کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه

18 ارديبهشت 1398 ساعت 22:41

فارس نوشت: شورای امنیت سازمان ملل به درخواست بلژیک، آلمان و کویت نشست فوق‌العاده‌ای را درباره سوریه برگزار می‌کند.


به گزارش جهان نیوز، به درخواست بلژیک، آلمان و کویت، شورای امنیت سازمان ملل نشست فوق‌العاده‌ای را درباره ادلب سوریه برگزار می‌کند.

در این نشست درباره تشدید اوضاع در شهر ادلب در شمال غرب سوریه بحث می‌شود.
این نشست ساعت 14 به وقت نیویورک (22:30 به وقت تهران) و پشت درهای بسته برگزار می‌شود. در این نشست اوضاع انسانی در استان ادلب بررسی خوهد شد.

از هفته پیش درگیری‌ها در جنوب استان ادلب  وریف حماه بین ارتش سوریه و گروه‌های مسلح تشدید یافته است. ارتش سوریه طی روزهای اخیر توانسته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را بدست بیاورد و بر چندین روستا و تپه‌ راهبردی سیطره یابد.

دولت سوریه اعلام کرده که عملیات ارتش این کشور در ادلب در پاسخ به نقض توافق آتش بس توسط تروریست‌ها در این مناطق و گلوله‌باران مواضع دولتی و مناطق مسکونی توسط تروریست‌هاست.

استان ادلب و ریف حماه شمالی و ریف حلب غربی و بخش کوچکی از ریف لاذقیه شمالی جزو مناطق کاهش تنش به شمار می‌آید که در توافق آستانه بین روسیه، ترکیه و ایران توافق شد تا روند آتش بس در این مناطق اجرایی شود.

این مناطق آخرین سنگر افراد مسلح در سوریه به شمار می‌آید و 70 درصد آن تحت سیطره گروه‌های مسلحی است که در راس آن «هیئه تحریر الشام» وابسته به جبهة النصره قرار دارد.


کد مطلب: 685480

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/685480/نشست-شورای-امنیت-سازمان-ملل-درباره-سوریه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com