سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

محکومیت ۱۲ سال حبس برای «هنگامه شهیدی»

يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 685965
وکیل مدافع هنگامه شهیدی اعلام کرد: حکم محکومیت هنگامه شهیدی با 12 سال و 9 ماه صادر شد.
محکومیت ۱۲ سال حبس برای «هنگامه شهیدی»
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، مصطفی ترک همدانی گفت: در شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران، حکم حبس برای هنگامه شهیدی صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین حکم بدوی دادگاه انقلاب در مورد محکومیت ایشان نیز تأیید شده و حکم حبس 12 سال و 9 ماه طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی تعیین و مجازات وی به مدت 7 سال و نیم حبس قابل اجرا خواهد بود.

همدانی گفت: همچنین ممنوعیت دو ساله خروج از کشور و عدم فعالیت در فضای مجازی و همچنین عدم ورود به تشکل و دسته‌جات سیاسی نیز برای وی صادر شده است.

 هنگامه شهیدی در سال 95 به اتهام ارتباط با کانال خبری آمدنیوز دستگیر و پس از آن با قرار وثیقه ‌آزاد شد.شهیدی هر گونه ارتباط با این کانال خبری را پس از آن منکر شد و از این رسانه اعلام برائت کرد اما پس از مدتی به دلیل اظهاراتی علیه مسؤولان قضایی تحت تعقیب قرار گرفت و دادستانی خبر از دستگیری وی در 5 تیر 97 داد.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران 10 تیر از صدور کیفرخواست با عناوین اتهامی افترا، نشر اکاذیب، توهین، فعالیت تبلیغی علیه نظام و امنیت ملی یاد کرد.

بر این اساس پس از بررسی‌های انجام شده امروز رأی نهایی برای این متهم صادر شد و وی به 12 سال و 9 ماه حبس و 2 سال ممنوعیت از عضویت در گروه‌ها، احزاب و فعالیت‌های مجازی و همچنین ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *