شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱۵۰
روحانی:

فروش اورانیوم غنی شده و آب سنگین از امروز متوقف شد/ به سران ۵ کشور ۶۰ روز مهلت می‌دهیم/ ما میز مذاکره را ترک نکردیم/ همچنان مرد اعتدال هستیم اما تسلیم قلدری نمی‌شویم

چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 685379
من در اینجا به کشورهای دوست‌مان و به 5 کشور باقی‌مانده اعلام می‌کنم که ما آماده مذاکره در چارچوب برجام، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه اضافه هستیم.
فروش اورانیوم غنی شده و آب سنگین از امروز متوقف شد/ به سران ۵ کشور ۶۰ روز مهلت می‌دهیم/ میز مذاکره را ترک نکردیم/ مرد اعتدالیم اما تسلیم قلدری نمی‌شویم
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه 18 اردیبهشت در جلسه هیأت وزیران طی سخنانی با اشاره به تصمیم ایران مبنی بر توقف برخی تعهدات خود ذیل برجام گفت: طبق تصمیم شورای عالی امنیت ملی امروز از طرف من 5 نامه به سران 5 کشور باقی‌مانده در برجام ارسال شد.

وی ادامه داد: در این نامه‌ها ما به طرف‌هایمان اعلام کردیم که یک سال به توصیه‌های شما ما صبر کردیم و این صبر ما یک قدرت بزرگ ملی و روحی در تاریخ است، همان‌طور که مقاومت ما تاریخی است و همان‌گونه که دیپلماسی ما تاریخی است، صبر ما هم استراتژیک است، ما یک سال حوصله کردیم و صبر کردیم و به تمام تعهدات خود پایبند بودیم.

رئیس جمهور در ادامه گفت: امروز ما نمی‌‌خواهیم از برجام خارج شویم؛ همه مردم ما و جهان بدانند که امروز پایان برجام نیست بلکه امروز روز گام جدید در برجام و طبق برجام و در چارچوب برجام است.

وی ادامه داد: برجام در بندهای 24 و 26 و 36 به ما حق داده است که اگر طرف مقابل ما تعهد خود را نقض کند ما آن را در کمیسیون مشترک مطرح کنیم و یک زمانبندی پیش‌بینی کرده‌ایم که از آن هم ما عبور کردیم.

روحانی گفت: هم در سطح معاونین و هم در سطح وزرا آن کمیسیون مشترک تشکیل شد و متأسفانه با وجود آنکه اروپاییان و دوستانمان بارها و بارها تأکید کردند که ما خروج آمریکا را به نحوی جبران می‌کنیم و به تعهدات خود عمل می‌کنیم اما در مقام عمل شاهد آن نبودیم.

وی ادامه داد: امروز ما به سران 5 کشور اعلام کردیم که از دو اقدامی که تاکنون انجام می‌دادیم صرفنظر خواهیم کرد؛ این دو اقدام در واقع به یک بیان ساده دو فروش بوده است یعنی ما هر وقت مواد غنی شده‌مان به 300کیلوگرم می‌رسید ما اضافه بر آن را به کشوری می‌فروختیم و در عوض آن کیک زرد می‌گرفتیم.

رئیس جمهور گفت: امروز این فروش متوقف می‌شود؛ فروش دوم فروش آب سنگین است که هر وقت از 130 تن تجاوز می‌کرد ما آن مقدار اضافی را به کشوری می‌فروختیم؛ امروز این فروش را هم متوقف می‌کنیم، پس کل اقدام امروز جمهوری اسلامی ایران توقف دو اقدام است و به یک معنا دو فروش را انجام نمی‌دهیم؛ نه اورانیوم غنی شده را از امروز می‌فروشیم، نه آب سنگین‌مان را.

وی اضافه کرد: البته این اعلام ما برای 60 روز است؛ به طرف مقابل اعلام کردیم که ظرف 60 روز اگر آنها یعنی 5 کشور پای میز مذاکره آمدند و با آنها صحبت کردیم و به نتیجه رسیدیم و منافع اصلی‌مان به ویژه نفت و بانک به عنوان دو مورد از منابع مهم اگر به آنها دست یافتیم به نقطه اول برمی‌گردیم.

