کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استقلال چطور نایب قهرمان لیگ برتر می‌شود؟

23 ارديبهشت 1398 ساعت 9:45

تکرار نتایج هفته پایانی دور رفت هجدهمین دوره لیگ برتر خلیج فارس حکم قهرمانی تیم پرسپولیس را صادر می‌کند مگر اینکه هر دو تیم مدعی تغییر رویه بدهند!


به گزارش جهان نیوز، با بررسی نتایجی که ۵ تیم مدعی برای کسب عنوان قهرمانی و سهمیه آسیایی در هفته آخر دور رفت لیگ برتر کسب کردند مشخص می‌شود پرسپولیس با ۶۱ امتیاز قهرمانی اش را در پایان دیدار برابر پارس جنوبی جم مسجل خواهد کرد و استقلال بالاتر از سپاهان نایب قهرمان خواهد شد.

*پرسپولیس ۶۱ امتیازی!
تیم پرسپولیس در دور رفت و در تهران پارس جنوبی جم را ۰-۳ شکست داد و اگر باز هم در جم این تیم را مغلوب کند می‌تواند با ۶۱ امتیاز قهرمانی اش را قطعی کند. این دو تیم تاکنون فقط یک بار دیگر در جم به دیدار هم رفته اند که در لیگ برتر هفدهم بود و پرسپولیس ۰-۱ با گل دقیقه ۹۰ شایان مصلح این تیم را در خانه شکست داد.

*استقلال ۵۷ امتیازی!
تیم استقلال در دیدار رفت سپیدرود رشت را در رشت با نتیجه ۰-۵ شکست داد و اگر این نتیجه رقم بخورد لیگ را با ۵۷ امتیاز و نایب قهرمانی به پایان می‌برد. این دو تیم فقط یک بار در آزادی به مصاف هم رفته اند که در پایان آن بازی استقلال ۰-۳ برنده شده است. فرشید اسماعیلی، جابر انصاری و امید ابراهیمی که هیچیک در دیدار پنجشنبه هفته جاری حضور ندارند گلهای استقلال در دیدار قبلی این دو تیم در آزادی را به ثمر رسانده بودند.

*سپاهان ۵۶ امتیازی!
تیم سپاهان در هفته آخر دور رفت برابر استقلال خوزستان به زمین رفت و در خانه حریف تن به تساوی ۱-۱ داد. این دو تیم پیش از این ۵ بار دیگر در اصفهان رویاروی هم ایستاده اند که سال گذشته به تساوی ۱-۱ رسیدند و در سایر بازی‌ها همواره سپاهان برنده زمین را ترک کرده است. سپاهان با تکرار نتیجه دور رفت یک امتیاز می‌گیرد و پس از استقلال ۵۷ امتیازی با ۵۶ امتیاز سوم می‌شود.

*پدیده ۵۴ امتیازی!
پدیده در هفته آخر با ماشین سازی بازی دارد. دو تیم در دیدار رفت ۲-۲ به تساوی رسیدند و با تکرار احتمالی این نتیجه پدیده ۵۴ امتیازی شده و بخت کسب سهمیه از لیگ برتر را از دست می‌دهد ولی اگر پرسپولیس یا سپاهان قهرمان جام حذفی شوند سهمیه چهارم ایران در آسیا به تیم چهارم لیگ برتر یعنی پدیده خواهد رسید. این دو تیم تاکنون ۴ بار با هم دیدار داشتند که ۲ برد، یک مساوی و یک باخت سهم پدیده بوده است.

*تراکتورسازی ۵۱ امتیازی!
فولاد خوزستان حریف هفته آخر تراکتورسازی در دیدار رفت تیم تبریزی را ۱-۲ شکست داد و با تکرار این نتیجه تیم پولدار تبریز با ۵۱ امتیازی که حالا دارد در رده پنجم رده بندی قرار گرفته و سهمیه هم نخواهد گرفت. فصل قبل تراکتورسازی در اهواز فولاد را ۰-۱ شکست داد. غیر از آن نیز دو تیم ۹ بازی دیگر برابر هم برگزار کرده اند که ۵ برد سهم فولاد، یک برد دیگر سهم تراکتور و ۳ تساوی سهم هر دو تیم بوده است.

البته همان گونه که در بالا هم اشاره شد این نتایج احتمال است و غیرقابل پیش بینی بودن فوتبال همه این احتمالات را بر هم خواهد زد و هر نتیجه‌ای ممکن است جایگاه تیم‌ها را دستخوش تغییر کند.
 


منبع: مشرق


کد مطلب: 686050

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/686050/استقلال-چطور-نایب-قهرمان-لیگ-برتر-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com