پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۸
۱۶۶

عراقچی باید ایران را ترک کند یا مهاجران افغان؟

شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۳
کد مطلب: 685697
جناب عراقچی! چرا رگ غیرتتان علیه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نجنبیده است؟! مثلا چرا نگفته‌اید به ادامه کار شرکت‌های غربی در ایران خاتمه می‌دهیم؟!
عراقچی باید ایران را ترک کند یا مهاجران افغان؟
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت: اظهارات سخیف آقای عراقچی در‌باره برادران و خواهران افغانی مقیم ایران، در جغرافیای سخنان آن شب ایشان یک «وصله ناجور»! است و به جمله معترضه‌ای شبیه است که با موضوع مورد بحث وی همخوانی ندارد. ناهمخوانی اظهارات وی با موضوع مصاحبه، این احتمال را قوت می‌بخشد که ایشان اصرار عجیب و سؤال‌برانگیزی داشته است به هر بهانه‌ای که شده، آن اظهارات سخیف را بر زبان آورد! موضوع مصاحبه ایشان بدعهدی آمریکا و اروپا در انجام تعهدات برجامی آنها بوده است و فقط نیم نگاهی به آنچه آقای عراقچی در این مصاحبه مطرح کرده است به وضوح نشان می‌دهد که ایشان غیر از تکرار مکررات، هیچ سخن تازه و نا‌شنیده‌ای برای مخاطبان آن برنامه نداشته است. تنها سخن تازه آقای عراقچی در مصاحبه یاد شده، اظهارات دشمن‌پسند وی درباره مهاجران مظلوم افغانستان در ایران اسلامی است از این روی، به وضوح می‌توان نتیجه گرفت که ایشان در مصاحبه خویش غیر از آنچه در این خصوص گفته است برنامه دیگری نداشته است! آقای عراقچی می‌گوید: «وقتی تحریم‌های آمریکا اثر کند منابع مالی ما محدود شود و فروش نفت ایران به صفر برسد که البته این اتفاق نمی‌افتد ما مجبور هستیم که سیاست‌های ویژه‌ای برای اقتصاد خود اعمال کنیم و ممکن است در یک جا به یک نقطه‌ای برسیم که نتوانیم این هزینه‌ها را ادامه دهیم و در آن صورت ممکن است از خواهران و برادران افغانستانی خود بخواهیم ایران را ترک کنند»!

باید از آقای عراقچی پرسید؛ جنابعالی از کدام جایگاه سخن می‌گویید و حکم صادر می‌کنید؟! اگر به نمایندگی از وزارت خارجه سخن می‌گویید که وای به حال وزارت خارجه! و اگر از پیش خود اظهار نظر کرده‌اید که بازهم وای به حال وزارت خارجه‌ای که جنابعالی معاون سیاسی آن هستید! آیا اظهارات سخیف شما دقیقا و بی‌کم و کاست همسو با سیاست اعلام شده آمریکا و اسرائیل برای جدا کردن ملت‌های مسلمان منطقه از ایران اسلامی نیست؟! مگر همین دو روز قبل مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با همین منظور و انگیزه به عراق نرفته بود؟! مگر جان بولتون رسما از جدایی میان ملت‌های مسلمان منطقه با ایران اسلامی به عنوان یکی از اهداف استراتژیک آمریکا یاد نکرده بود؟! آقای عراقچی! شما نمی‌دانید که برادران افغانی ما با حضور در جنگ تحمیلی و در دفاع از کیان اسلام بیش از ۳ هزار شهید داشته‌اند؟! اصلا شما می‌دانید که تیپ فاطمیون متشکل از برادران افغانستانی مقیم ایران اسلامی در مقابله با تکفیری‌های داعش چه تعداد شهید داده‌اند و هنوز هم می‌دهند؟! راستی جنابعالی و سایر مدیران وزارت خارجه تاکنون در کجای این معادله قرار داشته‌اید؟!

جناب عراقچی! چرا رگ غیرتتان علیه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نجنبیده است؟! مثلا چرا نگفته‌اید به ادامه کار شرکت‌های غربی در ایران خاتمه می‌دهیم؟! یادتان هست که در ملاقاتی به اظهارات وندی شرمن ‌اشاره کردم که گفته بود فریبکاری در ذات و در دی. ان.‌ای(DNA)ایرانیان است و پرسیده بودم چرا خواستار حذف او از میز مذاکرات با آمریکا نمی‌شوید؟ و جنابعالی گفته بودید، من تیتر یک آن روز کیهان را به وندی‌شرمن نشان دادم و... بعد چی؟! به حضور وی در مذاکرات علی‌رغم آن جسارت بی‌شرمانه رضایت دادید! چرا در آن ماجرای خفن رگ غیرتتان نجنبید؟! چون آمریکایی بودند؟!

در گزارش امروز کیهان به موضوع مورد بحث پرداخته‌ایم و در این وجیزه فقط به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای فاطمیون بسنده می‌کنیم. آنجا که می‌فرمایند؛
«بنده از قدیم به برادران هزاره افغانستان نگاه ستایش‌گرانه‌ای داشتم چرا که از نزدیک دیده بودم طلبه‌های‌شان با ما مأنوس بوده و از قدیم با آنها آشنا بودم. جمعیت زیادی از خانواده‌های افغانستانی به ایران آمدند و در انقلاب و دفاع مقدس با ما همراهی کردند... در قضایای سوریه، دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حرم‌های مطهر در عراق و مسئله داعش، برادران افغانستانی و هزاره از مجموعه‌های پیشقدم در این قضایا بودند که هم خوب شرکت کردند و هم خوب جنگیدند. ما برای شهدای شما [فاطمیون] ارزش قائل هستیم و این قضایا از جمله حوادثی است که در طول تاریخ اسلام نظیر آن را کم داشتیم... بعضی از خانواده‌ها دو شهید دادند و این به‌خاطر احساس دِینی است که دارند. پاره جگر آنها به میدان خطری برود که سرنوشتش معلوم نیست. خانواده‌ها قدر این زحمت‌ها را بدانند که پیش خدا عزیز هستند. شهیدی با چهار فرزند به‌شهادت رسیده است، این‌ها خیلی با ارزش است. خداوند به شما صبر و اجر بدهد و در دنیا و آخرت عزیز هستید. ان‌شاءالله ما هم به‌برکت شهدای شما عاقبت‌به‌خیر باشیم و در قیامت با شما محشور شویم».

جناب عراقچی لطفا به خدمات و فداکاری‌ها و ایثار برادران افغانی در ایران اسلامی نیم نگاهی بیندازید. اکنون به عملکرد خودتان و وزارتخانه متبوعتان نگاه کنید. چه می‌بینید؟ حضور برادران و خواهران افغانی در ایران اسلامی سرشار از ایثار و جانبازی و فداکاری است و... حضرتعالی و وزارتخانه متبوعتان غیر از تحمیل سند ذلت‌بار برجام و برباد دادن امکانات و ظرفیت‌های کشور چه دستاوردی داشته‌اید؟! حالا خودتان کلاهتان را قاضی کنید و بفرمایید اگر قرار به رفتن باشد، آیا عقل و عدل و انصاف و منافع ملی حکم نمی‌کند که شما باید بروید؟!

و بالاخره چه جانسوز است این چند بیت از قصیده بلند برادر عزیزمان، محمدکاظم کاظمی شاعر افغانستانی خطاب به قدر‌ناشناسانی نظیر شما که؛
تمام آنچه ندارم، نهاده خواهم رفت
پیاده آمده بودم، پیاده خواهم رفت
به این امام قسم، چیز دیگری نبرم
به جز غبار حرم، چیز دیگری نبرم
خدا زیاد کند اجر دین و دنیاتان
و مستجاب شود باقی دعاهاتان
همیشه قلک فرزندهایتان پر باد
و نان دشمنتان- هرکه هست- آجر باد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود بر سردار قلم
Iran, Islamic Republic of
سردار قلم؟؟؟
Romania
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Romania
......
ولی
Iran, Islamic Republic of
اقای شریعتمداری باید ایران را ترک کند؟
Iran, Islamic Republic of
صحیح و واضح.... انشاالله!!!
Iran, Islamic Republic of
افغانستان یک دولت مستقل است و تنها دولتی در جهان است که جشن استقلال خود را از ایران برگزار می کند. بحث ما نیز بحث جان برکفان مدافعین حرم نیست، بلکه بحث بر سر چند میلیون افغان ساکن ایران است که عملا آینده ی هویتی ایران را تهدید می کنند،
Iran, Islamic Republic of
اکنون افغان ها جمعیت های خودشان را دارند، فرزندان خود را در ایران به دنیا آورده و چند برابر میزان زاد و ولد ایرانیان زاد و ولد دارند. افغان ها اکنون در ایران به کارهای غیر ساختمانی مشغولند و به میهمانان سابق و میزبانان آینده مبدل شده اند.
Iran, Islamic Republic of
از افغان ها صرفا در درون کشورشان افغانستان حمایت خواهیم کرد. برایشان آرزوی کشوری خوب و مبارک را داریم.
Singapore
با اینا باشه عراقچی که هیچ همه ایرانیها باید ایران و ترک کنن تا جا برای افغانی و عراقی بمونه
Iran, Islamic Republic of
آخرِ حرف بی ربط و خارج از فهم گوینده یعنی همین...
Switzerland
...
Iran, Islamic Republic of
در عین حال و در عین مخرب بودن حضور افغان ها در ایران، موضع گیری اخیر عباس عراقچی نیز یک موضوع کاملا مخرب بود، چون برای اولین بار استفاده ی ابزاری از افغان ها توسط دولت جمهوری اسلامی ایران را به طور رسمی اظهار کرد.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ما توان سنگینی برای این اظهارات عراقچی خواهیم داد، از یک سو دیگر به طور منطقی قادر نخواهیم بود آنان را از ایران خارج کنیم، چون در موضع مظلوم نمایی استفاده ی ابزاری قرار خواهند گرفت، کاری که احمدی نژاد با زیرکی از آن جلوگیری و در عین حال به تخلیه ی آنان کمک کرد.
Iran, Islamic Republic of
از سوی دیگر، ایران در هر عملیات تروریستی افغان ها در کشورهای دیگر در مظام اتهام خود ساخته خواهد بود.
با این روند، نه تنها ایران در هر اقدام تروریستی (حتی اگر توسط افغان ها رخ ندهد) از این پس تحت فشار جهانی خواهد بود، بلکه با روند اتخاذ شده، می بایست باج بزرگ اسکان دایمی افغان ها در ایران را در قبال این موضع نابخردانه بپردازد.
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا مشکل شما چیز دیگریست و نگاه نژادی دارید. ....
Iran, Islamic Republic of
نگاه نژادی نه، اما نگاه مذهبی و سرزمینی داریم.
Iran, Islamic Republic of
من منظورم به یکی از کامنت گذارها بود که گفتم ظاهرا شما مشکلتان چیز دیگریست و نگاه نژادی دارید. ولی جهان طوری منتشر کرده که انگار من به آقای شریعتمداری گفتم. من انقلابی و طرفدار خط امام و رهبری و دوستدار آقای شریعتمداری ام. باید از نگاه الهی به تمام امور بنگریم./
جهان بیشتر دقت کن.
