پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۳۳

ورزشگاه کربلا را چه کسی ساخته است: «پول ایران» یا «نفت عراق»؟

چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب: 685491
حرف‌های عوامانه یک بازیکن فوتبال، دستمایه‌ جدیدی برای دامن زدن به اختلافات کوچک میان دو کشور ایران و عراق شده است. او ادعا کرده «این ورزشگاه با پول ایران ساخته شده است»!
به گزارش جهان نيوز، پس از دیدار شب گذشته ذوب‌آهن ایران و الزورای عراق در ورزشگاه شهر کربلا که متأسفانه پس از تساوی دو تیم، با ورود عده‌ای تماشاگرنما به خشونت نیز کشیده شد، شایعاتی درباره «ساخته شدن ورزشگاه به دست ایران» منتشر شد.

رشید مظاهری دروازه‌بان ذوب‌آهن در اینستاگرام خود در مطلبی غیرواقعی و در حالی که از اتفاقات بازی ناراحت بود، نوشت: «… در ورزشگاهی که با پول مردم ایران ساخته شد امنیت جانی نداشتیم… این ورزشگاه رو با پول مردم ایرانبراتون ساختن..»

با بررسی ادعای بازیکن ذوب‌آهن که بلافاصله با استقبال رسانه‌های معاند خارجی و برخی کانال‌های تلگرامی بی هویت نیز مواجه شد، به یک دروغ بزرگ رسیدیم!
 
برخورد خشن بازیکن ذوب‌آهن با یکی از تماشاگرانی که به وسط زمین آمده بود

کارفرما: دولت عراق - پیمانکار: BKA ترکیه
ورزشگاه کربلا که بخشی از مجموعه ورزشی کربلا (مدینة کربلاء الریاضیة) است در مالکیت دولت عراق قرار دارد. این ورزشگاه که حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای می‌دهد، در حد فاصل سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ توسط شرکت بهادرکول ترکیه (Bahadır Kul Arcitects) طراحی و ساخته شده است.

این ورزشگاه با صرف هزینه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری (۱۱۴ میلیارد دیناری) در تاریخ ۱۲ مه ۲۰۱۶ (مصادف با ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵) افتتاح شده است. اولین بازی رسمی در این ورزشگاه دیداری دوستانه بین تیم کربلا اف. سی و تیم پیشکسوتان عراق که در جام ملت‌های ۲۰۰۷ قهرمان آسیا شده بود برگزار شد. در این دیدار شهردار کربلا و وزیر ورزش و جوان عراق نیز در ترکیب تیم بازی کردند!

یک ادبیات رایج؛ اما غلط!
متأسفانه در سال‌های اخیر و به ویژه پس از افزایش روابط دو کشور ایران و عراق، این گزاره که بازسازی این کشور با پول مردم ایران انجام می‌شود، به شبهه‌ای تبدیل شده که بعضاً مورد استناد نیز قرار می‌گیرد!

این در حالی است که عراق با جمعیتی ۳۸ میلیونی (کمتر از نصف ایران) حدوداً ۴ برابر ایران، مواد نفتی صادر می‌کند و با استفاده از درآمد حاصل از آن بسیاری از پروژه‌های عمرانی خود را جلو برده است. عراق به عنوان بهشت سرمایه‌گزاری شناخته می‌شود.

خودزنی‌هایی از این دست که یا به صورت ناآگاهانه و یا به صورت آگاهانه و با هدف تخریب روابط راهبردی ایران و عراق منتشر می‌شود، باعث می‌شود تا بسیاری از شرکت‌های ایرانی که در رقابت با شرکت‌های خارجی و چندملیتی در تکاپو برای گرفتن پروژه‌های عمرانی در این کشور هستند، با بی‌مهری مواجه شوند.

منبع: مهر
برچسب ها: کربلا شایعه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگه این بچه آمریکایی بود این فوتبالسیت جرات این کار وحشیانه رو داشت یا اینکه می گفت کدخدا ناراحت می شه؟
United States
چرا نمیگی اگر این فوتبالیست آمریکایی بود این بچه جرات داشت بزندش ؟ کی اومد وسط زمین ؟ تماشاچی حق ورود به مستطیل سبز و نداره
اگر عراق نبود الان چطوری باید تحریم ها را دور می زدیم؟
Iran, Islamic Republic of
آنهایی که می خواهند ایران با تحریمهای آمریکا، به زانو در بیاید از هر راهی استفاده می کنند که راههای دور زدن تحریمها را کور کنند یک روز با FATFو یک روز با دور کردن عراق از ایران.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اگر پول ملت برای مردم ایران خرج میشد هیچکس را نمی توانستید در این کشور پیدا کنید که محتاج کمیته امام باشد
متن را نخوانده ای قضاوت نکن
Iran, Islamic Republic of
بی عرضگی دولتمردان داخلی را به پای غیور مردان از جان گذشته نگذارید
Iran, Islamic Republic of
موافقم پول ملت باید برای ملت خرج بشه، نه اینکه حقوق و پاداش نجومی بشه بره تو جیب برخی مسئولین فاسد، ضمنا 94 درصد بودجه مملکت خرج اداره دولت عریض و طویل میشه و تنها 6 درصد باقی میمونه! بدون حساب و کتاب روشنه سهم هر ایرانی چقدر میشه..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
هادي
Netherlands
نويسنده محترم بيان واقعيت ، حمله با سنگ و اشيا به بازيكنان ايراني بوده است و تو انتظار داري وقتي با سنگ مي ريزن وسط زمين بازيكنان بايستند تا كتك بخورند؟
اين ايدئولوژي چه بر سر شما آورده كه هموطن خود را قرباني آن مي كني ؟! و از آن همه حمله و پرتاب سنگ فقط اين عكس را انتشار مي دهي؟ واقعا دشمن ما همين جاست ، دروغ ميگن امريكاست .
Romania
ایدئولوژی بلایی سر ما نیاورده، نژادپرستی و خودبرتربینی و تفرقه افکنی بلایی سر شما آورده که گمان میکنی یک حادثه فوتبالی رو به رابطه کل ملت ایران و عراق تعمیم میدی، و بدون سند میگی پول ایران در ورزشگاه عراق خرج شده.
بی تربیتی و رفتار تحریک آمیز امثال فخرالدینی رو نمیبینی و ماجرا رو از وسط تعریف میکنی...
Iran, Islamic Republic of
بلاش رو شما احساس نمي كني ولي مردم كوچه و خيابون با پوست و استخون احساس مي كنن.
United States
...
Iran, Islamic Republic of
خب کو مدرک و سند؟؟
اینکه شما خودت بگی منم باید باور کنم...نمیشه که
اما وقتی اس ام اس میاد که برای ساخت فلان مکان تو عراق شماره 1 ارسال کنید یا علنا مسئولان اعلام آمادگی مینکنن برای بازسازی سوریه ...یا آقای نصرالله رسما میگه ما از ایران پول میگیریم
خب توقع نداشته باشین که ملت هم باور نکنن که ایران اون استادیوم نساخته
Romania
اسمس میاد که برای فلان ورزشگاه عراق پول واریز کنید؟!!
یا اسمس اومد برای ساخت رواق حضرت زهرا که مدیریتش دست ایرانی هاست و ایرانی ها اونجا خدمات میگیرن پول بدید؟!!
فرق این دو تا رو که متوجه میشی؟!
United States
قبر حضرت زهرا اصلا معلوم نیست کجاست امام علی و امام حسین هم با اون زندگی ساده هرگز راضی به گنبد و بارگاه طلا نبوده و نیستند جهان نیوز این حقیقته با سانسور هم پوشیده نمیشه دیگه شما میدونید و آخرتتون
عراق و لبنان به کمک مالی ما نیاز ندارند کمک مقاومت اسلامی به آنها صرفا آموزشی و مشاوره ای است. این همه غوغا برای این است که استکبار جهانی از نزدیک شدن ملتها به هم و همکاری باهم دیگر وحشت زده شده و عمله هایش، بجای اربابشان فریاد می زنند