روحانی گفت: یعنی این اقدام امروز تا یک ماه، 35 روز و 60روز دیگر که جلو می‌رویم، اگر آنها جبران کردند ما به شرایط دیروز بازمی‌گردیم یعنی شرایط 17 اردیبهشت سال 1397، ولی اگر در پایان 60 روز ما به نتیجه نرسیدیم، دو اقدام دیگر را آغاز خواهیم کرد و آن دو اقدام این است که ما در برجام توافق‌مان بر این بود که غنی‌سازی را در سطح 3.67 نگه داریم؛ از این اقدام خودداری می‌کنیم یعنی دیگر سطحی برای ما مطرح نیست و دوم اینکه رآکتور آب سنگین اراک که بنا بود با مشارکت کشورهای 5+1 در برجام نوسازی شود و در مسیر نهایی شدن بود بعد از 60 روز نسبت به اراک هم تصمیم خواهیم گرفت که برنامه قبل از توافق برجام‌مان را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم هم مجدداً 60 روز فرصت داده می‌شود، اظهار داشت: اگر به نتیجه نرسیدیم اقدام بعدی موردنظر ما است.

رئیس جمهور گفت: البته در این پیامی که به 5 کشور دادیم به صراحت گفته‌ایم که اگر بخواهند از این اقدام ما بهانه‌جویی کنند و پرونده ایران را به شورای امنیت برگردانند با یک اقدام بسیار قاطعی روبه‌رو خواهند شد و این اقدام قاطع را هم من در این نامه برای این 5 کشور توضیح دادم. 

وی با تأکید بر اینکه راه جمهوری اسلامی ایران کاملاً مشخص است، گفت: مردم ما بدانند که ما از برجام خارج نشدیم؛ فکر نکنند که برجام نیست، برجام هست، برجام پابرجاست، اما آن روی سکه برجام را ما امروز نشان می‌دهیم؛ همان برجامی را که در بندهای 26 و 36 به ما می‌گوید که در صورت تخلف طرف مقابل، شما هم می‌توانید تعهدات خود را در هر سطحی بکاهید و ما امروز کاهش آن را اعلام می‌کنیم نه خروج از برجام را.

روحانی گفت: به یک زبان ساده‌تر، ما احساس کردیم که برجام نیاز به یک جراحی دارد و قرص‌های مُسکن یک‌ساله کافی نبوده است؛ این جراحی برای نجات برجام است نه برای نابودی آن و معتقدیم اگر ملت و نظام ما یکپارچه در این مسیر حرکت کند دنیا پیام ملت ایران را به خوبی دریافت می‌کند. 

وی تصریح کرد: ما همچنان مرد صلح هستیم، ما همچنان مرد اعتدال هستیم، ما آغازگر نقض تعهدات نبودیم، ما آغازگر هیچ جنگی نخواهیم بود اما هیچ‌گاه تسلیم قلدری نشدیم و نخواهیم شد و در برابر هر متجاوزی پاسخ قاطع خواهیم داد، این فرهنگ ما ایرانیان است، این راه پیامبر و ائمه ما است و راه شهیدان ما است.
 
رئیس جمهور گفت: من در اینجا به کشورهای دوست‌مان و به 5 کشور باقی‌مانده اعلام می‌کنم که ما آماده مذاکره در چارچوب برجام، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه اضافه هستیم؛ برجام همان برجام است، تغییر نمی‌کند. اما اگر برای اجرای تعهدات، پای میز مذاکره بنشینیم، ما میز مذاکره را ترک نکرده ایم و شما مرتب گفتید که ما میز را ترک نمی کنیم. آن قلدری که میز را به هم بزند، تا امروز ناموفق است.

روحانی اظهار کرد: قاعدتا همه شما به نقش ایران در امنیت منطقه از خلیج فارس تا مدیترانه، از دریای خزر تا دریای سرخ، مطلع هستید و می دانید که نقش ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه تا چه حد بوده و گر نقش ما نبود، تروریسم ها در پایتخت های کشورهای اروپایی جولان می‌دادند.

وی افزود: شما می دانید به جای آنکه نقش سیل مهاجرین از اینجا به سمت اروپا باشد، ما پذیرای میلیون ها مهاجر هستیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما بزرگترین سنگر مبارزه با مواد مخدر به واسطه فداکاری و ایثار چهارهزار شهید در مرزها هستیم تا این مقدار مواد مخدر از مرزها عبور نکند و به کشورهای شما نرسد.

وی ادامه داد: شما می دانید انجام این اقدامات میلیاردها دلار مخارج دارد و با شرایطی که آمریکا به وجود آورده است، قادر به پرداخت این شرایط نیستیم.