Iran, Islamic Republic of
عراقچی: افغانستانی ها در جنگ، در دفاع از حرم و در اجتماع و اقتصاد کنار ما بوده و هستن، ما دست آنها را می بوسیم.
قابل توجه! کمتر از یک روز موضوع عوض شده حالا شما عقب افتاده ها بیایید داستان دیگه بنویسید.
ایران
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
منفی دادم به ترک ایران توسط آقای شریعتمداری./ ایشان را انسان خوب و اهل روشنگری میدانم.
Iran, Islamic Republic of
عراقچی:
ازصحبت هایم سوءتفاهم شده ( درهمین سایت )
Iran, Islamic Republic of
آره!
Romania
...
Germany
این تهدید اروپا بود نه برادران افغان
Switzerland
اولین کسی که باید ایران را ترک کند همین حاج حسین شریعتمداری سردار قلم است
Romania
این کامنت هایی که میبینید خالی است .نشان میدهد چقدر ایشان سردار هستند ایشان سردار هستند اما سردار قلم نه!
Iran, Islamic Republic of
مگه حق و باطل را با تعداد کامنتها و نظرات مثبت و منفی میشه سنجید؟!! ملاک سنجش اهل حق و حرف حق ،قرآن و چهارده معصوم(علیهم السلام )هستند. آقای شریعتمداری انسان خوبی است. خار چشم غربزده هاست.
Iran, Islamic Republic of
امریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه ولی 1500 کالا را بدلیل کمبود ارز ممنوع الورود کردن . مملکت را رکور برداشته و اقای شریعتمداری که از جیب ملت میخوره فقط ادعا می کنه . ....!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا اینقدر سانسور می کنید ؟ خوب بگید فقط وابستگان بنویسن .
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام . بابا چرا برخی اصول گرایان آبروریزی می کنند و بی تقوایی. بابا اونایی که گفتگوی ویژه رو دیدند مثل روز می دونن بحث چی بود. بحث درمورد توضیح تهدیدی بود که آقای روحانی کرده بود. اگر نفت را به صفر برسانید ما کمک هایی که به شما کردیم را قطع می کنیم از جمله مبارزه با مواد مخدر و تقدیم اینهمه شهید و از جمله پذیرفتن 3 ملیون مهاجری که ناشی از سیاست جنگ آفروزی و تروریست پروری شما در افغانستان و منطقه است. آقای عراقچی جند بار مهمان نوازی ایرانیان را و اینکه نگرانی برای عزیزان افغانی از این صحبت ها پیش نیاید مطرح کرد. بابا بی تقوایی نکنید و آب به آسیاب دشمن نریزید. بحث تهدید آمریکا و غربه حالا یه عده سوء استفاده سیاسی می کنند
اصغر
Mozambique
بنام خدا. هرچه میگذرد،بیشتر و صادقانه ترازهای میگویم،: اماما،روحت شاد وبااولیای الهی محشورباشی.
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تمام کسانی که در این سالها استقلال و آزادی کشور را تبدیل به فقر بیکاری فساد اختلاس بی اعتباری در جهان و فرار مغزها وتاراج ناموس مردم در کشور های عربی و.......... باید از کشور ایران اخراج شوند!!
United States
...
Iran, Islamic Republic of
همیشه حاج حسین و نکته بینی؛ اقای عراقچی وقتی حرفی به نظرتان خوب است اگر با چند نفر مشورت کنید حرف بهتری پیدا می کنید.
...
Iran, Islamic Republic of
احسنت به آقای شریعتمداری ....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خوشم میاد خوب بلدن گناهشونو بندازن گردن یکی دیگه.
راستی آقای عراقچی فرموده بودین امضاء کی تضمینه؟؟!!
Iran, Islamic Republic of


تفکر لیبرال فکر مردم نیست فکر سرمایه داری است
...
United Arab Emirates
سفیر افغانستان تو تهران چند سال پیش از مهاجران افغان خواست به کشورشون برگردن و گفت افغانستان امروز افغانستان دیروز نیست لابد مقام افغان این و بگه بد نیست ولی عراقچی این و بگه بده
Iran, Islamic Republic of
افغانی بایدبرگرده شهروکشورخودشه واستعدادشوخرج مملکت خودش بکنه اقای عراقچی حرف حساب زده چرابعضیاکاسه داغ ترازاش میشن مگه قراره تاکی بمونن
Iran, Islamic Republic of
پس اگه اینطوره ایرانی هایی هم که رفتن باید برگردن و استعدادشون رو خرج کشور خودشون کنن.
Iran, Islamic Republic of
قیاس مع الفارق میکنی مردم کشورهایی که ایرانیها اونجاها رفتن نمیخوان ایرتنیها برگردن البته اگه برگردن ما استقبال میکنیم چون ایرانیهای مقیم اروپا و آمریکا اکثرا نخبه ان این و خود غربیها میگن با افغانهای کم سواد و بیسواد و بی تخصص فرق دارن
Iran, Islamic Republic of
باید ایرانیهای مقیم کانادا و اروپا و امریکا را اخراج کنن برگردن ایران. تا برای کشورشان سودمند بشن
Iran, Islamic Republic of
مگه ایران های آمریکا و کانادا کار ساختمانی می کرده اند و مگر صنعت ساختمان در آن کشورها اکنون راکد شده که آنان اکنون بازگردند؟
Iran, Islamic Republic of
کاربر افغان اونا خودشون ایرانیهای مقیم اروپا و آمریکا رو اخراج نمیکنن چون میدونن برای اروپا و آمریکا حضورشون سودمنده وگرنه اخراجشون میکردن خودت و هموطنانت و با اونا مقایسه نکن
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
شنیدین که میگن طرف روی اره نشسته، نه راه پس داره نه راه پیش
یعنی کاری کردن که آدم تکلیفش با اینا معلوم نیست
داداش اشتباه داری میزنی
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری , مگر سخنان سخنگوی وزارت خارجه افغانستان را نخواندید؟لطفا کاسه داغتر از آش نشوید.
Romania
آقایان محترم!
من به چه زبانی و از چه طریقی در کشوری که ادعای جمهوریت دارد میتوانم به سران کشور اطلاع بدهم که راضی نیستم از حق من و خانواده ام ریالی صرف تحصیل دانش آموزان افغانی شود و ریالی به فلسطینی و یمنی و لبنانی و.... کمک شود؟ اصلا به چه حقی دست انداخته اند روی بیت المال ملت ایران و طی این سالها به بهانه واهی حفظ امنیت, صدها میلیارد دلار را به باد فنا دادند؟ چرا این حصارهای چند لایه امنیتی اجازه نمیدهند سران کشور صدای اعتراض و ضجه مردم را بشنوند؟
Iran, Islamic Republic of
حرف شما درست است ولی یه چیزی رو شما جواب بدین بعد به نظر شما بر می گردیم. آمریکا قدرت 1 دنیاست ولی 7 تریلیون دلار در این ور کره زمین هزینه کرد آیا آنها بی حساب خرج می کنند؟ جواب نه است آنها خرج امنیت نوع آمریکایی خودشان می کنند. حال ما خرج کشور همسایه خودمان می کنیم تا با هم در امنیت باشیم حال دوباره نظر شما را مرور می کنیم ما هم یک ریال راضی نیستیم بی جهت خرج شود ولی این خرج جهت دارد. دوست عزیز هزینه را غربگراها روی دست ایران گذاشتند و گرنه ایران خیلی بیشتر از این حرفا داشته و دارد.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
بنظر شما منفی دادم.امنیت فقط امنیت جانی نیست.ببینید در اقتصاد سیاست -اجتماعی و...امنیت داریم؟آیا میدانید سالیانه کشور ترکیه چند میلیون یورو از اروپا میگیره تا مانع هجوم پناهنده به اروپا شوند؟
Iran, Islamic Republic of
امریکا که این همه خرج می کند بعد چندین برابر در امد از این کشورها می دوشد ما که خرج می کنیم بخاطر خداست بنابرین منافع مردم را هم در نظر بگیرید ...
Iran, Islamic Republic of
الگو صحیح مورد نظر شما الگوی آمریکایی است؟ چرا این جا که به نفعتون هست از آمریکا تقلید می کنید؟!!
United States
الگوی صحیح مد نظر شما الگوی سوری است ؟
Iran, Islamic Republic of
ببخشید اخوی یا خواهر؛ یک کم فکر کسی را نکشته ...!
واعجبا از 08:21 !
Iran, Islamic Republic of
...
ابو علی
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک ایرانی راضی هستم از حق من و خانوادم برای نه تنها دانش آموزان افغانی بلکه همه عزیزان مهمان افغانی هزینه بشه و همینطور به یمن و فلسطین شما یه ایرانی هستی و یه نظر داری منم یه ایرانی و یه نظر..
Iran, Islamic Republic of
...
Singapore
جناب ابوعلی شما نظرت و گفتی ایشون هم نظرش رو گفت یه رای گیری بشه از مردم مشخص بشه تعداد کسانیکه راضی هستند بیشتر یا کسانیکه راضی نیستند همین منم راصی نیستم افغانها ایران باشن از دست مزاحمتهای مهاجران افغان پاکستان ، مجارستان ، ترکیه و حتی آلمان داره اخراجشون میکنه در ایران هم شرشون بیشتر از خیرشون بوده
0
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
ابو علی
France
آقای جهان نیوز چرا این نظرم کامل منتشر نشده من توضیحاتی بابت کمک کردن دادم ولی شما منتشر نکردی چرا؟
ابو علی
France
آقای جهان نیوز چرا این نظرم کامل منتشر نشده من توضیحاتی بابت کمک کردن دادم ولی شما منتشر نکردی چرا؟
به نظرم تنها راهی که برای نجات از این سیه روزی و بدبختی و بیچارگی و درماندگی و وادادگی پیش روی شما باقی مانده، خروج از کشور است. لطفا درنگ نکن.!!!!
هاشمی
Romania
از حق شما خرج افغانی ها نمی شود !
آنها در ایران زحمت می کشند و کمتر از حقشان می گیرند
همین امروز اگر اخراج شوند دستمزد کارگر ساده می شود روزی ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزارتومان
Singapore
آقای هاشمی اگر افغانها اخراج بشن کارگران به حق واقعیشون میرسن ضمنا کارگران افغان هرگز در کارهای سختی مثل معدن کار نمیکنن اونم بدون حقوق کارگران معدن یورت رو که ان شاءالله یادت نرفته که ایرانی بودن و ۱۶ ماه بدون حقوق کار میکردن ..
Romania
خود حکومت میگه سالی 8 میلیارد یورو برای افغانیا هزینه میشه, یعنی هر خانواده پنج نفره ایرانی حدود 500 یورو معادل هفت هشت میلیون ناقابل فقط تاوان افاغنه را میده اون وقت شما همینجور قزن قورتکی میگی هزینه نمیشه؟؟
Iran, Islamic Republic of
شما خودت تو کشور دیگه ساکنی و ساکنان اونجا دارن قزن قورتکی (؟؟!!) تاوانت رو می دن!
