یعنی دوستان از ابتدا برنامه ریزی داشته اند برای انحراف از پایه های اساسی انقلاب؛ کافی است تاریخ را با عینک انصاف به درستی و راستی مرور کنیم لازم نیست که حتماً در آن دوران زندگی کرده باشیم. هر ده سال یک بار یک فتنه، یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده، یک آشوب، یک بلوا، صورت قضایا با هم فرق می کند ولی ماهیتشان یکی است. هوشیار و بیدار باشیم.
Iran, Islamic Republic of
68 را قبول دارم. ...
Iran, Islamic Republic of
بلواي دار و دسته منتظري رو ميگي عزيزم.
درسته؟
Iran, Islamic Republic of
من 57 رو قبول دارم
دار و دسته ات در این تاریخ به زباله دانی سپرده شدند.
Iran, Islamic Republic of
به لطف خدا این آخرین فتنه است و بساطش برای همیشه برچیده خواهد شد ان شا الله شبیه جنگ احزاب در صدر اسلام است که همه جناحهای داخلی و خارجی هماهنگ عمل میکردند ولی نتیجه اش در بعد خارجی شد شکست خیبر برای جناح خارج و فتح مکه برای داخلیها.
Iran, Islamic Republic of

خیلی ادمهای ناجور داخلش پیدامیشه
...
Iran, Islamic Republic of
...
دیشب یه کلیپی از این تظاهرات دیدم که برخی عناصر فتنه گر و آشوب طلب که مثلا مرد بودند با مقتعه زنانه در بین جمعیت معترضین بودند که یکی مقنعه اش را کنار زد و طرف با ریش و سبیل اهداف سیاسیش لو رفت.
واقع خجالت آور بود مخصوصا برای جناح چپی های غربگرا !
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دیگه چپ هارا هم قبول ندارن طوریکه یکی از شعارها این بوده " مسیح علینژاد همدست گشت ارشاد"
Iran, Islamic Republic of
بسياري مخالف نما هستند و شتيل بگير فقط حرف ميزنند و زمان ميخرند
Iran, Islamic Republic of
موافقم امثال مسیح علینژاد و شاپره و شجریان و نسرین ستوده و.. شیتیل بگیر هستن
Denmark
میان مایگی موج میزنه بین این به اصطلاح دانشجویان. وضع ظاهر و شعارها و فقط شعارها. یک مشت آدم سطحی و پیرو موج های فضای مجازی و اسیر ابتذال عوامانه امثال با شرمندگی باید گفت آمدنیوزها.
آلت دست سیاسیون داخلی و خارجی و اون هم با ادعاهای گنده گنده(!) آن چنانی.

ولی هیچ چیز مثل میان مایگیشون آزار دهنده نیست. هیچ چیز.
مندلی
Iran, Islamic Republic of
مگر باز مارکسیست هست ؟ انسان های اولیه ؟ لابد از توی غارها بیرون آمده اند وگرنه پدرانشان پنجاه سال پیش پس از خیانت و جنایت های فراوان به زباله دان تاریخ سرازیر شدند .اکثر ته مانده های آن ها هم اکنون در امریکا و اروپا مزدوری و نوکری امپر یالیسم را پیشه کرده اند .بدبخت های عقب مانده .
مندلی
Iran, Islamic Republic of
این به اصطلاح مارکسیست ها و در واقع امریکایی ها مگر فراموش کردهاند رهبران خیانت کارشان مانند کیانوری و طبری و...دیگران آمدند گریه کردند و غلط کردیم و کج رفتیم و گه خوردیم گفتند حالا دوباره اینژن در فرزندان آن ها زنده شده .
Iran, Islamic Republic of
دادش بابامون درامد گفتيم اخوندي برند كابينه ضد تهي دستان است شش سال يك لونه مرغ نساخت يك فرغون اسفالت روي هيچ جاده اي نريخت چهل درصد جمعيت كه اجاره نشين هستند بخاك سياه نشاند بر كنار كنيد نكرديد بلكه حمايت هم كرديد كه چي نارضايتي بوجود مياد الان زحمتش ارام كردن اوضاع افتاد ه گردن كساني ديگر
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
همیشه وقتی طرف در تنگنا قرار می گیرد یهو یه اتفاقاتی در داخل ایران رخ می دهد، از دشمن دشمنی انتظار است از ما آمادگی همیشگی انتظار است، هشدار دادن و آماده بودند.
محسن
Iran, Islamic Republic of
پیش زمینه این اقدامات حذف معلم پرورشی بود،
حسین
Iran, Islamic Republic of
الان وقت این نیست عمده توان خودمان را صرف تحلیل مزایاس حجاب کنیم آن همه یک طرفه بدون حریف، الان وقت مناظره درخصوص حجاب است در سطح دانشگاه البته با استفاده از افراد باتجربه و زیرک، اگر کسی می خواهد خودش را به اشتراک بگذارد حرفی نیست یا خودش را ارزان بفروشد اما باید ابتدا و انتهای این راه را روشن کرد از طریق مناظره مناظره هایی پیوسته و فراگیر وگرنه پز قهرمان بازی و روشنفکربازی آنها را به حماقت های بیشتر خواهد کشاند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
صد بار توی متنتون نوشتید "چپ مارکسیستی" ظاهرا شما هنوز در فضای دهه شصت به سر میبرید و نمیدونید که فضای حاکم بر این تشکل بر آموزه های لیبرال دموکراسی استواره و تمامی این حرکتها هم بر اساس همون مبانی لیبرالیسمه نه چپی که سی ساله از بین رفته
Iran, Islamic Republic of
حق انتخاب پوشش حجاب یک حق طبیعی شناخته شده در تمام دنیا هست...
Iran, Islamic Republic of
اگه روزی بیاد که همه ی دنیا یه کار غلط رو انجام بدن آیا اون کار درست میشه و کار خوبی میشه؟.....،
نه اینکه در ایران نیست؟ در ایران شورش را در آورده اند بقدری که اروپاییها از قیافه دختران و پسران ما تعجب میکنند.
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
روحانی.روحانی .روحانی.وگر نه چرا دانشجویان یک بار برای مسائل اقتصادی تجمع نمی کنند.اصلا بنده که در طول این بیست سی ساله ندیده ام که یک بار تجمعی در دانشگاههای ایران برگزار شود که باری از روی دوش مردم بردارد.همیشه باری شده اند بر دوش مردم.این خودش نشان می دهد که اکثر این متینگ ها فرمایشی است
ALISA
Iran, Islamic Republic of
سلام بابا برادران ارزشي چرا فقط چهار تار موي زنان را منكر خدا ميدانيد و رگ گردنتان باد ميكند چرا در مقابل يكي بزرگترين منكرات رباخواري بانكهاي ايران اسلامي سكوت ميكنيد چون اگر اعتراض كنيد شما را عقب مانده متحجر ميدانند و شما دست از پا دراز تر فقط مردم و رودر روي هم قرار ميدن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما چرا بجای اعتراض به حجاب و روزه و دین، به اون چیزا اعتراض نمی کنید؟
Iran, Islamic Republic of
چونکه نمیشه!
باید به هر دوتا اعتراض کرد قرار نیست یکی را بگوییم و دیگری را فراموش کنیم.
اعتراض به بانکها هم که فقط از طرف انقلابی هاست. چرا همیشه موضوعات را بهم می بافید؟ مشکل اقتصاد با مشکل فرهنگی ما از یک جا آلوده شده آن هم گرایش لیبرالی مسئولین ما از اول انقلاب است.
Iran, Islamic Republic of
بالاخره هر کشوری قانون خودشو داره.اگه کسی نمی خواد رعایت کنه و درکی از احساسات مذهبی سایرین نداره ؛می تونه بره خارج.
