کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«مادورو» هویت مغز متفکر کودتای اخیر را فاش کرد

21 ارديبهشت 1398 ساعت 21:19

رئیس جمهوری ونزوئلا در سخنانی هویت مغز متفکر کودتای اخیر در این کشور را فاش کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از راشا تودی، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در سخنانی فاش کرد که ژنرال «مانوئل ریکاردو کرستوفر فیگوئرا» مدیرکل سابق سرویس اطلاعات ملی ونزوئلا (SEBIN) جاسوس سازمان سیا متعلق به آمریکا بوده و از حدود یک سال پیش در استخدام این نهاد جاسوسی آمریکایی بوده است.

رئیس جمهوری ونزوئلا درباره کودتای نافرجام ۳۰ آوریل نیز گفت: تحقیقات و بازجویی‌ها نشان داد که نیروی محرکه پشت این کودتا ژنرال فیگوئرا بوده و این کار را به درخواست واشنگتن انجام داده است.

وی در ادامه همچنین تأکید کرد پیشتر از سوی مقامات ونزوئلا درباره رفتار عجیب و غریب فیگوئرا برای انجام کودتا مطلع بوده است.

گفتنی است، ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری «خوان گوایدو» سرکرده شورشیان مورد حمایت آمریکا در ونزوئلا با حمایت آمریکا طرفداران خود را به خیابان‌ها فراخواند. در همین راستا گروه اندکی از سربازان ارتش نیز در تلاشی نافرجام کودتائیرا در این کشور علیه رئیس جمهوری به راه انداختند.

تنها ساعاتی پس از این رویداد، خورخه آریسا وزیر خارجه ونزوئلا در سخنانی اعلام کرد که تلاش برای کودتا در ونزوئلا به صورت کامل با شکست مواجه شده است.

پس از خنثی شدن این کودتا، دادستان کل ونزوئلا اعلام کرد که دفتر دادستانی درخواستی را برای صدور حکم بازداشت ۱۸ نفر به اتهام مشارکت در کودتای نافرجام اخیر در این کشور صادر کرده است.

دادستان کل ونزوئلا در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: ما درخواست صدور مجوز بازداشت ۱۸ فرد نظامی و غیرنظامی که در این توطئه نقش داشتند را مطرح کردیم. ۷۰ مورد بازرسی صورت گرفته و شواهدی جمع آوری شده که ما را به سوی یک گروه بزرگ‌تر هدایت می‌کند. تاکنون بسیاری از بازداشت شدگان در این خصوص اذعان کرده اند.

شایان ذکر است، رئیس جمهوری ونزوئلا نیز چندی پیش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی تصریح کرد: چیزی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ونزوئلا به دنبالش است، نفت و ثروت‌های ونزوئلا نظیر طلا، گاز، الماس و ثروت‌های دیگر است. در ونزوئلا جنگ و مداخله نظامی اتفاق نخواهد افتاد اما معنی آن این نیست که ما برای دفاع از سرزمینمان آماده نیستیم. من از همه ابزارهای ارتباطی استفاده می‌کنم تا از همه جهان بخواهم تا دیوانگی دونالد ترامپ را متوقف کرده و آن را محکوم کنند. ونزوئلا هرگز تسلیم نخواهد شد.


کد مطلب: 685854

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/685854/مادورو-هویت-مغز-متفکر-کودتای-اخیر-فاش

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com