پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۲۹

نظر سلامی درباره ورود ناو آمریکا به خلیج فارس چیست؟

دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 686046
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز به مجلس شورای اسلامی رفت تا به تحلیلی صحیح از جنگ روانی آمریکا در روزهای اخیر و ارائه گزارشی از توان دفاعی کشور به نمایندگان مجلس بپردازد.
نظر سلامی درباره ورود ناو آمریکا به خلیج فارس چیست؟
به گزارش جهان نيوز، صبح امروز سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌همراه فرماندهان نیروهای زمینی و هوافضای سپاه به جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی رفت تا پشت‌پرده‌های جنجال‌های تبلیغاتی چند روز اخیر رسانه‌های خارجی و برخی رسانه‌های داخلی در رابطه با اعزام ناو هواپیمابر به خلیج فارس را برای نمایندگان ملت تشریح کند.
 
از سال 1386 به این سو بر اساس تقسیم کاری که بین ارتش و سپاه صورت گرفت، مسئولیت برقراری امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز به‌عهده سپاه گذاشته شده است و اگر قرار باشد نیرویی درباره تحرکات آمریکا در خلیج فارس و توان دفاعی کشور برای مقابله احتمالی با آمریکا توضیحی دهد، سپاه پاسداران است.

حضور فرماندهان نیروهای زمینی و هوافضا در این جلسه نیز می‌تواند به این دلیل باشد که هر دوی این نیرو‌ها در دفاع از خلیج فارس نقش دارند. نیروی زمینی در دفاع از سواحل خلیج فارس نقش ایفا می‌کند، نیروی هوافضای سپاه نیز وظیفه پدافند هوایی از آسمان این منطقه را به‌عهده دارد و موشک‌های بالستیک ضدکشتی مانند موشک‌های خلیج فارس و هرمز هم در اختیار این نیروست.

بر اساس اظهارات نمایندگان سردار سلامی به‌درخواست خود و برای روشنگری درباره پشت‌پرده تحرکات و عملیات روانی دشمن در منطقه به جلسه غیرعلنی مجلس رفته است تا تحلیلی درست از تحرکات دشمن در منطقه و همچنین توان دفاعی سپاه را به نمایندگان ارائه کند.

به گزارش جهان نيوز، طی هفته‌ اخیر، آمریکایی‌ها جنجال تبلیغاتی فراوانی را پیرامون اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و بمب‌افکن‌های بی52 به خلیج فارس به‌راه انداخته‌اند؛ در این بین برخی رسانه‌‌های داخلی در همراهی با رسانه‌های خارجی به‌دنبال آن هستند که این تحرکات نظامی آمریکا را آرایش جنگی دولت دونالد ترامپ برای حمله به ایران جلوه دهند.

بر پایه گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس می‌گویند، سرلشکر سلامی در این  جلسه غیرعلنی به‌صورت مشروح و با دلایل مستدل تأکید کرد که تمام این تحرکات جنبه روانی دارد و آمریکا نه می‌تواند و نه می‌خواهد جنگ جدیدی را آغاز کند.

بر اساس اظهارات نمایندگان مجلس سرلشکر سلامی در این جلسه حضور ناوگان آمریکا در خلیج فارس را امری عادی طی سالیان گذشته دانسته و اعلام کرد‌ه‌ است اعزام ناو جدید آمریکایی بر اساس برنامه‌ریزی قبلی است و چیز جدیدی نیست.

سردار سلامی در این جلسه همچنین تأکید کرده است که سپاه و سایر نیروهای مسلح از اشراف بالای اطلاعاتی بر نیروهای آمریکایی در منطقه برخوردار هستند و هرگونه تحرک و اقدام نیروهای آمریکایی از دید نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مخفی نیست.

علاوه بر این فرمانده سپاه اعلام کرده است آسیب‌پذیری بالای ناوهای هواپیمابر آمریکا مانع از آن می‌شود که آمریکایی‌ها با قبول چنین ریسکی، اقدام نظامی علیه ایران انجام دهند.

اما بررسی اقدامات و اظهارات مقامات آمریکایی به‌خوبی نشان‌ می‌دهد که هدف آنها از اعزام ناو به خلیج فارس چیزی جز یک جنگ تبلیغاتی و جنگ روانی و رو آوردن به حربه قدیمی ایجاد دوگانه جنگ و صلح نیست.

اقدامات اخیر آمریکایی‌‌ها  از دو جنبه نظامی و سیاسی قابل بررسی است؛ از جنبه نظامی باید گفت که آمریکایی‌ها حداقل طی یک دهه اخیر به‌جز مواردی معدود همواره ناو هواپیمابر در خلیج فارس داشته‌اند و اعزام دوباره ناو آبراهام لینکلن به این منطقه چیز عجیبی نیست. از سوی دیگر اگر آمریکایی‌ها بخواهند آرایش جنگی در مقابل ایران بگیرند باید ناوگان و نیروهای مستقر در پایگاه‌های منطقه‌ای‌شان را از برد موشک‌های ایران خارج کنند که تاکنون هیچ یک از این اقدامات از سوی آمریکایی‌ها صورت نگرفته است.

همچنین قدرت نفوذ منطقه‌ای ایران آمریکا را در شرایطی که بتواند جنگی را در منطقه غرب آسیا علیه ایران آغاز کند، قرار نمی‌دهد.

به‌لحاظ سیاسی هم آمریکایی‌ها طی چند روز اخیر با لحنی متفاوت از کشوری که آرایش جنگی به خود گرفته است، با ایران سخن گفته‌اند. مقامات آمریکایی‌ در نامه‌ای به مقامات کشورمان به‌صراحت اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه قصد حمله به ایران را ندارند. کارشناسان می‌گویند این موضع آمریکا بیش از آنکه ناشی از اختیار آنها باشد، ناشی از عدم توانمندی آمریکا برای آغاز جنگ با ایران است.
برچسب ها: سپاه سردار ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
حجت
جهانگیری مسئول همه مشکلات اقتصادی است
سعید110
Iran, Islamic Republic of
ناو ها غرق بشند، حتماً عبور نفت بدست خودشان دچار مشکل جدی خواهد شد. تازه این حداقل مشکل به وجود آمده برای جبهه استکبار است.
Romania
چشم به فرموده جنابعالی در مسیر تردد تنگه هم غرق خواهند شد
حجت
جهان مگر من توهین کردم
Iran, Islamic Republic of
جهان سلام

به نظرم تیتر رو اصلاح کنید

سلامی!!!

از قدیم میگند کشمشم دم داره

بدون استفاده از پیشوند سردار یا به نوعی اقتدار فرمانده سپاه در این شرایط که همه به دنبال ضربه زدن هستند لکه دار میکند


