کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جنایت ائتلاف سعودی در جنوب یمن

21 ارديبهشت 1398 ساعت 23:55

فارس نوشت: در حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به شهری در استان «ضالع» شش زن و کودک کشته و 17 غیرنظامی دیگر زخمی شدند.


به گزارش جهان نیوز، وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به منزل غیرنظامیان در شهر «قعطبه» استان «ضالع» در جنوب یمن شش زن و کودک کشته شدند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»،‌ این حمله همچنین منجر به مجروحیت ۱۱ کودک، پنج زن از جمله یک زن باردار و یک سالمند شد و تا کنون مجموع کشته و زخمی‌ها به ۲۳ نفر رسیده است. 

در بیانیه وزارت بهداشت یمن آمده است: تبعات قانونی و انسانی جنایت قعطبه را بر عهده سران کشورهای متجاوز از جمله آمریکا ، بریتانیا و تمام کسانی که به "ائتلاف" اسلحه می‌رسانند، می‌دانیم. ما حق داریم به این جنایت پاسخ دهیم و عاملان آن را در تمام دادگاه‌ها و محافل بین‌المللی محاکمه کنیم زیرا جنایتی جنگی است.

وزارت بهداشت یمن افزود: همچنان سکوت سازمان ملل را که بیشتر از چهار سال و نیم است در چُرت عمیق فرو رفته، محکوم می‌کنیم؛ مسئولیت تبعات انسانی وضعیت یمن را بر عهده سازمان ملل، دبیرکل و فرستاده آن می‌دانیم.

این حمله در زمانی صورت می‌گیرد که ارتش یمن موفق شده وارد «قعطبه» بزرگ‌ترین شهر استان «ضالع» شود؛ اتفاقی که اختلاف نیروهای وابسته به امارات و دولت مستعفی یمن (مقیم عربستان) را شدت داده و به درگیری داخلی آنها منجر شده است .

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، از ششم مارس ۲۰۱۵(ششم فرودین ماه سال ۱۳۹۴) آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

اسفندماه گذشته (۱۳۹۷) یوسف الحاضری سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت، طی چهار سال اخیر، « ۳۷ هزار و ۸۲۲ غیرنظامی یمنی قربانی بمباران و حملات ائتلاف سعودی شده که از میان، ۱۲ هزار نفر کشته و ۲۵ هزار و ۷۴۱ نفر زخمی شدند». این آمار صرفا آمار وزارت بهداشت یمن است. مرداد گذشته (سوم آگوست ۲۰۱۸ ) روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از نهاد مستقل و مطالعاتی درباره تلفات جنگ‌ها به نام «ACLED» گزارش کرد که آمار کشته‌ها در جنگ یمن از ۵۰ هزار نفر فراتر رفته است.


کد مطلب: 685864

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/685864/جنایت-ائتلاف-سعودی-جنوب-یمن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com