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم روزی برسه که بیحجاب و باحجاب بدون لگد پرانی در کنار هم زندگی کنند
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
امید واهی، آرزوهای دوردست
Iran, Islamic Republic of
اگه افساد طلب ها و اصولسوارها بزارن ممکن میشه. اینا سالهاست دارن نون همین دوقطبی را میخورن
اگر قوانین اسلام در معیشت و عدالت اجرایی شود و لیبرالهای دست و پا گیر رسوا شوند اکثر بی حجابها خودشان حجاب را انتخاب میکنند.
Moldova, Republic of
شما برید شما کمترید . شما برید و بزارید ۹۹% مردم از هر دین و پوشش کنار هم زندگی کنن .
Iran, Islamic Republic of
۹۹ درصد؟ نه تو رو خدا. میکردیش ۱۰۰ درصد خیال همه رو بابت جهل و ندونستنت راحت میکردی!
Iran, Islamic Republic of
اون ۱ درصدم گذاشتی بفهمیم ریاضی بلدی.
Iran, Islamic Republic of
مگه دروغ میگه ؟ 99 درصد خانم ها یا به حجاب اعتقاد دارن یا اعتقاد ندارن . اونی که اعتقاد نداره حجاب را برای خودش نمیخاد نه دیگران. اونی هم که اعتقاد داره حجاب را برای خودش میخاد نه دیگران
Iran, Islamic Republic of
;;
Iran, Islamic Republic of
سرنخ دست اسرائیل و آمریکاست .
Iran, Islamic Republic of
اووه جریان مارکسیت رو از کدوم سوراختون در آوردید ؟ اصلا انگار تو باغ نیستید احمقها ، مارکسیست که رفت به تاریخ پیوست شروور چرا می نویسید . دانشجوها به رفتار دانشگاه و حراست اعتراض داشتند از طرفی خواستار اطلاع از دانشجویانی بودند که هفته قبل در روز کارگر بازداشت شدند همین . ساواکی بازی چرا در میارید مگه دهه چهله ؟
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
پس خاک بر سر چنین دانشگاهی!!!
دانشگاه تهران محل تحصیل است یا عربده کشی!!! گویا اینگونه است که مسائلی کشور حل نمی شود!!! چون گویا دانشگاهها موجودات وحشی تربیت می کنند و صادر می کنند!!!
من توصیه می کنم قوانین پوشش در دانشگاهی معتبر دنیا را به مسئولین، اساتید و دانشجویان و کارکنان این دانشگاه نشان دهید آن وقت واکنش ها و خجالت از رفتارهایشان دیدنی خواهد بود.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
یک سئوال دارم، خطابم به همین قماش به اصلاح اصلاحاتچی و چپ مارکسیستی است؛!! گیریم که مثلاً بی حجابی را در دانشگاه ترویج دادید؟؟ چه نتیجه‌ای به دست خواهید آورد؟؟؟ آیا علم و عمل شما با بی حجابی مترقی خواهد بود یا با حجاب؟؟؟ سری به وضعیت ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی در کشور بزنید، آیا رفتارهای غیر اخلاقی مان بیشتر شده یا کمتر؟؟؟ با این همه دانشگاه و دانشجو چرا روز به روز وضعیت مسایل اخلاقی و اجتماعی مان بغرنج‌تر می شود؟؟؟ چرا فساد اخلاقی با وجود این همه دانشجو و دانشگاه کم نشده است؟؟؟ در سال ۱۳۹۴ در جریان تحقیقی نیاز به آمار طلاق داشتم آمار طلاق در ایران اسلامی در سال ۱۳۹۳ طبق آمار سازمان ثبت احوال و اسناد کشور آمار ۱۶۳۵۷۲ مورد گزارش را نشان می دهد!!! علت چه بودبیش از ۴۵٪ طلاق ها ناشی از فساد اخلاقی
منبع علت: تحقیق مشترک سازمان بهزیستی و وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۳۹۳ و گزارش مجلس
کمی به خود بیائیم و دست از لجاجت برداریم ، تا کی قراره با دستان خود به خودمان خسارت بزنیم و موجب خنده و تمسخر دشمنان شویم !!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
این آشوب و مساله برای تحت الشعاع قرار دادن واقعه فجیره و حمله پهپاد ها به تاسیسات نفتی عربستان است . آنان علاوه بر مخالفت با قوانین . آلت دست دشمن شده اند .