باتشکر
Iran, Islamic Republic of
کشمش را خوب اومدی
Denmark
البته آمریکا دقیقا" استعداد نیروهای مسلح ایران را در رویارویی ها سخت چشیده اند و استراتژیست های جنگی این رژیم این مهم را قطعا" به ترامپ عوضی خاطرنشان کردند !
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دولفینهای خلیج فارس گرسنه هستند . پس این یانکی ها کی می خواهند بر طبل مرگشان بکوبند؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بحق چیزای ندیده و نشنیده
اخوی شما دلفین را با کوسه آدمخوار و نهنگ قاتل اشتباه گرفتی. اونا که مثبت میدن هم باید اطلاعات دلفینی خودشون را زیاد کنن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آمریکا هيچ غلطی نمی تواند بکند.
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
جناب سرلشکر سلامی، سلام!
اذعان فرمایید که آمریکا وارد یک جنگ تمام عیار و با تمام قوا بر علیه ایران شده است. اگر در جنبه نظامی هم بقول جنابعالی توان آنرا داشت ، حتما به اجرا میگذاشت. لذا نباید بازی خورد ، اکنون جنگ، جنگ مغلوبه است.یعنی جنگ ما تا مغلوب شدن یکی از دو طرف ادامه دارد. کوتاه آمدن یکی ، حداقل به معنی پذیرش شکست سیاسی، اضمحلال و ازبین رفتن اقتدار است.
حال انتظار این است که ما نیز آرایش جنگ تمام عیار را اتخاذ کرده و در همه جنبه هایی که امکان آن را داریم از جمله نظامی، بی وقفه و تا بزانو درآوردن حریف آنرا ادامه دهیم. زمان استراحت و شعار دیگر تمام شد، اکنون وقت عمل فرا رسیده است.
...
Iran, Islamic Republic of
سردار منتظر حمله سریع شما به نیروی دریایی آمریکا و یکسره کرن کار هستیم دیگه بریم کاخ سفید هم بگیرم و تمام ! لطفا در اسرع وقت حمله کنید و تا رو تموم کنید.
Iran, Islamic Republic of
دلم لك زده براي يك نوبت سينه زني در كاخ سفيد
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله سپاه ...
Iran, Islamic Republic of
سردار سلامی ، سلام . این سخنان شما در جلسه غیر علنی مجلس ایراد شده ؟ واقعا ؟ خوب از خودتون نمی پرسین اگر قرار بر انتشار بود ، غیر علنی دیگه چه صیقه ایه ؟ اما حالا که تراوش کرده آیا نمایندگان مجلس هم حرفهای شما را قبول یا باور کردند ؟
Sweden
شما خودتو ناراحت نکن بخش های غیرعلنی اش تراوش نکرده! ضمنا چیزی بنام جنگ روانی داریم که سپاه در آن استاد است نگران نباش!
Romania
غیر علنی هاش که فاش نشده
اون قسمت هائی که قرار بوده فاش بشه ، شده
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
از اینکه آمریکا جرأت جنگ با جمهوری اسلامی ایران را ندارد شکی نداریم و ترسی هم نداریم. ...
ناشناس
Sweden
برادر ترامپ هوای برادران جمهوری اسلامی داره بدون خبر اقدامی نمی کنه
Iran, Islamic Republic of
نماینده‌ای که سلفی با بیگانه بگیره و از سفره دشمن افطاری کنه معلومه که وقت شکار ....، خودشو نشون می‌ده...
رسول
Iran, Islamic Republic of
عقل سلیم حکم میکنه دشمن را دست کم نگرفت اگر قبل از انکه سردار بتونه ناو رو غرق کنه حتی فقط یک هواپیما دو تا سد ما رو بزنه میدونید چی میشه ؟ سپاه و ارتش و بسیج و ....در اق قلا و خوزستان چند روز زمینگیر شدن ؟ تازه بماند که سایر مسئولینم جهت گرفتن سلفی در سیل هجوم اورده اونوقت کی میمونه بجنگه ؟
ممد
United States
ماجرای خرابکاری در ۴ کشتی بزرگ در امارات هم در نظر بگیرید!!!!
بي تدبيري
United Arab Emirates
نمايندگان مجلس زياد نگران عوامل خارجي و در صدر انها استكبار جهاني و رييس جمهور نادان و شيادش نباشند چرا كه اونها از اول در اطراف ما پايگاه داشتن و هر از چندي هم تحركاتي از خودشان نشون دادن از جمله حادثه طبس كه تو دهني خوردن ؛
اگر آقايان راست ميگويند از طريق وظيفه نظارتي شان به حساب شارون هاي داخلي برسند كه
تحت عنوان واردات اقلام لوكس ويا غير ضرور
زالو گونه منابع ارزي مملكت و ملت عزيز رو بين خود و اطرافيانشان ارث گونه تقسيم كردند و وضعيت امروز مملكت برخلاف اظهارات رييس جمهور و برخي وزرا و وكلاي ملت نتيجه كار خود دولت و عدم انجام وظايف دستگاههاي نظارتي و قضايي بوده است پس بهتر است يكبار هم شده خودي نشان دهند و نتيجه عمل خود رو به ملت بگويند به فرمايش حضرت امام ره و مقام معظم رهبري : آمريكا هيچ غلطي نمي كند
Iran, Islamic Republic of
نام سردار لرزه بر اندام دشمنان اسلام انداخته از زماني ايشون امدند اردوگاه ترامپ سر گيجه گرفته ميخواد پمپو بره المان سر از روسيه در مياره هواپيما ميارن ناو ميبرن و بالعكس