Iran, Islamic Republic of
نخیر ایران ساکنم سرور گاهی پرچمی غیر از ایران میذاره
Singapore
اتفاقا منم با شما موافقم ...
Iran, Islamic Republic of
هم وطن خیلی محترم
فکر میکنی شما و خانواده محترمت چقدر در این کشور حق دارید؟
فکر میکنی فقط شما حق داری و این مملکت و نظام بر شما حق ندارند؟
حق شما از کشور زیاده یا حق کشور از شما؟
برای کشورت چیکار کردی که دم از حق میزنی؟
چقدر مفید بودی؟
آیا میدانی به فلسطین و سوریه ... کمک نشود، گام بعدی دشمنان من و شما هستیم؟ اگر میدانستی اینگونه آتشین حرف نمی زدی.
امیدوارم که یه کم فکر کنی حفظ امنیت و آرامش به باد فنا دادن نیست! ....
United States
جوابت و بدم حتما سانسور میشم مینویسم ان شاءالله که سانسور نشه اینهایی که گفتی هیچ ربطی به حضور افغانها در ایران ندارن حضور افغانها و قاچاق مواد مخدرشون خودش مخل امنیت و آرامش ایرانه حضورشون مخل بیمه کارگران ایرانی بوده
United States
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فلسطین جواب کمکت را داد
میدان سیدالشهدا صدام حسین رضی لله عنه دارند
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
معدن یورت را خوب یادمه
چون در این جور جاها کارگر استخدامی است و افغانها مشکل قانونی دارن برای استخدام ....
Iran, Islamic Republic of
نخیر جناب هاشمی در معادن هم کارگران قراردادی ان شما خبر نداری
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
قراردادی افغانی نمی گیرن
خودم دستم تو کاره در یک شرکت دولتی
افغانی ها روز مزد کار می کنن یک روز دو روز یک هفته ...
Iran, Islamic Republic of
هاشمی اتفاقا منم خودم دستم تو کاره که میگم ضمنا نطرت در مورد کارگران ساختمانی ایرانی که میرن کردستان عراق چیه چرا اصلا باید کارگران ایرانی آواره کردستان عراق بشن برای کارگری...!!
Iran, Islamic Republic of
دولت اقتصاد مقاومتی را دنبال کنه .نه اقتصاد برجامی رو. موضوع شکست برجام اومد اومد رسید به کارگران معدن و بحث قرارداد و استخدام و خروج افغانها.
یعنی این غربزده ها چقدر فریبکارند و موضوع شکست برجام را به انحراف میکشانند. قبل از انتخابات و برجام میگن ما بیایم حله و الان... . با شناختم از غربزده ها اگر صد توافق کنند و دستاوردها را به باد دهند، میگن بریم مذاکره صدو یکم تا مشکلات حل بشه.!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....راستی نامِ بتن ریزی در قلب رأکتور را می گذارند : «مدرن سازی» این نوع مدرن سازی که از اطفال بهتر از بزرگسالان بر می آید...!!
Iran, Islamic Republic of
به بهانه واهی حفظ امنیت؟!! عزیزم شما دیروز از مریخ اومدی؟ فکر کنم حصار چند لایه ی اطلاعاتی دور خود شماست که از داعش چیزی نمیدونی!
Romania
اضافه کن از پول این ملت به کشورهای دیگر کمک می کنند بعد برای ملت خودمان بودجه نداریم.اگر انهایی که در فقر مطلق زندگی می کنند دست رسی با همین سایت سانسورچی داشتند حالا کامنت شما چهارده هزارتا مثبت داشت در برابر این پنجاه تای شکم سیر
پاسخی به مخالفان کمک به سایر کشورها
Iran, Islamic Republic of
مگر برای ساخت سد یا جاده نظر سنجی میکنند؟!! اینها باید کارشناسی شود. در مورد کمک به سایر کشورها نیز همینطور‌. حساب میشود که چقدر از توان را در خارج از مرزها میتوان گذاشت. توان(اعزام روحانی جهت تبلیغ اسلام، اعزام نیروی مستشاری،کمک دارویی وغذایی یا حتی پول و هر کمکی)
بعد الویت بندی میشود. مثلا مشخص است که الویت در غرب آسیاست نه مثلا در آرژانتین کمک به مظلومان آنجا.
ضمنا کمک در غرب آسیا کاملا راهبردی و برای خدا میباشد.
اگرکمک نکنیم باید سوال و تعجب کرد‌. البته این حرفهایم برای کسانیکه گوشهای شنوا و قلوب بیدار ندارند قابل فهم نیست. تفکر کنید انشاءالله خدا هدایت کند همه را.
Romania
حسین جون
شما حقوق نجومیت را میگیری و باغهای سیبت هم که امثال بحمدالله محصول فراوانی داره, پس توی کاری که منافعش به ملت ایران میرسه دخالت نکنه و نمیخواد برای مهاجرین افغانستانی دایه مهربانتر از مادر باشی.
ابو علی
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم که روشنگری کردی داداش فقط میتونی فیش حقوقیش رو نشون بدی تا ما هم برامون ثابت بشه ؟
Iran, Islamic Republic of
...
United States
ابوعلی فیش حقوقیش هم منتشر شد شما منکر شدی برادر
Iran, Islamic Republic of
آقای حسین شریعتمداری خدا حفظت کند.
شاخصه های جریان غربزده: دروغ،فریب،تهمت، بزک قراردادهای استعماری، حمله و تخریب به جبهه مقاومت اسلامی،حمایت از فساد و لهو، حق را باطل و باطل را حق نشان دادن.
البته بعضی هایشان شاید از سر ناآگاهی چنین میکنند که به هر حال راهشان غلط است.
چه از آگاهی باشد و چه از ناآگاهی، وظیفه مسلمانان مبارزه هوشمندانه و مجاهدانه با اینهاست.
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
قطعا اگر همه با هم ایران را ترک کنند برای ملت بهتر است یعنی افغانستانی و عراقی و هندی و پاکستانی و یهودی مسلمان نما و حجتیه و گداهای معتبرشده به برکت انقلاب و رانتخوارهای کبیر و آقاها و آقازاده های پلید و غارتگران بیت المال... همه چی درست میشه
Iran, Islamic Republic of
ای ناقلا معلوم میشه قصد داری کل ملت را بیرون کنی بعدش بری محضر کل ایران را به نام خودت بزنی!!!!!
Iran, Islamic Republic of
افغانی ها برن گند شهرها مونو میگره.
India
...
India
چرا نظر اینی که گفت افغانیها برن گند شهرهامون و میگیره منتشر کردید و نظر من در جوابش و که گند شهرهامون میره رو منتشر نکردید ندید اونهمه لیسانسه ای که برای کار بعنوان رفتگر ثبت نام کردند و انکار میکنید افغانها میتونن به کشورهای دیگه پناهنده بشن و بگن جنگه کشورشون اونا میتونن برن تاجیکستان که همزبان و هم لباسشون هستن ولی کارگران بیکار ما کجا میتونن برن
Iran, Islamic Republic of
احسنت نفست حقه جانم
Iran, Islamic Republic of
این اظهارات دشمن شاد کن از جانب دستگاه دیپلماسی دولت تبخیر امید تازگی نداره و سابقا از دهان ظریفی چنین حرف هایی شنیده بودیم .
این آقایون متخصص گل به خودی در شرایط خاص هستند .
در ضمن قرار باشه ما نفت نفروشیم بقیه هم نخواهند توانست جناب عراقچئ . خدا رو شکر اختیار تنگه هرمز دست تو و رئیس ت نیست
Iran, Islamic Republic of
...
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
واقعا داریم نفت میفروشیم؟معلومه خیلی اطلاعات حضرتعالی پائین هست.
Romania
...
Bulgaria
حاج حسین دمت گرم
Bulgaria
حقیقت این است که از بعضی دیپلمات های ما هنوز هم خودباخته و شیفته غرب هستند
India
...
Romania
محمد کاظم کاظمی میگوید: گله را گرگ ندزدید, شبانان خوردند...
و این حکایت کشور ماست که تمام ثروتهایش را طی این سالها غارت کرده اند و تقصیر را گردن تحریمها انداخته اند. وقتی غارتگران 200 میلیارد دلاری شبان باشند, گناه بدبختی مردم را هم می اندازند گردن گرگی به نام ترامپ که خودش هم اذعان دارد عظمت تاریخ ایران از کل قدرتهای استکباری برتر و والاتر است
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ناز قلمت سردار. متاسفانه بدترين دولت در طول كل تاريخ 7000 ساله ايران قدرت را به دست گرفته و جز تخريب ايران و اسلام كاري نكرده!
سرور
Iran, Islamic Republic of
شعر آخر برای عراقچی و باقی دنیاداران.
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر استاد شریعتمداری عزیز که با قلم توانایش و با شهامت بی نظیرش و تفکر ناب انقلابیش کاملا به موقع موضعگیری می نماید.
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
حاج حسين من هم با اخراج اجباري افغانهاي مقيم ايران مخالفم ولي در مورد فاطميون.
ايشان يا براي پول و يا براي دريافت اقامت دائم در ايران و يا براي اعتقادشان به سوريه رفته اند چرا بايد منتش را سر ما بگذاريد؟...
Iran, Islamic Republic of
اگر برای پول و اقامت بود آن طرف یعنی طرف داعشی ها و سعودی ها پول باران است.
شما خودت برای اقامت یا پول حاضری کلا از این دنیا بری؟ یا با وحشی هایی مثل داعشی ها درگیر شوی؟ یا پاره تنت فدا بشود؟ معلول بشود یا سرش از تن جدا بشود؟...
India
...
India
چرا سانسور میکنید مصاحبه فاطمیون که هست خودشون چی میگن خودشون میگن برای چی رفته ثبت نام کردن در فاطمیون شما اینا رو سانسور میکنید و نظرات اونوری رو منتشر میکنید ...
Iran, Islamic Republic of
...
بسیاری از شهدای فاطمیون، همسر و فرزند و کار و زندگی داشتند...

انسان در بهشت الزهرا خانواده های مظلوم و بچه هاشون را می بینه شرمنده میشه...
شهدا حلالمون کنید...
United States
وقتی معتادان سطح شهر و می بینی شرمنده نمیشی وقتی هزاران دختر و زنی رو که بهشون تجاوز شد می بینی شرمنده نمیشی همه ماجرا رو ببین...!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر کسانی مواد مخدر فروخته اند یا هر جرم و گناهی، گناهشان گردن خودشان است. چه ربطی داره به کسانیکه آن جرم را نکردند و قلبا و عملا مخالف جرم و گناه اند.
انسانهای خوب و شریف ایرانی و افغان و سایر کشورها با انسانهای ظالم و مجرم و فاسد آنها یکی هستند؟!! حساب خوبان و بدان از هم جداست./ اگر واقعا سند و مدرک از مجرمی با هر نژادی داری برو مدارک را به قوه قضاییه و مراجع مربوطه بده.
