کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستور برای انحلال همه کانون‌های هواداری

22 ارديبهشت 1398 ساعت 14:52

سازمان لیگ با انتشار یک ابلاغیه جدید و جدی باشگاه‌های لیگ برتری را در هفته پایانی ملزم به رعایت برخی موارد کرد.


به گزارش جهان نیوز، بازی‌های لیگ هجدهم در حالی به هفته آخر خود رسیده که بحث و جدل و حاشیه نسبت به بازی‌ها کم نیست. مسایلی چون مشکلات داوری و خشونت روی سکوها و…در این هفته‌ها بشدت مورد اعتراض و نقد قرار گرفته است.

شب گذشته هم دو بازی حساس تیم‌های صنعت نفت- استقلال و پدیده-سپاهان که در قهرمانی این فصل نقش داشت با مشکلات تاثیرگذار داوری همراه بود. این اتفاقات، کشیده شدن جنگ قهرمانی و سهمیه و همچنین فرار از سقوط به لیگ یک روز آخر مسابقات را پرالتهاب تر و حساس‌تر کرده است. در همین رابطه امروز سازمان لیگ دستورالعملی را به باشگاه‌های لیگ برتری ابلاغ کرد تا هفته پایانی بدون تنش به پایان برسد. این دستورالعمل ۴ بندی و متن ابلاغیه مهم سازمان لیگ که به امضای حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ رسیده به این شرح است:


مدیران عامل محترم باشگاه‌های فرهنگی ورزشی لیگ برتر
با سلام
احتراماً نظر به برگزاری جلسه کمیته اخلاق فدراسیون در خصوص بررسی علل و حواشی و اتفاقات مسابقات اخیر لیگ برتر مورخ (۸/۲/۹۸) و تصمیمات پیرامون سالم سازی حوزه فوتبال، کلیه باشگاه‌های لیگ برتر مکلف به انجام موارد ذیل می‌باشند.

الف-راه اندازی سایت و کانال رسمی هواداری به منظور ارائه اخبار و اطلاعات مربوط به باشگاه‌های متبوع خود-صرفا از طرق سامانه رسمی صورت بگیرد.

ب-باشگاه‌ها علیه سایت‌ها و کانال‌های مجهول که به انحای مختلف در فضای مجازی با استفاده از نام، آرم، علامت و هویت‌های معنوی باشگاه فعالیت دارند، در مراجع قضایی طرح شکایت کنند.

ج-در راستای ساماندهی حوزه هواداری، باشگاه‌های لیگ برتر (برابر نامه شماره ۹۸/۴۸۹۱ مورخ ۰۹/‏۰۲/‏۹۸‬ کمیته محترم اخلاق) ضمن انحلال کانون هواداران، نسبت به برنامه ریزی جهت ایجاد ساختار جدید تحت مدیریت "معاونت فرهنگی باشگاهی" نسبت به تشکیل حوزه هواداری اقدام و پس از استعلام از مراجع ذیصلاح و پلیس امنیت استان مربوطه، رسماً اعلام و اطلاع رسانی شود.

د-توجیه مربیان، اعضای کادرفنی و بازیکنان نسبت به عدم مصاحبه‌های غیرفنی، تحریک آمیزو تنش را توسط مدیران محترم باشگاه‌ها.

خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به انجام موارد فوق ظرف مدت یک هفته اقدام و نتایج حاصله را به این سازمان منعکس نمایند. بدیهی است تبعات آنی عدم اجرای تصمیمات فوق برعهده باشگاه متبوع خواهد بود.
رونوشت به:

ریاست محترم فدراسیون فوتبال جهت استحضار
کمیته انضباطی و اخلاق
اداره حراست فدراسیون
 
منبع: ورزش سه


کد مطلب: 685982

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/685982/دستور-انحلال-همه-کانون-های-هواداری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com