ایرانی ساده لوح
Iran, Islamic Republic of
براحتی میشه حواس مردمو پرت کرد. پدرا شرمنده بچه هاشونن بخاطر گروهی. دغدغه این جلف های مرفه بی دردو نیگا
Iran, Islamic Republic of
خوب سرتان را گرم کردن به این چیزها که گرانی و بی کاری و .....غافل بشید و اونایی که این کار رو کردن منفعت خودشان را بردن .بردن. بردن.
مونا
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینجاست که به قانون عمل نمیشه
اگر روزه خوار را شلاق بزنند یا زندانی کنند یا جریمه سختی برایش در نظر بگیرند . آنوقت میبینیم که تعداد این ارازل چقدر کاهش پیدا میکند.
البته فرهنگ سازی مهم تر و کم هزینه تر از اجرای قانون است
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
جنبش دانشجویی در کشور ایران بسیار کوته فکر و کوته بین هستند.
بیشتر بجای درس خواندن و رفع معضلات علمی و صنعتی و پزشکی و دیگر امورات مدنی ایران بدنبال مد و تیپ و دختر بازی و چت و فضای مجازی و قلیون کشی هستند.
چه دلیلی باعث شده دانشجوی پسر بدنبال بی حجابی دانشجوی دختر است؟؟؟!!!

متاسفانه قوانین آموزش دانشگاهی ایران در خور مردم ایران نیست.
و تا چنین است ایران پیشرفت نمیکند.
United States
به این افراد فاسد که بر علیه مقدسات و شرع قیام میکنند،و اسم دانشجو رو نجس کرده اند باید با شدت برخورد کردحتی جدای از رفتار پليدشان سر و وضع اونها حال آدمو به هم میزنه. . ضمناً عوامل بیرونی آنها باید شناسایی و محاکمه علنی شده و تنبیه شوند.
Iran, Islamic Republic of
چشم
United Kingdom
یک گربه را که در اتاق حبس کنی و نذاری بره بیرون تو صورتت چنگ می زنه . انسان که جای خود داره.
هادی
Iran, Islamic Republic of
باور کردنی نیست چطور ممکن است ورود و خروج در دانشکاه بدون کنترول کارت شناسایی باشد این که به ضرر خود دانشجو هم هست این یعنی هرج و مرج
احمد
Iran, Islamic Republic of
فرافکنان وکسانی که پاسخگوی مسئولیت خویش نیستند وصرفا از مسئولیت آلاف والوف آنرا می خواهند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
گروهی که نامش انجمن اسلامی است دیگر بر ضد ارزشهای اسلامی و فریضه دینی آشوب نمیکنه. این انجمن اسلامی نیست انجمن شیطانیست یاغی هستند و باید با آنها جنگید و بخاطر جنگ با خدا با آنها جنگید تا ایمان بیاورند یا نابود شوند.
سید
Iran, Islamic Republic of
اگر رئیس دفتر سابق عارف به دانشجوهایی که 20 سال پیش اکثرشون حتی مدرسه هم نمیرفتند واقعا گفته: «۲۰ سال است شما حرف زدید، بگذارید بقیه هم حرف بزنند!» معنیش فقط و فقط میتونه این باشه که طراحی این ماجرا باید توسط آدمهایی خیلی مسن تر از دانشجوها انجام شده باشه. به ویژه این که از خود عارف هم نقل قول شده که گفته: «ما مي‌توانيم دانشجويان را به ميدان بياوريم و با آنها موفق عمل كنيم»
Iran, Islamic Republic of
این که دیگه انجمن اسلامی نیست. یه تعداد افراد بی دینکه عملاً اعتقادی به دین و نظام اسلامی و باورهای دینی ندارند وارد انجمن شده و هر غلطی خواستن میکنن.