جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۵

موگرینی: شخصا از تحولات برجام بسیار نگران هستم

پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 685612
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی شدید درباره توقف اجرای برخی اقدامات ایران ذیل برجام، خواستار تداوم نظارت‌ها بر پایبندی تهران به تعهداتش در توافق هسته‌ای شد.
موگرینی نگران برجام شد
به گزارش جهان نيوز، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) بر لزوم نظارت روی پایبندی ایران به تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای تاکید کرد.

موگرینی در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به جلسه غیررسمی سران دولت‌های عضو اتحادیه اروپا در شهر «سیبیو» در رومانی درباره بیانیه مشترک صادر شده حول تصمیم ایران گفت: «من شخصا از این تحولات بسیار نگران هستم. ما تماماً به اجرای کامل برجام متعهد هستیم».

وی با بیان اینکه توافق هسته‌ای از اهمیت امنیتی برای اتحادیه اروپا و تمام جهان برخوردار است، توضیح داد: «سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا در اقدامات عدم اشاعه، همچنان برای ما در اولویت است. ایران تا کنون به تمام تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای پایبند بوده است».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اشاره به تداوم نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اجرای تعهدات ایران ذیل برجام، افزود: «و ما نیز به نظارت بر پایبندی ایران به الزاماتش از دریچه ارزیابی‌های آژانس اتمی ادامه می‌دهیم. پس امیدوارم که تعهد صددرصدی ما به حفظ این توافق، به بقای آن در آینده کمک کند».
 
ساعتی پیش موگرینی به همراه وزرای خارجه سه کشور فرانسه، آلمان و بریتانیا با صدور بیانیه‌ای مشترک در واکنش به ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ایران برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی اروپا، اعلام کرد که هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی تهران نمی‌پذیرد.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه با صدور دستوری اجرایی، تحریم‌های جدیدی را علیه صادرات فلزات ایران از جمله آهن، فولاد، آلومینیوم و مس اعمال کرد.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸) با صدور بیانیه‌ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داده و و به کشورهای باقیمانده در توافق ۶۰ روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را اجرا کنند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز پس از این بیانیه، ضمن تاکید بر اینکه اقدامات مذکور در چهارچوب برجام است، درصفحه شخصی توئیتر خود خطاب به اروپایی‌ها نوشت: «بعد از یک سال صبر، ایران اقداماتی را که آمریکا اجرای آنها را غیرممکن کرده بود، متوقف کرد... اتحادیه اروپا و گروه ۳+۲ (فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و چین) برای تغییر این وضعیت، فرصت رو به اتمامی دارد».

حدود یک سال پیش بود (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) که دولت آمریکا به دستور ترامپ، از توافق بین‌المللی برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» خارج شده و تمام تحریم‌های هسته‌ای ذیل این توافق را در دو بازه ۹۰ و ۱۸۰ روزه مجددا اعمال کرد.

البته این تنها اقدام ضد ایرانیِ کاخ سفید طی یک سال گذشته نبود و دولت ترامپ هر هفته تحریم‌ها یا محدودیت‌های جدیدی را علیه اشخاص و نهادهای ایرانی یا غیر ایرانی مرتبط با تهران اعمال کرده است. لازم به‌ذکر است که آمریکا در پیشبرد این اهداف خصمانه خود تنها نبوده و اتحادیه اروپا نیز با اقدامات ضد ایرانی تقریبا مشابهی، واشنگتن را همراه کرده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فرقی با ترامپ ندارد.
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه اعتدالیون و برجامیون ساده و وابسته.
Iran, Islamic Republic of
مردم دنیا هیچ فرقی باهم ندارند ما شیعه ها فکر میکنیم بهشت در بست به ما تعلق دارد
Iran, Islamic Republic of
اروپا جنایتکارشماره یک ازآمریکا جنایتکارشماره یک بدتراست.
Romania
عجب شیادیه این زنیکه. یک بام و صد هوا حرکت می کنه.
Iran, Islamic Republic of
کشورهای اروپایی درباره برجام نیزکاری ازدستشان برنمیآید.
Iran, Islamic Republic of
دنیا را امریکا کنترل میکند خودش گفت دهکده جهانی وایشان هم کدخدا هستن واز حق نگذریم واقعا" قدرتمند است
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک رسما از برجام خارج شده است دیگر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا جنایتکارشماره یک حق دخالت، مداخله و حرف زدن درباره برجام را ندارد.
Iran, Islamic Republic of
براساس برجام که یک سند بین المللی است/ دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی با دستور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی و با دریافت رشوه ازعربستان سعودی، امارات و بحرین به صورت غیرقانونی ازتوافق هسته ای برجام خارج شده است دیگر هیچگونه حق دخالت، مداخله و حرف زدن درباره برجام را ندارد.

مذاکره با آمریکا، مذاکره با رژیم صهیونیستی است.
گفت وگو با آمریکا، گفت وگو با رژیم صهیوریستی است.
مذاکره با آمریکا، مذاکره با داعش است.
گفت وگو با آمریکا، گفت وگو با داعش است.

مذاکره با اروپا، مذاکره با رژیم صهیونیستی است.
گفت وگو با اروپا، گفت وگو با رژیم صهیوریستی است.
مذاکره با اروپا، مذاکره با داعش است.
گفت وگو با اروپا، گفت وگو با داعش است.

مذاکره با آمریکا، مذاکره با گروهک تروریستی منافقین است.
گفت وگو با آمریکا، گفت وگو با گروهک تروریستی منافقین است.
مذاکره با آمریکا، مذاکره با گروهک تروریستی منافقین است.
گفت وگو با آمریکا، گفت وگو با گروهک تروریستی منافقین است.

مذاکره با اروپا، مذاکره با گروهک تروریستی منافقین است.
گفت وگو با اروپا، گفت وگو با گروهک تروریستی منافقین است.
مذاکره با اروپا، مذاکره با گروهک تروریستی منافقین است.
گفت وگو با اروپا، گفت وگو با گروهک تروریستی منافقین است.
آمریکا، اروپا، اسرائیل، داعش و گروهک تروریستی منافقین برای ما یکی هستند.
Iran, Islamic Republic of
فرانسه جنایتکار شماره یک در سایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک به فروش سلاح به عربستان ادامه می دهد.
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۱
Iran, Islamic Republic of
هر کشوری در درجه اول به فکر منافع مردم کشورش است شما کشور خودمان را نگاه نکنید .جنوب لبنان را با خرمشهر وابادان مقایسه کنید
Iran, Islamic Republic of
پیروزی مقتدرانه و 48 ساعته مقاومت غزه را به برادران و خواهران مجاهد فلسطینی عزیزمان در برابر رژیم جعلی تا دندان مسلح خبیث، تبریک عرض می‌کنم و از خداوند نصرت نهایی رزمندگان و بهشت رضوان برای شهدای فلسطینی خواستارم. تنها راه پیروزی بر کفر، شرک، زر و سیم و منافقین آل‌سعود صهیونیستی، مقاومت است و بس!
Iran, Islamic Republic of
مذاکره دولت روحانی با آمریکا و کشورهای اروپایی بی مورد و بی ارزش بوده است.
Iran, Islamic Republic of
درباره تصمیمش برای کاهش اجرای تعهدات هسته ای‌اش هیچ ربطی به آمریکا جنایتکارشماره یک ندارد.
Colombia
ایشان بیاید ایران چند عکس سلفی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی! بگیرد همه چیز درست میشود.
Iran, Islamic Republic of
هراسی از تحریم و تهدید نداریم
ملت ایران هرگز از تحریم و تهدید هراس نداشته است.
Iran, Islamic Republic of
واقعیت این نیست مردم را با شعار نمیتوان فریب دار
Iran, Islamic Republic of
ملت ایران ازسال 1332 تاکنون هیچ اعتمادی به آمریکا جنایتکارشماره یک ندارد.
Iran, Islamic Republic of
ترامپ جنایتکارجنگی است و باید محاکمه شود.
Romania
مرگ یکبار و شیون یکبار. تا آمریکا کم کم ما را مانند ونزولا نکرده ما باید به تمام کشورهای منطقه متحد آمریکا و منافع آمریکا حمله کنیم.زود باید این حمله را شروع کنیم وگرنه بعدا این فرصت را هم از دست خواهیم داد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها جنایتکارشماره ازسال 2001 تاکنون همراه با کشورجنایتکارشماره یک با همدستی تروریسم، القاعده، طالبان و دیگرگروه های تروریستی درافغانستان، پاکستان، عراق، لیبی ویمن درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک بیش از999 هزارنفرقتل عام کردند و همچنان نیزادامه می دهند دونالد ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ، بی شخصیت رئیس آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک صهیونیستی به درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی و با دریافت رشوه از عربستان سعودی جنایتکارشماره یک، امارات جنایتکارشماره یک و بحرین جنایتکارشماره یک، ایران را تحریم و تهدید می کند شرم آوراست.
Iran, Islamic Republic of
خانم موگرینی شما اصلا ناراحت نشو . ما فله ای های امید هواتو داریم . فقط خواهش می کنیم زودتر بیا تا عکس سلفی جدید با هم توی مجلس بیاندازیم . علی برکت الله .
از همه جان مانده بی خاصیت
Iran, Islamic Republic of
راستی یک سوال ! اصلاحطلبانی که عکس سلفی با این خانوم گرفتند .باید ان عکسها رو از روی دیوار خاته هایشون پایسن بیارند؟!! سخته مگه نه
Iran, Islamic Republic of
کسانی که در موقع مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی درشبکه خبر، صدا و سیما و رسانه ها شعار می داد مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی بسیارعالی است حالا سکوت اختیارکرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
ما ملت با تقدیم بالای 200 هزار شهید آمریکا را از کشور بیرون انداختیم و پای آمریکاییها قطع شد. ولی در برجام بدون هزینه دوباره وارد شدند و ما را درگیر ساختند با این تفاوت که قوه مجریه یعنی دولت در برجام راه پس و پیش ندارد. حالا که اینطور است اجازه بدهند ملت یک بار دیگر قدرت خود را در کنار زدن آمریکا به رخ بکشد و بیش از این متضرر نشویم.
قبل از امضای برجام زمزمه برجامهای بعدی از جبهه غرب شنیده میشد حال چگونه برخی مسئولان با پشتیبانی نشریات حامیشان منکر شکلگیری طرح «مکمل برجام» میشوند؟
رئیسجمهور آمریکا در کنار پارلمان این کشور هر دو بازی تهدید ایران را از سرگرفتهاند تا جریان غربگرای داخل کشور در آغوش اروپا قرار گیرد و اجازه بازدید از مراکز نظامی را صادر کند و مکمل برجام اجرایی شود.