کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ولنگاری فرهنگی و بی توجهی مسئولان

19 ارديبهشت 1398 ساعت 12:41

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: اگرچه با زمان شاه فاصله زیادی داریم اما مگر می خواهیم زمان شاه بشود که تا این اندازه مسئولان نسبت به فضای موجود بی توجه هستند.


به گزارش جهان نیوز، سید محمدجواد ابطحی عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی در خصوص فضای امنیت اخلاقی و رواج منکر در جامعه، اظهار داشت: متاسفانه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در امر عفاف و حجاب اجرا نشد و دستگاه های مربوطه اعم از وزارت ارشاد، صداو سیما، مجلس، قوه قضائیه، نیروی انتظامی و بسیاری از دستگاه هایی که مشمول این مصوبه می شدند به  وظیفه شان عمل نکردند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم ورود کرده بود مجلس دیگر قصد ورود جدی در این زمینه را نداشت.

ابطحی با بیان اینکه با اصول کلی حاکم بر قانون اساسی و بعضی از قوانین می توان بعضی از دستگاه ها و به ویژه شخص رئیس جمهور را برای اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ملزم کرد، یادآور شد: ولنگاری  فرهنگی در جامعه کار مستمری است که دشمن همواره علیه کشور انجام می دهد اما متاسفانه همه حواس ما  به  اقتصاد معطوف شده  و نسبت به این مهم بی توجه هستیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمیاندگان ولایی در ادامه تصریح کرد: اگر ملاک های ارزشی کشور از اول انقلاب تا کنون را مقایسه کنید به سیر نزولی محتواهای ارزشی در نشر کتب، تولید فیلم، تئاتر، فضای  مجازی و ... پی می برید. در حالی که در کشور دشمن امر به منکر می کند ما نمی توانیم امر به معروف کنیم و اگر کسی هم امر به معروف و نهی از منکر کند، متهم می شود.

ابطحی از دغدغه ای که امروز در خصوص فرهنگ و بحث عفاف و حجاب کشور وجود دارد نوعی مسخ فرهنگی یاد کرد و گفت: اگرچه با زمان شاه فاصله زیادی داریم اما مگر می خواهیم زمان شاه بشود که تا این اندازه مسئولان نسبت به فضای موجود بی توجه هستند.

وی با تاکید براینکه مراجع و علما باید لزوم توجه به این موضوع را فریاد بزنند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در خرداد 95 که مراسم افتتاحیه مجلس دهم در خدمتشان بودیم به نکاتی چون توجه به استهاله فرهنگی و رواج ولنگاری فرهنگی اشاره کردند اما مجلس هیچ توجهی به این فرمایش از خود نشان نداد، مجلس کیلویی چند؟! اینجاست که باید بگوییم فرهنگ واقعا مظلوم واقع شده است. 

منبع:خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 685578

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/685578/ولنگاری-فرهنگی-بی-توجهی-مسئولان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com