کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جمع‌آوری ۱۰ میلیون امضا برای استیضاح ترامپ

21 ارديبهشت 1398 ساعت 14:12

فعالان آمریکایی به همراه دو قانونگذار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اقدام به تحویل امضای ده میلیون نفر در پای عریضه‌های درخواست آغاز روند استیضاح دونالد ترامپ به کنگره کردند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ال گرین، یکی از این نمایندگان به همراه رشیده طلیب، اقدام به تحویل دادن این عریضه‌ها به کنگره کردند. در همین راستا ال گرین گفت‌: ما در دستانمان ۱۰ میلیون دلیل برای این که امروز در این جا حضور داشته باشیم، داریم.

اخیرا رشیده طلیب قوانینی را مطرح کرد که کمیته قضایی مجلس نمایندگان را ملزم می‌کند، فرآیند تحقیقات درباره امکان ارتکاب جرایمی در سطح استیضاح از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا را آغاز کند.

ده‌ها جعبه حاوی امضا‌های جمع‌آوری شده روی عریضه‌هایی متعلق به چند گروه شامل MoveOn و Women's March تحویل طلیب داده شده‌اند.

او در این رابطه اظهار کرد: در مواجهه با این زمان تاریک در کشور ما چنین لحظه‌ای برای من یک روشنایی است.

ترامپ چند وقت پیش عنوان کرد که در تحقیقات رابرت مولر، بازرس پرونده تحقیق درباره ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه از بابت اتهاماتش تبرئه شده است.

با این حال برخی از دموکرات‌ها می‌گویند که در گزارش مربوط به این تحقیقات مولر، چندین موقعیت مطرح شده است که احتمالا ترامپ در آن‌ها مرتکب ممانعت از اجرای عدالت شده است.

با وجود این که گروهی از دموکرات‌ها از آغاز استیضاح ترامپ حمایت کرده‌اند، عده دیگری نیز از دموکرات‌ها می‌گویند که این کار به نفع جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تمام خواهد شد.


کد مطلب: 685809

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/685809/جمع-آوری-۱۰-میلیون-امضا-استیضاح-ترامپ

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com