کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نرخ بیکاری به ۱۲ درصد رسید

22 ارديبهشت 1398 ساعت 12:00

معاون اقتصادی وزیر کشور:نرخ بیکاری در کشور معادل 12 درصد است اما دراستان مرکزی این رقم به 8.4 رسیده که براساس آمار موجود استان مرکزی پس از همدان و سمنان در رتبه سوم از نظر کم بودن رقم بیکاری قرار دارد


به گزارش جهان نیوز، بابک دین‌پرست شامگاه شنبه درجلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به عملکرد مسئولان استان مرکزی در حل مشکلات و موانع تولید اظهار داشت: تیم اقتصادی استان مرکزی بسیار خوب عمل کرده و عملکردی رضایت‌بخش داشته که تلاش ما این است که دغدغه تولید و سرمایه گذار را به حداقل برسانیم.
 

وی افزود: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی اولویت کشور را موضوعات اقتصادی و در راس آنها مسئله تولید ترسیم فرمودند چراکه جنگ امروز ما جنگ اقتصادی است و باید برای پیروزی و نصرت در این جنگ در عرصه اقتصاد با جدیت و همت تلاش کنیم.

معاون اقتصادی وزیر کشور تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر یک هزار و ۵۳۴ فقره تسهیلات پرداخت شد که در مسیر رونق تولید بوده که امیدواریم در سال ۹۸ با تلاش بیشتر بتوانیم بخش عمده مشکلات فراروی تولیدکنندگان کشور را برطرف کنیم.
وی عنوان کرد: نرخ بیکاری در کشور معادل ۱۲ درصد است اما دراستان مرکزی این رقم به ۸.۴ رسیده که براساس آمار موجود استان مرکزی پس از همدان و سمنان در رتبه سوم از نظر کم بودن رقم بیکاری قرار دارد این درحالی بود که در مدت مشابه سال قبل در سطح کشور آمار بیکاری معادل ۱۱.۹ بوده که نشان از افزایش جزئی دارد.

دین‌پرست بیان کرد: ۳ هزار واحد صنعتی در استان وجود دارد که فعالیت این صنایع و مراکز تولید بزرگ و مهم، استان مرکزی را از حیث صنعت در صدر استان‌های کشور و حائز اهمیت قرار داده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۷۰ جلسه شورای گفت‌وگو برگزار شده و در این زمینه نیز عملکرد استان مرکزی مطلوب و قابل قبول بوده به طوری که استان در این زمینه رتبه پنجم را به خود اختصاص داده این درحالی است که استان دارای ۸۱ واحد مشکل‌دار بوده است.

معاون اقتصادی وزیر کشور خاطرنشان کرد: اولویت‌های اقتصادی سال ۹۸ کشور براساس تدابیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم و سخنرانی ابتدای سال در حرم مطهر رضوی در مشهد با تعریف ۲۰ عنوان ترسیم و به استانداران ابلاغ شد.
دین‌پرست عنوان کرد: ارتقای تولید، تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی، جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی از جمله این مصوبات و اولویت‌های اقتصادی دولت در سال ۱۳۹۸ به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: استان مرکزی از استان‌هایی بود که در سال گذشته عملکرد مطلوبی داشته که امیدواریم هرچه زودتر خبرگان بانکی توسط استاندار معرفی شوند و این افراد کمک کننده کارگروه تسهیل باشند.

معاون اقتصادی وزیر کشور اضافه کرد: ۵ واحد تملک شده توسط بانک‌ها به دستور رئیس جمهور برگشت شده این درحالی است که ۲ هزار و ۲۲ واحد تملک شده در کشور و ۵۹ واحد تملک شده در استان مرکزی وجود دارد و تعدادی تاکنون به عرصه تولید برگشته اند.
 
منبع: تسنیم


کد مطلب: 685944

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/685944/نرخ-بیکاری-۱۲-درصد-رسید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com