شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲۱

ای کاش درباره «دلار جهانگیری» مشورت می‌کردید؟

پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 685523
جهانگیری فراخوانی داده که ما با یارانه‌های سنگین چه کنیم، خودمان توزیع کالاهای اساسی را در قالب کوپن و سهمیه‌بندی برعهده بگیریم یا به‌طور کلی قیمت همه کالاها را آزاد و به جای آن اختلاف قیمت‌ها را به مردم به‌عنوان یارانه بدهیم؟
ای کاش درباره «دلار جهانگیری» مشورت می‌کردید؟
به گزارش جهان نيوز، اظهارات معاون اول ریاست جمهور درباره یارانه‌ها و سهمیه‌بندی و کوپن، فرافکنی مسئولیت است.

روزنامه‌ جوان با طرح این مطلب نوشت: جهانگیری فراخوانی داده که ما با یارانه‌های سنگین چه کنیم، خودمان توزیع کالاهای اساسی ر ادر قالب کوپن و سهمیه‌بندی برعهده بگیریم یا به‌طور کلی قیمت همه کالاها را آزاد و به جای آن اختلاف قیمت‌ها را به مردم به‌عنوان یارانه بدهیم؟

طرح این مسئله بیش از آنکه جنبه مشورتی برای اجرا داشته باشد، به نوعی فرار از مسئولیت‌گریزی دولت یا یافتن مقصر در اجرای چنین طرحی است و گرنه در شرایط جنگ اقتصادی که جهانگیری معاون اول بارها به‌عنوان شخص فرمانده اقتصاد مقاومتی دولت به آن اذعان داشته، فرمانده درباره نحوه دفاع در مقابل دشمن فراخوان عمومی نمی‌زند. یعنی اگر قرار بود فراخوانی باشد، باید درباره ارز 4200 تومانی می‌بود که اکنون هیچ کارشناسی آن را تایید نمی‌کند.

یادآور می‌شود دولت یک‌سال قبل تصمیم به واگذاری بی‌حساب و کتاب دلار به قیمت 4200 تومان گرفت که موجب هدر رفت 18 میلیارد دلار از ذخایر ارزی ظرف کمتر از دو ماه شد. آن زمان این نرخ به خاطر اعلام توسط جهانگیری به دلار جهانگیری معروف شد.
برچسب ها: جهانگیری دلار
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یارانه واقعی را به مردم به صورت نقدی بدید قیمتها که آزاده
ذالفقار
Iran, Islamic Republic of
البته بدون حقه و کلک
Iran, Islamic Republic of
...
هدي
Netherlands
ارز ٤٢٠٠ براي وارد كردن آيفون و خودرو ؟ قبول باشه طاعات وعباداتتون . تعادل در بازار آيفون و خودرو خارجي از اصول وظايف شما هست .
Iran, Islamic Republic of
...
هاشمی
United Arab Emirates
مردم یادتونه
یه زمانی قبل از این دولت قیمت ها چقدر خوب بود
سیب زمینی و پیاز ۵۰۰تومان بود
هندوانه کیلویی ۲۰۰ تومان بود
گوشت کیلویی ۲۰هزار بود
دلار در نهایت ۳۷۰۰شد
نان ۱۰۰تومان بود
یادتونه جهانگیری ۱۸ میلیارد دلار را به ۴۲۰۰ فروخت و الان زیانش را دارند از جیب ملت جبران می کنند
Iran, Islamic Republic of
دلار رو ۲۸۰۰ تحویل دادن
Iran, Islamic Republic of
دولت فعلی شبیه تسبیح پاره شده است. وقتی رئیس دولت و معاون اول اظهار عجز از نظارت و کنترل می‌کنند دیگر چه انتظاری می‌توان از وزرایی چون مسکن و نفت و خارجه و... داشت؟!
Iran, Islamic Republic of
تیم اقتصادی دولت قادر به حل مشکلات کشور نبوده و نیست در حال حاضر این تیم دچار روزمرگی شده است. کشور به یک تیم اقتصادی متشکل از نیروها و فرماندهان جهادی زمان جنگ نیاز دارد.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه میکنی دوست عزیز. این دولت از ابتدا بی عرضه و بی توان بود فقط هموطنان این را درک نکرده بودند وگرنه آن 16 میلیون حرف آقای قالیباف برای درخت بی بر و رییسی برای سینه ای از تخلفات اینا که درک کرده بودند همین روزا را می دیدند
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری! عملکرد دولت به گونه‌ای شده که مردم از خود سؤال می‌کنند اصلا دولتی هست که بر بازار نظارت کند؟ اصلا دولت برنامه‌ای داشته که نتوانسته افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را مهار کند؟!
Iran, Islamic Republic of
اگر مسئولان دولتی قدرت لازم برای نظارت بر بازار را ندارند لطفا اجازه دهند نیروهای توانمند «انقلابی» شجاع و سالم روی کار آیند.
Iran, Islamic Republic of
لطفا نه حتما ....
Iran, Islamic Republic of
این چگونه تدبیر و کار کارشناسی اقتصادی بود که کارت سوخت را حذف کردند و پس از چند سال و میلیاردها تومان خسارت به کشور وارد کردن مجددا مجبور شوند دوباره آن را احیا کنند؟! این یک نمونه از صدها نمونه در دولت تدبیر است؟!
Iran, Islamic Republic of
از دستگاه‌های نظارتی و بازرسی درخواست می‌شود کمی قاطع‌تر به بازار ورود و نظارت داشته باشند این چه بساطی است که شاهد افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها در طلا و ارز و... هستیم؟! واقعا توان خرید اقلام ضروری برای بسیاری از افراد و دهک‌های پایین به شدت کاهش یافته است!
Iran, Islamic Republic of
جواب عین سوال است. دولتی واقعا نیست
Iran, Islamic Republic of
‌ دولت آقای روحانی به حدی ضعیف و ناتوان است که انتقاد از خود را نه تنها نمی‌پذیرد بلکه آن را جرم می‌داند و دست به شکایت می‌زند،‌ جای تاسف دارد که دولتمردان به جای اصلاح رویه غلط مدیریتی خود از کیهان شکایت کرده‌اند.
Iran, Islamic Republic of
‌ ایام انتخاباتی سال 92 آقای روحانی گفتند شب که می‌رویم منزل اجناس یک قیمت دارند و صبح که از خواب بلند می‌شویم قیمت‌ها تغییر کرده است، به ایشان عرض می‌کنم که در دولت شما قیمت‌ها لحظه‌ای تغییر می‌کند و حتی زمانی که ما خوابیم قیمت‌ها چندین بار تغییر می‌کند!
Iran, Islamic Republic of
‌ دولتمردان برای توجیه ناتوانی خود در اداره کشور و سرپوش گذاشتن روی کارهای سوء‌مدیریت خویش وجود «دولت در سایه» را مطرح کرده و می‌خواهند به عنوان بهانه سر زبان‌ها بیندازند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دو سناریو برای ملت ترسیم کرده که اولی بازگشت به دهه شصت است و مخصوص زمان جبهه و جنگ بود یعنی سیستم کوپنی و سناریوی دوم بازگشت به زمان احمدی نژاد است که ایشان یارانه سوخت را کم کرد و در حساب ملت ریخت ولی از آن زمان چند بار سوبسیدها حذف شده و معلوم نشد پولش کجا رفت بخشی به حقوقهای نامتعارف مدیران ناکارآمد رفت و بخشی تبدیل به سکه برای هدایای برجامیان گردید و بخشی به...حالا باید از آقای جهانگیری باید پرسید ما به عقب برنمی گردیم به چه معنا بود...