Iran, Islamic Republic of
خودت و به اون را نزن بحث نژادی نیست خودتون میدونید اینهمه مواد مخدر و کیا تولید میکنن و از کشورشون به ایران قاچاق میکنن
Iran, Islamic Republic of
...
رضا
Iran, Islamic Republic of
اظهارات آقای عراقچی از چند جنبه قابل توجه است :
سنگ بزرگ علامت نزدنه هم خودش و هم آمریکائیا میدونن که اخراج افغانی ها شدنی نیست ! اونی که نمیدونه مردم از همه جا بیخبرند !!!
چرا دولتهای ایران از حضور اینهمه مهاجر افغانی فرصت سازی نکردند که به یکباره با این اظهارات همه چیز رو به باد بدن !!!....
مجید
Iran, Islamic Republic of
ما برای فشار به غربی ها باید جلوی ترانسپورت مواد مخدر از ایران به سمت غرب را نگیریم.
عراقچی فکر کرد اگر بگه ما عزیزان افغانی رو از ایران بیرون می کنیم، خب عده ای از این افراد میرن سمت کشورهای غربی و برای اونها هزینه ایجاد می کنند. مثلا خواست غرب رو تهدید کنه!!
Iran, Islamic Republic of
اگر حرفهای عراقچی که در کمال ادب و احترام را شما اظهارات سخیف بنامید نشان میدهد که برداشتتان از همه چیز مسئله دار بوده و نمونش هم برجام است.
Iran, Islamic Republic of
برجام رو هنوزم بزک میکنی؟!!!! بابا شما دیگه کی هستید؟!!!
India
...
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای شریعتمداری مگر شرکتهای خارجی هم در کشور هستند!؟ که بخواهد از ایران بروند برداشتها و تحلیل هایتان چرا ناقض و مقرضانه است
Iran, Islamic Republic of
تحمیل سند ذلت‌بار برجام و برباد دادن امکانات و ظرفیت‌های کشور!!!
جناب شریعتمداری پناه باید برد به خدا از این ادبیاتان و برداشتهایتان
رهبر انقلاب در ۱۹ دی ۱۳۹۲ در دیدار با مردم قم به روند مذاکرات پرداختند و فرمودند: «یکی از برکات همین مذاکرات اخیر این بود که دشمنی آمریکایی‌ها و مسئولین دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا با ایران و ایرانی، با اسلام و مسلمین آشکار شد، برای همه مدلّل شد، همه این را فهمیدند.
و در دیدار مدیران، متخصصان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی با رهبر انقلاب ۲۰/۱/۹۳ موافقت با این مذاکرات برای شکستن فضای خصمانه جبهه استکبار بر ضد ایران بود و این مذاکرات باید ادامه یابد اما همه بدانند که با وجود ادامه مذاکرات، فعالیتهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته ای به هیچ وجه متوقف نخواهد شد و هیچیک از دستاوردهای هسته ای نیز تعطیل بردار نیست.
شهروند طبری
Iran, Islamic Republic of
فهمیدن بد عهدی آمریکا و اروپا برای نسل های نو لازم بود چون غربزده ها وانمود می کردند نسل گذشته جنگ طلب بوده و راه تعامل با دنیا را بلد نیست!...
Iran, Islamic Republic of
به ۱۰:۱
آفرین.حضرت آقا تو سخنرانی هاش چیزای دیگه هم گفته بودن.مثلا در چند سخنرانیش فرمودن:غرب به تعهدات برجامیش عمل نکرد...
این ها رم بگو.😏
Iran, Islamic Republic of
احسنت به سردار قلم!!!
Iran, Islamic Republic of
خلاصه کادو ها خانم شرمن جواب داد اقای عراقچی
Iran, Islamic Republic of
برادر دینی، این که گفتی سند داری؟ آبروی مسلمان مقامش از کعبه هم بالاتر است
غلامعلی نیستانی -جهاددانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
سلام از برادر شریتمداری سپاسگزاریم که از اقشار محروم افغان دفاع می نمایند. اما حاج حسین آقا همه اشکالات سخنرانی آقای عراقچی را نگفتند .شاید هم به لحاظ امنیتی و حفاظتی نگفتند . چنانچه سخن گفتن یک مقام سیاسی باید حساب شده باشد .چون همه حرفهای او تحلیل گفتمان می شود.....
Iran, Islamic Republic of
ما به تیم مذاکره‌کننده‌ کشورمان اعتماد داریم
حرف آمریکایی‌ها را که به بهانه‌ی نگرانی از سلاح هسته‌ای، با دانش و فناوری بومی هسته‌ای ایران مخالفت می‌کنند، ناحق و غیر منطقی دانستند و فرمودند: تضمین برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته‌ای، راه‌های مشخص و دستگاه‌های مسئولی دارد که جمهوری اسلامی ایران اشکالی در این موضوع نمی‌بیند و تضمین هم شده است، اما آمریکا حق ندارد در مورد احتمال دستیابی کشورها به سلاح هسته‌ای اظهار نگرانی کند، زیرا خود آمریکا از این سلاح استفاده کرده و اکنون نیز چند هزار بمب هسته‌ای دارد....۱۶/۴/۹۳
Iran, Islamic Republic of
شیر مادرت حلالت آقای شریعت مداری
Iran, Islamic Republic of
...
India
جهان نیوز بی طرفی و وظیفه رسانه ای اقتضاء میکنه همونطور که نظرات موافقان حضور افغانها رو بدون سانسور منتشر میکنید نظرات مخالفان حضور افغانها رو و جوابهای مخالفان به موافقان رو هم بدون سانسور منتشر کنید
United Arab Emirates
از منفیها معلومه تو این سایت چه خبره متاسفم فقط امیدوارم وقتی به خودتون نیاید که برادران افغان به همراه مجاهدین خلق تا تهران و گرفته باشن
Iran, Islamic Republic of
تو خودت از منافقین خلق نیستی که می خواهی با این نوشته هایت بین مسلمانان ایران و افغنستان تفرقه بندازی...!!!!
Iran, Islamic Republic of
من‌ منافق نیستم ولی تو رو نمیدونم ایرانی هستی یا افغانی اگر افغانی که هیچ داری از هموطنات دفاع میکنی ولی اگه ایرانی هستی بدون مثل تو خائن نیستن همکاری چند ساله افغانها با منافقین چیزی نیست که بتونی مخفیش کنی
لطفا جهان کامل منتشر کند.
Iran, Islamic Republic of
اگر هم همکاری کرده باشن، یعنی همه افغانها با منافقین همکاری کردند؟!! عجب!! مگه همه ایرانی ها یا افغانها یا مردم سایر کشورها همه یک جورند؟!!
ما البته از اهل باطل افغان و ایرانی و غیره برائت و از مظلومان و اهل حق که ایرانی و افغان یا هر نژادی دارند حمایت میکنیم.
دولت فرانسه چند سال است به منافقین در کشور فرانسه جا داده؟!! دولت فرانسه از بدترین دولتهای ظالم جهان است. ولی در ایران با رنو و پژو همکاری کردند. واگر این سالها به نخبگان واقعی ایرانی فرصت میدادند الان خودروهای خوب و شکیل و ایمن و با قیمت مناسب به لطف خدا تولید میکردند.
Iran, Islamic Republic of
...
کریمی. دزفول
Iran, Islamic Republic of
کشور چندتا مسئول مثل عراقچی داشته باشه هیچ نیازی به دشمنی آمریکا نداره...!!!!÷
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
هالوجان ، یکی از نقاط ضعف شدید غربیها ، روانه شدن مهاجرین مسلمان بسوی سرزمین آنها می باشد ، اقای عراقچی اخطار کرده که حواستان باشه ما می توانیم 3میلیون آواره افغان را به سوی شما بفرستیم.
Iran, Islamic Republic of
مخصوصا مهاجران افغان از آلمان با ۲۳ هواپیما دیپورتشون کردن
Iran, Islamic Republic of
اروپا و تکنولوژی اروپا به درد مملکت می خورد یا تکنولوژی افغان ها ؟
...
عسگر
United Kingdom
جهان نیوز کجای حرفهای بنده مشکل داشت که سانسور کردید ؟
Iran, Islamic Republic of
منظورت تکنولوژی پژو و رنو هست؟!! جی ال ایکس و پرشیا و تندر ۹۰ در فرانسه مشتری دارد؟!! اینجا فروختن به ملت. مردم هم که گزینه انتخاب محدود داشتن مجبور بودند بخرند.
چند سال پژو رو فروختن و یه عده در داخل باعث شدند تا خودروسازی عقب افتاده بماند. چرا به نخبگان کشور درست و حسابی بها ندادند؟!! در موشک و نانو بها داده شد پیشرفته شدیم. اینها رو که دیگه نمیتونید انکار کنید.
Iran, Islamic Republic of
الان وقت این حرفها نیست....
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
این فیلتری که جهانیوز داره اگه شورای نگهبان برای انتخاب نماینده ها داشت الان کشور هیچ مشکلی نداشت . مرد حسابی چرا مطالب رو به اشتراک نمیزاری ///////اه .........
Iran, Islamic Republic of
...
United States
حالابفرمائید خود خویشتن برادر عراقچی. ایرانی است یا اهل کوفه و یانجف.
Iran, Islamic Republic of
مهاجران عراقی انقدر دردسر ساز نشدن تو ایران و جرائم افغانها رو مرتکب نشدن عده شونم کمه ....
Iran, Islamic Republic of
اینطور که معلوم است آقای عراقچی هیچوقت دلسوز مردم نبوده همیشه حرفهای ضد ونقیض می زند مثل اینکه گفته بود حرف جان کری تضمین است .
احسان
United Arab Emirates
بیگانه پرستی فرقی نمیکند امریکایی باشد یا افغانی حاج حسین اقا لابد پایان حکومت صفویه و جرم جنایت های بیگانگان را میداند........البته وجودافاغنه برای قشر پولدار واستعمار انها تو قشر پولدار خوب است اما معضلات افاغنه که کم هم نیست دامن جامعه را میگیرد وپول مردم ایران باید خرج خودشان شود نه بیگانه
سید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقایشریعتمداری شمادخالت نکن .......
Iran, Islamic Republic of
مشاغلی که در دست افغانیها در ایران است، ایرانیهای بیکار حتی به آنها نگاه هم نمیکنند.
Iran, Islamic Republic of
شغلی سخت تر از کارگری معدن نیست که کارگران ایرانی انجام میدن جوانان مروم بیکارن وقتی با مدرک لیسانس برای رفتگری میرن ثبت نام میکنن دیگه این دروعها رو نگو اوایل ورود افغانها که کارگران ایرانی اواره ژاپن شدن الانم بعد از ۴۰ سال میرن کردستان عراق خود افغانها و یه عده ایرانی وطن فروش هم جو میدن ایرانیها کار نمیکنن بیا فارغ التحصیل دکتری تاریخ نشون بدم که داره کارگری ساختمان میکنه
Iran, Islamic Republic of
برادر ایشان در بانک مرکزی چه شد ؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
احمد
Iran, Islamic Republic of
اگه تا1400 صبرکنی میره