United States
لبنان نه ولی عراق خودش میگه به کمک ایران نیاز داره شما منکر میشید خودش میگه ۱ میلیون دلار بدهی برقی داره و وزیرش و میفرسته برای مذاکره با ایران بعد شما منکر میشی ؟
فؤاد
Iran, Islamic Republic of
نديدي با بطري آب در فيلم چطوري كوبوند تو سر بازيكن ذوب آهن و در رفت لاي جمعيت روي سكوها ؟ فقط همين عكس را از فيلم طولاني درگيري گذاشتي تا طرفداري هوادران عراقي را كرده باشي ؟ تو همين عكس اشيا پرت شده روي چمن را ببينيد . افسرستون پنجم هستيد؟
آن فردی که با بطری به میدان آمده فتنه گری را شروع کرده و فوتبالیست های ما هم بقیه برنامه فتنه را اجرا کرده اند فتنه عبارت است از عقده سازی بین مردم ایران و عراق.
United States
...
Iran, Islamic Republic of
دیگه همه میدونن عراق و سوریه و لبنان و ...با پول ملت ایران اداره میشن! خودشون دارن اعلام میکنن بعد شما انتظار دارید مردم خودشون را بزنن به ناشنوایی؟
Iran, Islamic Republic of
خبر شما کاملا دروغ است اگر واقعیت دارد چرا با اینگونه افراد برخورد (بازیکن) ب زندانی اعدام نمی شوند . مملکت هر کی به هر کی شده و هر کس هر حرفی می خواهد می زند و هیچ بر خوردی نمی شود .
Iran, Islamic Republic of
جالبه طرف عراقیا رو میگیرین! با افتخارم میگین ۴برابر ما نفت میفروشن!!! اینا بعد جنگ با داعش دارن ۴برابر ما نفت میفروشن و مملکتشون رو میسازن ما داریم چیکار میکنیم دقیقا؟ نفت میفروشیم آقایون میخورن
Iran, Islamic Republic of
چرا این دروازه بان رو مثل مهناز افشار احضار نمی کنن
تا هر لمپنی روابط کشور رو با همسایه ها دچار مشکل نکنه
United States
چون خودتونم میدونید حرف حق زده خبر ساخت ورزشگاه و کارخانه آب معدنی در کربلا توسط ایران و خود صدا سیما منتشر کرد چند سال پیش تو اگه نشنیدی اشکال از بی خبری خودت بود
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
ای کاش قبل از هر حرفی به عواقب اون فکری کنیم.
عراق کشوری هست برای سرمایه‌گذاری ایرانی ها، برخی آدم های احمق (حالا از هر قشری که باشند) با نفهمی و خریت هر حرفی را به زبان می آوردند و دردسری درست می کنند و باعث ایجاد دشمنی میان دو ملت می شوند. این احمق ها حداقل اینقدر فکر نمی کنند که سرمایه‌گذاری ایرانی ها برای کشور منافع اقتصادی به دنبال داره و عراق به نوعی حق ایرانی هاست که درش سرمایه‌گذاری کنند نه کشورهای دیگه.
Iran, Islamic Republic of
...
United States
جناب یک دوست عراق به فتوای پمپئو از ایران فاصله گرفته روابط اقتصادیش و کم کرده و تن به تحریمهای آمریکا علیه ایران داده شما خوتب بودید سفر اخیر د پریروز پمپئو به عراق دستاوردش این بود از اخبار عقبی عراق محدودیت برای ورود کالاهای ایرانی به خاکش اعمال کرد
Iran, Islamic Republic of
...موقع سیل هم که عراقیها اومدن برا کمک بازم معترض بودین! !!...
United States
این بازیکن کجا موقع سیل معترض بود ؟ این بازیکن رفته بود عراق برای انجام بازی بهشون فحش دادن سنگ پرتاب کردن یه تماشاگر داخل زمین اومد برای کتک زدن بازیکن صدای اعتراضش دراومد به مردم خودمون میرسه چرا ژستهای انسان دوستانه تون میره کنار؟
Iran, Islamic Republic of
پس چرا دولتمردان ما باسیاست غلط خودعرضه فروش نفت کشور راا ندارند وهرروز مردم را فقیرتر ومحتاج تر می کنند