پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

النجباء: مواضع ما در قبال«اشرار سه‌گانه»ثابت است

شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۴
کد مطلب: 685857
مهر نوشت: «النجباء» عراق با صدور بیانیه‌ای اخبار منتشر شده برخی رسانه‌ها در خصوص تغییر مواضع این جنبش را رد و اعلام کرد که «مواضع ما در قبال اشرار سه‌گانه آمریکا، اسرائیل و انگلیس ثابت است».
النجباء: مواضع ما در قبال«اشرار سه‌گانه»ثابت است
به گزارش جهان نيوز، جنبش «النجباء» عراق روز شنبه بیانیه‌ای را در رد خبرهای منتشر شده برخی رسانه‌ها در خصوص تغییر مواضع این جنبش صادر کرد.

به گزارش السومریه نیوز، در این بیانیه آمده است: «مواضع ما در قبال اشرار سه گانه آمریکا،‌ اسرائیل و انگلیس ثابت است».

جنبش مقاومت عراق افزود: کسانی که می‌‌خواهند مواضع ما را بشناسند به سخنرانی اخیر دبیر کل جنبش النجباء گوش فرا دهند.

النجباء از رسانه‌ها خواست تا در نقل اخبار دقت کنند و اخبار کذبه و غیر موثق را منتشر نکنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تاریخ پنجم مارس گذشته جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق را به لیست تروریسم اضافه کرد.

«شیخ اکرم الکعبی» دبیر کل این جنبش پیش از این و در ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ در لیست تحریم‌ آمریکا قرار گرفته بود و در بیانیه جدید دیگر اسامی یا القاب او اضافه شده است.

جنبش النجباء عراق یکی از زیرمجموعه‌های الحشد الشعبی عراق است که در پی فتوای جهاد کفایی مرجعیت عراق، برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در سال ۲۰۱۴ تشکیل شد و در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق نقش محوری ایفا کرد اما آمریکا آن را به بهانه «اقدامات تروریستی» تحریم کرده است.

آمریکا جنبش النجباء عراق را در حالی تحریم کرده که الحشد الشعبی طی یکی دو سال اخیر بارها اعلام کرده که نیروهای آمریکایی بارها به کمک عناصر داعش در عراق آمده و گاهی برای آنان سلاح ارسال کرده یا آنکه برخی عناصر آنان را با بالگرد منتقل کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *