کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرر ۲۰۰ میلیون دلاری عربستان از سقوط سهام اوبر

23 ارديبهشت 1398 ساعت 16:31

فارس نوشت: در روز عرضه اولیه سهام شرکت تاکسی اینترنتی اوبر، برخلاف روال معمول بازار ارزش سهام این شرکت نسبت به کشف قیمت آن ۹ درصد سقوط کرد و در سایه این مسأله سعودی‌ها ۲۰۰ میلیون‌ دلار ضرر کردند.


به گزارش جهان نیوز، به نقل از اسپوتنیک، روز جمعه گذشته سهام شرکت تاکسی اینترنتی اوبر در بورس آمریکا عرضه اولیه شد و برخلاف روند تقریبا همیشگی بازار که عرضه‌های اولیه همواره سودده بودند ارزش اوبر در طول تنها چند ساعت از میزان کشف ‌قیمت ‌شده ۹ درصد سقوط کرد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان یکی از بزرگ‌ترین بازندگان این عرضه اولیه بود.
اوبر که طی ۱۰ سال گذشته توانسته از یک نرم‌افزار اشتراک‌گذاری تاکسی به یک شرکت سهامی عام تبدیل شود، روز جمعه ۱۸۰ میلیون سهم خود را در بورس نیویورک عرضه کرد. ارزش اولیه سهام این شرکت ۴۵ دلار به ازای هر سهم کشف قیمت شد و بر اساس این ۴۵ دلار ارزش کل اوبر به ۷۵/۵ میلیارد دلار رسید.

*تلاش اوبر بی‌فایده بود
اگرچه اوبر تلاش کرد تا با کشف قیمت‌ پایین از سقوط آن جلوگیری کند، اما به فاصله چند ساعت از آغاز معاملات سهم اوبر به حدود ۴۰ دلار سقوط کرد که البته توانست بخشی از سقوط خود را جبران کند و در قیمت ۴۱/۵۷ دلار معادل منفی ۷/۶ درصد بسته شد. ارزش کل اوبر ۶ میلیارد دلار سقوط کرد و به ۶۹/۷ میلیارد دلار رسید.

در سال ۲۱۰۶ صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان ۳/۵ میلیارد دلار از سهام اوبر را که معادل ۵ درصد کل این شرکت بود، خرید.

در حال حاضر و با توجه به سقوط سهام اوبر دارایی‌ سعودی‌ها حدود ۳/۳ میلیارد دلار ارزش دارد و به عبارت دیگر صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان ۲۰۱/۵ میلیون دلار از محل سقوط سهام اوبر ضرر کرده است.


کد مطلب: 686143

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/686143/ضرر-۲۰۰-میلیون-دلاری-عربستان-سقوط-سهام-اوبر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com