سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

حمايت از ساخت فیلم‌های کمدی خطرناک است

چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 685387
تهیه کننده فیلم «هایلایت» گفت: سینمای امروز به شدت نیازمند فیلم‌های اجتماعی و جدی با محتواى مناسب است، فیلم‌‎هایی که حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوانند تاثیر درستی در جامعه اعمال کنند.
حمايت از ساخت فیلم‌های کمدی خطرناک است
به گزارش جهان نيوز، ساسان سالور تهیه کننده سینما درخصوص آخرین فعالیت‌های خود در سینما گفت: چند کاری را در دست داریم که تا قطعی نشوند نمی‌توان در مورد آنها نظری قطعی داد اما فعلاً در حال برنامه ریزی برای اکران فیلم سینمایی "هایلایت" هستیم.

وی در همین راستا ادامه داد: به امید خدا قرار است فیلم سینمایی هایلایت مهر ماه روی پرده برود، در حال حاضر مشغول انجام کارهای مقدماتی برای اکران هستیم تا فیلم به مهر ماه امسال برسد.

تهیه کننده فیلم "سه کام حبس" درباره مشکلات امروز چرخه اکران توضیح داد: واقعیت امر من هم از اکران فیلمم در چنین شرایطی واهمه دارم زیرا سینمای اجتماعی در هجمه آثار کمدی به شدت آسیب می بینند.

وی راهکار خروج از وضعیت فعلی اکران را اینگونه شرح داد: دوستان تصمیم گیرنده چه در شورای صنفی نمایش و چه در شورای تهیه کنندگان باید در خصوص عرضه بهتر و درست آثار اجتماعی به یک همت جمعی برسند زیرا مطمئناً اگر سالن خوب در اختیار فیلم اجتماعی قرار گیرد این آثار مورد استقبال واقع می شوند.

تهیه کننده فیلم تمشک در همین راستا ادامه داد: حمایت از سینمای اجتماعی باید حمایتی کلان و گسترده باشد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شوراى صنفى نمايش نيز باید از سینمای اجتماعی حمایت کنند تا این فیلم ها با شرایط متعادل تری در چرخه اکران قرار گیرند.

وی وضعیت کنونی اکران را نیازمند آسیب شناسی دانست و اضافه کرد: یکی از راهکارها حمایت از دفاتر پخش است تا بتوانند با اشتیاق بهتر و بیشتری فیلم‌های اجتماعی را اکران کنند. به عنوان مثال به پخش کننده ها پیشنهاد بدهیم که اگر فیلمی اجتماعی را در برنامه خود قرار دهد نوع خاصی از امکانات به وی تعلق می‌گیرد.

/////////////////////////////

سالور وضعیت فعلی را روند نابودی سینمای اجتماعی دانست و تصریح کرد: وقتی تهیه کنندگان صرفاً از فروش آثار کمدی مطمئن هستند بدون شک به سراغ ساخت چنین آثار می روند، سالانه نزدیک به شصت فیلم کمدی وارد پیش تولید می شوند که این اتفاق برای سینما واقعاً خطرناک است.

وی در همین رابطه اضافه کرد: سینمای امروز به شدت نیازمند فیلم‌های اجتماعی و جدی با محتواى مناسب است، فیلم‌‎هایی که حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوانند تاثیر درستی در جامعه اعمال کنند. متاسفانه با توجه به مشکلات اکران و فروش تعداد این فیلم ها هر ساله به شدت کاهش پیدا کرده و همین حالا هم زنگ خطر افول سینمای اجتماعی زده شده است.

سالور درباره مضمون اجتماعی فیلم هایلایت خاطرنشان کرد: به عنوان مثال فیلم هایلایت نگاه نوعی به مسائل اجتماعی و موضوع حساس خیانت دارد که اگر حمایت درستی از آن صورت گیرد می‌تواند به خوبی مخاطب خود را به سینماها بکشاند.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *