پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

درگیری‌های ارتش و النصره در شمال غرب حلب / تهدید جولانی ضد دولت سوریه

دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب: 686145
تسنیم نوشت: در حالی که درگیری‌های میان ارتش سوریه و تروریست‌های جبهه النصره در شمال غرب حلب ادامه دارد، الجولانی ارتش سوریه را تهدید کرد.
درگیری‌های ارتش و النصره در شمال غرب حلب
به گزارش جهان نيوز، خبرنگار پایگاه خبری شبکه المیادین گزارش داد که درگیری‌ها و بمب‌گذاری‌هایی میان ارتش سوریه و تروریست‌های جبهه النصره در محور کاستلو شمال غرب حلب صورت گرفته است.

این خبرنگار اعلام کرد که درگیری‌های شدیدی میان ارتش سوریه و تروریست‌های مسلح جبهه النصره همچنین در محور معرات خان طومان و خلصه در حومه جنوبی حلب نیز رخ داده است.

ارتش سوریه حوزه‌های تحت سیطره خود را در حومه شمال حماه گسترش داده و حمله‌های مسلحانه در محور احراج کرکات و کفرنبوده را دفع کرده و به یک منطقه جنگی جدید جنگی در غرب ادلب نقل مکان کرد.

ارتش سوریه همچنین مراکز و خودروهای عناصر مسلح در روستای هبیط در جنوب ادلب را منهدم کرد. خبرنگار سانا گزارش داد که در نتیجه حملات موشکی به شهر سقیلبیه در حماه چهار کودک و یک زن به شهادت رسیدند.


از سوی دیگر گروه جدیدی از آوارگان که توسط نیروهای آمریکایی و عناصر مسلح در اردوگاه رکبان در منطقه تنف بازداشت شده بودند، در حال آماده‌سازی برای بازگشت به مناطق پاکسازی شده از دست گروه‌های تروریستی هستند.

تهدید جولانی ضد ارتش سوریه
ابومحمد الجولانی سرکرده جبهه تروریستی النصره یا جبهه فتح الشام فعلی،  خواستار گرفتن اسلحه برای دفاع از نیروهای خود در شمال غرب سوریه شد و مدعی شد که افزایش حملات سوریه و روسیه همه توافقنامه‌های مربوط به ادلب را نقض کرده است.

وی مدعی شد که درگیری‌های اخیر در نتیجه شکست مذاکرات سیاسی و تلاش برای فریب سیاسی است که در حال آماده‌سازی برای دور زدن تحولات سوریه از آستانه به سوچی است.

الجولانی همچنین تاکید کرد که حومه جنوبی ادلب و حومه شمالی حماه از اواخر آوریل سال گذشته تحت تاثیر بمباران هوایی سنگین قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *