جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

خنک‌ترین شهرهای این روزها‌ ایران کجا هستند؟

شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب: 685838
اهواز با بیشینه دمای ۳۸ درجه بالای صفر روز آینده گرم‌ترین مرکز استان و همدان و شهرکرد با کمینه دمای ۶‌ درجه بالای صفر‌ خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.
خنک‌ترین شهرهای این روزها‌ ایران کجا هستند؟
به گزارش جهان نيوز، براساس خروجی مدل‌ها و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،‌ بعد از ظهر امروز شنبه ‌و همچنین روز آینده در شمال شرق، بخش‌هایی از شرق کشور و جنوب شرق کشور، بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه علاوه بر این مناطق، در بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و اردبیل نیز بارش پراکنده گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

امروز بیشترین مقدار بارش‌ها در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شرق سمنان است و روز آینده در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش خواهیم داشت و روز نیز دوشنبه در برخی مناطق خراسان رضوی، کرمان، سمنان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش پیش‌بینی می‌شود.

روزهای یکشنبه و دوشنبه به علت وزش باد شدید در شمال سیستان و بلوچستان پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست؛ همچنین مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز در این مدت مواج‌ است.

آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۲ و ۱۷ درجه خواهد بود.

اهواز با بیشینه دمای ۳۸ درجه بالای صفر روز آینده گرم‌ترین مرکز استان و همدان و شهرکرد با کمینه دمای ۶‌ درجه بالای صفر‌ خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری ۲۹۴.۹ ‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۳۲.۴ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری‌ ۱۲۲.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۰۸.۹ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری به ۴۱.۱ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سی و دوم سال زراعی متعلق به منطقه دانشگاه نازلو در استان آذربایجان غربی و منطقه کلات نادری در استان خراسان رضوی به میزان ۸.۸ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه دژگاه دهرم در استان فارس به میزان ۴۲.۴ ‌‌درجه سلسیوس میانگین سردترین منطقه شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۱.۵ درجه سلسیوس بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *