کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاکستان، ۱۱ تشکل را تروریستی اعلام کرد

22 ارديبهشت 1398 ساعت 14:59

به دنبال تصویب قطعنامه اخیر سازمان ملل برای قرار دادن نام «مسعود اظهر» در فهرست تروریست‌ها، دولت پاکستان 11 موسسه و تشکل را تروریستی خواند و فعالیت های آنها را ممنوع اعلام کرد.


به گزارش جهان نیوز، دولت عمران خان نخست وزیر پاکستان فعالیت این نهادهای مدنی را که در شهرهای لاهور، کراچی و فیصل آباد مستقر هستند، به دلیل همکاری با گروه‌های تروریستی جیش محمد، جماعت الدعوا و بنیاد خیریه فلاح انسانیت ممنوع اعلام کرد.

گروه تروریستی جماعت الدعوا توسط حافظ سعید مغز متفکر حملات تروریستی شهر بمبئی در سال 2008 میلادی رهبری می‌شود.بر اساس منابع رسانه‌های پاکستانی، این اقدام در راستای برنامه عمل ملی دولت برای مبارزه با تروریست صورت گرفته است.

تصمیم ممنوع اعلام کردن فعالیت این 11 تشکل در نشست اخیر عمران خان با «ایجاز شاه» وزیر جدید کشور پاکستان که روز جمعه انجام شد، اتخاذ شده است.
دولت عمران خان نخست وزیر پاکستان در ماه مارس (اسفند - فروردین) سال جاری نیز هشت گروه دیگر را به فهرست گروه‌های تروریستی افزوده بود.

تصمیم دولت اسلام آباد علیه هشت گروه تروریستی بیشتر در راستای اجرای تعهدات پاکستان به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) صورت گرفت.گروه ویژه اقدام مالی در آخرین گزارش خویش رضایت خود را از اقدامات پاکستان برای مقابله با قوانین پولشویی و تأمین مالی گروه‌های تروریستی اعلام نکرد.

به دنبال حمله تروریستی به اتوبوس نظامیان هندی در منطقه کشمیر در فوریه سال جاری و کشته شدن 40 تن از نظامیان هندی، گروه «جیش محمد» به رهبری مسعود اظهر مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

منبع:العالم


کد مطلب: 685988

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/685988/پاکستان-۱۱-تشکل-تروریستی-اعلام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com