کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاثیر جنگ غزه بر اختلالات روانی در اسرائیلی‌ها

23 ارديبهشت 1398 ساعت 9:27

یک روزنامه صهیونیستی با انتشار گزارشی ضمن اشاره به آمار مراجعه به مراکز روان‌درمانی در فلسطین اشغالی اعلام کرد، میزان مبتلایان به اختلالات روانی در اراضی اشغالی رو به افزایش است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، یک مرکز روان‌درمانی اسرائیلی اعلام کرد، طی درگیری‌های دو روزه هفته گذشته میان نوار غزه و فلسطین اشغالی حدود 1000 صهیونیست که دچار حالت هراس و اضطراب شده بودند، به این مرکز مراجعه کردند.

بر اساس گزارش روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، در سال 2018 این مرکز حدود چهار هزار نفر را که دچار اضطراب‌های ناشی از یک آسیب روانی بوده‌اند، پذیرش کرده است که این میزان در مقایسه با سال قبلش 25 درصد رشد داشته است. یک چهارم از افراد مراجعه‌کننده از پسران و دختران جنوب فلسطین اشغالی (‌هم‌مرز با غزه) هستند.

 در ادامه این گزارش آمده، طی سال‌های گذشته یعنی از جنگ 2014 علیه نوار غزه به بعد، تعداد صهیونیست‌هایی که درخواست کمک (حمایت‌های روانی) داشته‌اند، بیشتر شده است. همچنین در پی تنش‌های سال گذشته میزان مراجعه به مراکز روان‌درمانی 40 درصد افزایش داشته و از 780 مورد در سال 2017 به 1300 مورد در سال 2018 رسیده است.

مرکز مذکور تأکید کرد، حملات مکرر رژیم صهیونیستی (به نوار غزه) که با ارسال بالون‌های آتش‌زا و راهپیمایی‌های بازگشت پاسخ داده شد منجر به افزایش دراماتیک تعداد اسرائیلی‌هایی شده که به این مرکز مراجعه کردند.

بر اساس این گزارش، همزمان با آغاز راهپیمایی‌های بازگشت در 30 مارس سال گذشته (2018) روزانه حدود 200 نفر به این مرکز روان‌درمانی مراجعه کرده‌اند.
آمار این مرکز نشان می‌دهد، 45 درصد از مراجعه‌کنندگان به مرکز مذکور سرباز وظیفه‌ها در سنین 21 تا 34 سال، 45 درصد از آنها غیرنظامیان و 10 درصد مابقی از کسانی هستند که دچار آسیب‌های کهنه از جنگ بوده‌اند.

همچنین 65 درصد از این افراد از اهالی جنوب فلسطین اشغالی (مرز با غزه)، 12 درصد از ساکنان شمال فلسطین اشغالی (مرز با لبنان)، 10 درصد از ساکنان مرکز فلسطین اشغالی، هشت درصد از اهالی قدس و پنج درصد از ساکنان شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری بوده‌اند.

صبح روز شنبه هفته جاری (۱۴ اردیبهشت/۴ می) بود که رژیم صهیونیستی به مناطقی در نوار غزه حمله کرد و مقاومت با شلیک چندین راکت پاسخ داد ؛ اما این اتفاق «موقت» نبود و لحظه به لحظه بر حجم تنش‌ها میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی افزوده شد.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز و شب یکشنبه (۱۵ اردیبهشت/۵ می) نیز ادامه پیدا کرد و مقاومت نیز با شلیک راکت و موشک قاطعانه پاسخ داد. سرانجام با وساطت مصر و قطر و سازمان ملل امروز دوشنبه (۱۶ اردیبهشت/۶ می) آتش‌بس در نوار غزه برقرار شد و آرامش این منطقه را فرا گرفت.

در حملات دو روز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۲۷ فلسطینی به شهادت رسیدند که در میان آنها «سه زن، دو نوزاد دختر و دو جنین (در شکم مادر)» دیده می‌شوند.رژیم صهیونیستی در این حملات دو روزه به ۳۲۰ هدف در نوار غزه حمله کرد که طی آن ۵۸ واحد مسکونی به صورت کامل تخریب شد و ۳۱۰ واحد مسکونی دیگر آسیب جزئی دید. 


کد مطلب: 686038

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/686038/تاثیر-جنگ-غزه-اختلالات-روانی-اسرائیلی-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com