چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۸

مردم درباره گرانی‌ها به دولت شک کرده‌اند

شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 685808
ما از ابتدای انقلاب تحریم بودیم، اما تاکنون چنین فشاری به مردم وارد نشده بود. در حال حاضر باید تحریم را دور بزنیم، اما این کار را نمی‌کنیم و سنگرها را یکی پس از دیگری در اختیار دشمن قرار می‌دهیم.
مردم درباره گرانی‌ها به دولت شک کرده‌اند
به گزارش جهان نيوز، «امیر خجسته»، نماینده همدان و عضو کمیسیون اصل ۹۰ به تازگی در مصاحبه با اعتمادآنلاین گفته است: «قیمت شکر از سه هزار تومان به ۹ هزار تومان می‌رسد؛ گوسفند مولد را از ایران خارج می‌کنند و پیازی که خودمان تولید و گاه صادر می‌کنیم ناگهان به ۱۵ هزار تومان می‌رسد؛ آیا اینها کار آمریکاست؟ یک عده به وسیله باند و رانت این کارها را انجام می‌دهند و با خارج هم در ارتباط هستند. آنها گوسفند را می‌خرند و در دریا می‌ریزند.»

او می‌افزاید: «گرانی‌ها نشان از اوضاع‌واحوال آشفته‌ای دارد که تیم اقتصادی دولت ایجاد می‌کند. نمی‌گوییم تیم اقتصادی دولت این کارها را انجام می‌دهد، اما نسبت به این مشکلات و گرانی‌ها بی‌تفاوت هستند و مردم هم به سکوت آنها شک کرده‌اند.»

خجسته تصریح کرده است: «آیا این به دلیل اقدامات آمریکاست یا اقدام داخلی خودمان است که در بازار التهاب ایجاد کرده‌ایم؟ خدا کند این موضوعات تسویه‌حساب نباشد و تسویه‌حساب سیاسی را به اقتصاد مردم گره نزنند. البته من معتقد نیستم که بی‌خیالی مسئولان نسبت به گرانی‌های اخیر به دلیل تسویه‌حساب سیاسی است، اما مردم حرف‌هایی می‌زنند و می‌گویند مگر می‌شود مسئولان تا این حد بی‌تفاوت باشند.»

در بخش دیگری از صحبت‌های این نماینده مجلس همچنین می‌خوانیم: ما از ابتدای انقلاب تحریم بودیم، اما تاکنون چنین فشاری به مردم وارد نشده بود. در حال حاضر باید تحریم را دور بزنیم، اما این کار را نمی‌کنیم و سنگرها را یکی پس از دیگری در اختیار دشمن قرار می‌دهیم.

*ما قضاوت درباره صحبت‌های خجسته را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.
برخی محافل تحلیلی از چند سال قبل هشدار داده بودند که خرابکاری در فضای اقتصادی کشور یک مقوله عمدی است و سابوتاژ (خرابکاری) اقتصادی را دنبال می‌کند.

آنها تصریح داشتند که انداختن تقصیر این خرابکاری‌ها که می‌رود تا به گرانی‌های وسیع‌تر منجر شود! بر گردن دلال‌ها و یا مقولاتی مثل صادرات و تحریم‌ها کار درستی نیست و آبشخور گرانی‌های آینده در داخل قرار دارد.

در همین زمینه لازم به توضیح است که برخی تئوریسین‌های اصلاح‌طلب که سوابقی در فتنه ۸۸ نیز دارند مدت‌هاست که در اشاره به گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی که دولت پدید آورده؛ از این می‌گویند که دلیلی برای صبر مردم وجود ندارد، سال ۹۸ سال بی‌ثباتی است، امکان عبور مردم از همه‌چیز وجود دارد، ایران مثل غزه شده است و صبر فعلی مردم نیز «رخوت» است!

این مقولات نشان می‌دهد که جریان سیاسی خاص شرایط فتنه اقتصادی را برای کشور طراحی کرده است و به مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها به چشم هیزم نگاه می‌کند.

مشکلات و گرانی‌هایی که همانطور که عمده کارشناسان مبرّز کشور تصریح دارند؛ بعید است ریشه خارجی داشته باشد.

قبل از خجسته، حجت‌الاسلام حسینی‌کیا، دیگر نماینده مجلس نیز در اشاره به گرانی‌ها تصریح کرده بود: «بی تدبیری دولت در مهار گرانی شائبه همراهی دولت با مافیای قدرت و ثروت را تقویت می‌کند.»

منبع: مشرق
برچسب ها: روحانی گرانی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شائبه همراهی با مافیای قدرت و ثروت؟؟؟؟
هنوز شک دارید؟؟؟
...
نیما راسخ
United States
دولتی که توان مبارزه با اخلالگران بازار موادغذایی ـ اعم از محتکر وکم فروش و گرانفروش ـ را ندارد چگونه دم از پیروزی برجام می زند و مدعی است که غربی ها سرش کلاه نمی گذارند؟
Iran, Islamic Republic of
دشمنان درجه یک داخلی،مردم ایران و کشور را تحریم کردند، نه آمریکا....
پيام عاشوراِيي
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
United States
دولت مخفیانه یارانه برخی از موارد را قطع کرد
دولت با افزایش قیمتها و از طریق مالیات بر ارزش افزوده و درامد بهدمیزتن درامدش افزود.
دولت نرخ ارز را عمدا بالا برد.
دولت با صادرات مایحتاج مردم و کسب ارز سبب گرانیهای گسترده شد.
دولت با سو مدیریت رانتهای زیادی را بجیب برخی معدود ریخت.
دولت.........
حبیب
Iran, Islamic Republic of
پس به کی شک کنن ؟ به ننجون من ؟دولت مستقر اینان.
Iran, Islamic Republic of
شك نداريم 100%
جواد
Iran, Islamic Republic of
در آستانه انتخابات این نماینده ها رجز می خوانند,,,!!!!