جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴

تماس با ترامپ مشکل اجاره‌نشین‌ها را هم حل می‌کند؟

دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 686111
با فشار همه جانبه اصلاح‌طلبان تندرو، دولت تمرکز خود برای حل معضلات اقتصادی با راهکارهای اقتصادی را از دست داده و به دنبال حل این معضلات از مسیر سیاسی است. از اصلاح طلبان تندرو سوال می‎کنیم، یا تماس با ترامپ مشکل اجاره‌نشین‌ها را هم حل می‌کند؟
تماس با ترامپ مشکل اجاره‌نشین‌ها را هم حل می‌کند؟
به گزارش جهان نيوز، از اواسط سال گذشته و با تشدید روند افزایش قیمت مسکن در کلانشهرها و به تبع آن شهرهای بزرگ، کارشناسان اقتصادی نسبت به افزایش لجام گسیخته نرخ اجاره‌بها در سال 98 هشدار دادند.

آنها به دولتمردان توصیه کردند برای قشر حدود 27 درصدی مستاجر کشور باید هرچه سریع‌تر چاره‌ای اندیشیده شود. در این راستا نیز پیشنهادات متعدد اقتصادی را ارائه کردند که استفاده از راهکارهای حمایت از قشر ضعیف و متوسط با پرداخت تسهیلات خاص، ترغیب انبوه‌سازان به ساخت خانه‌های استیجاری، استفاده از قوانین زمین مانده برای کنترل سوداگری و... از  جمله آنها بوده است.
 
در این وضعیت که فشار بی امان اقتصادی معیشت خانوارها به‌خصوص مستاجران را تحت تاثیر شدیدی قرار داده، جریان تند اصلاح‌طلبی که در واقع مسبب اصلی گرفتاری‌های کنونی مردم هستند و بایستی نسبت به آن پاسخگو باشند به دنبال استفاده از راهکارهای غلط و تکراری سیاسی برای حل مشکلات اقتصادی هستند. در این زمینه این تندروها فشار همه جانبه‌ای را به دولت وارد کرده و می‌کنند. نمونه این فشارها نیز را چند روز پیش "هفته‌نامه توقیف شده صدا" عملیاتی کرد. در واقع جریان تندرو اصلاح‌طلبی در حال فشار بی سابقه‌ای به دولت برای مذاکره با آمریکاست.

همانگونه که اشاره شد برآیند این فشارها باعث شده تا دولت مدیریت اقتصاد کشور را رها کرده و به دنبال راهکار سیاسی برای حل مشکلات اقتصادی باشد، یعنی همان خواسته و هدف اصلاح‌طلبان تندرو. در این شرایط با توجه بر هم خوردن تمرکز دولت، به نظر می‌رسد امسال هیچ‌ برنامه‌ای برای حل مشکلات اقتصادی از درون از جمله حمایت از بخش اجاره‌ مسکن کشور از سوی مسئولان و دست‌اندرکاران آن وجود ندارد. در واقع تمام هم و غم دولتی‌ها استفاده از همان راهکار سیاسی برای حل معضلات اقتصادی است.

در فاصله کمتر از40 روز مانده تا آغاز فصل نقل و انتقالات در بازار اجاره‌بهای مسکن، خبری از برنامه مشخصی برای حمایت از مستاجران نیست. در این وضعیت بغرنج اقتصادی آیا تماس با ترامپ می‌تواند مشکل اجاره‌نشین‌ها را حل کند یا تولید مسکن، متناسب کردن عرضه و تقاضا، حذف سوداگری و... راهکار برطرف کردن مصائب مستاجران است.

تجربه نشان داده راهکارهای سیاسی دولت طی 6 سال اخیر (مانند برجام) برای حل مشکلات اقتصادی راه به جایی نبرده است، در این شرایط تندروهای اصلاح‌طلب باید از گذشته درس عبرت گرفته و تمرکز دولت را برای حل مشکلات اقتصادی با راهکارهای اقتصادی بر هم نزنند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خیلی خیلی وحشتناکه دراواخراسفند ماه ۹۷ علی الرغم افزایش ۸۵ درصدی قیمت مسکن درصفاییه مبارکه با مبلغ ۶۵۰ میلیون میشد یه دوطبقه ساختمان خرید کرد بعد ازگذشت دوما ه همان دوطبقه سوال گردید فروشنده اعلام کرده مبلغ یک میلیارد تومن حالا تصورش را بکن ارزش افزوده ۳۵۰ میلیون تومن دراین شهرک درفاصله دوماه با هیچ عقل سلیمی همخوانی ندارد یعنی کارمندان وکارگران اعم از دولتی وخصوصی باید بدنبال این افسارگسیختگیها قیام کنند زیرا مبلغ ارزش افزوده این ساختمان برابراست با بیش از ۴۰ سال که یک کارمند کارکند این فرصت طلب درفاصله دو ماه بدست آورده جالبه آخوندها ازاینها حمایت میکنند بگویید دست بردارید . دیوانه ها
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ما تواین کشور به یک چیز خوب توجه میکنیم پمپئو، نماینده آمریکا درامورایران، ترامپ واظهاراتش، وهزاران صحبت از این دست اما هرگز باورنداریم که دراقتصاد کشور ناتوانیم ...
Iran, Islamic Republic of
وضعیت مسکن نیاز به متولی جداگانه ایی دارد اینطورنمیشود قانون اساسی ایران به اندازه قران مسلمان که درطاقچه ها خاک میخورد وکسی عمل نمیکند هست که دولت هرگز وهرگز وهرگز حتی به قانون اساسی که خودشان نوشته اند وفادار نیستند وبظاهر فریاد حفاظت از قانون اساسی سرمیدهند به وزیر مسکن وراه بگویید مقداری قانون اساسی بخونه تا دلمان خوش باشد که حرف خودشون را زیر پا نمیگذارند باور کنید من بجوانان که میرسم از نادانی های شما آرزو دارند آمریکا ایران را زیر بمباران بگیرد ببینید چه کرده اید به آنها که گوشه وکنار این مطالب را میشنویم . ولی من میدانم آمریکا بدنبال منافعش هست وباید با او مبارزه کرد اما شماها هم مزه را از شوری برده اید کاری نمیکنید ومردم را به امان خدا رها کرده اید