روحانی اظهار کرد: نمی‌توان هزینه برجام را ما پرداخت کنیم. برجام برای امنیت جهان و منطقه و صلح و توسعه منطقه است و همه باید بهایش را پرداخت کنند. شما می خواهید برجام بر سایه شما هم باشد درحالی که همه کارش برعهده ما باشد. شما هم برای حفظ امنیت خود و جوانان تان در برابر مواد مخدر،‌ سیل مهاجر و همکاری های دیگری که ایران تا کنون داشته است، وظیفه دارید. اگر این روند ادامه داشته باشد، همکاری ها تعطیل می شود.

وی افزود: از شما نمی‌خواهیم طبق مصلحت ایران برای آینده کشور خود عمل کنید بلکه می خواهیم برای مصلحت کشورتان اقدام کنید.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما امروز با زبان جدیدی مذاکره را شروع کردیم اما میز مذاکره را ترک نکردیم. ما با زبان حقوقی با شما سخن گفتیم و دیروز با زبان سیاسی با شما صحبت کردیم که این حق ماست.

وی ادامه داد: بدانید ایران به خوبی قادر است کشور را اداره کند، نظام ما نظام پایدار و ملت ما منسجم است و اگر هم اختلافی داشتیم، اختلاف سلیقه به خاطر فشار آمریکاست که این اختلاف سلیقه را کنار گذاشتیم و کنار می گذاریم.

روحانی اظهار کرد: امروز از هر روز دیگر مجلس، دولت، قوه قضاییه،نیروهای مسلح، ملت و دولت تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری است و همه باید یک صدا، متحد و منسجم باشیم. راهی را که ما امروز انتخاب کردیم، راه جنگ نیست بلکه راه دیپلماسی است.

وی بیان کرد: راه امروز ما درگیری با دنیا و راه جنگ با دنیا نیست بلکه راه دیپلماسی با زبان و منطق جدید است. ما با منطق و قانون حرف می زنیم. از روز اول گفته ام و مجددا تأکید می کنم که برجام توافق برد برد است و ما اجازه نمی دهیم آمریکا این توافق را به برد باخت تبدیل کند. برجام یا برد برد می شود یا باخت باخت.

روحانی ادامه داد: آمریکا نباید سرتان را کلاه بگذارد. راه ما و مسیر ما مشخص است.

ما امروز در چارچوب برجام از حق قانونی مان برای یک مرحله ضمن استفاده از شصت روز مهلت دادیم که امیدواریم بتوانیم با مذاکره سازنده به نقطه مطلوب برسیم.

وی بیان کرد: تردید ندارم اگر قاطعانه مسیر و راهی را که انتخاب کردیم، اصل برجام درست، صحیح، راهبردی و استراتژیک است. همچنین صبر ما راهبردی و استراتژیک و آغاز راه جدید راهبردی و ملی است. به نفع ملت است.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: این مسیر را ادامه می دهیم و طبق وعده الهی، خداوند به ما نصرت و یاری خواهد کرد. اتحاد، وحدت، یکپارچگی و تلاش همه جانبه و امید ما به آینده بی تردید ما را به پیروزی خواهد رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
رسانه های مردمی انفعال را کنار بذارند ...
به مذاکره بر سر برجام، دوباره مذاکره و مذاکره وووووو
Iran, Islamic Republic of
باز هم مذاکره و باز هم انتظار برای سیب و گلابی برجام. بزک نمیر بهار میاد کمبزه و با خیار میاد. باز هم یک بهانه ای برای مذاکره پیدا کردند
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی شما نبودید که اصطلاح کدخدا را به آمریکا اطلاق کردید؟ شما نبودید که گفتید ما می رویم با کدخدا مذاکره می کنیم.؟ شما کجا گفتید که اروپائیان آمریکا را کدخدا می دانند؟
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه برجام نقض نشود دولت روحانی نه بیشتر از 300کیلوگرم اورانیم را غنی سازی می کند و نه بیشتر از 130تن، آب سنگین تولید می کند در نتیجه غربیها معنی این عدم فروش را می دانند و می دانند دولت روحانی فقط برای مصرف داخلی و بستن دهان منتقدانِ برجام، این دستورات را صادر کرده است.!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی جنابعالی که آنقدر خوب بلد هستید محتاطانه و گام به گام نسبت به حذف تعهدات ایران در برجام اقدام کنید. چرا علیرغم هشدارها و تذکرات داده شده، در اجرای برجام عجله کردید و تمام تعهدات ایران را یکطرفه اجرایی و دست ایران را خالی کردید.
Iran, Islamic Republic of
چقدر شماها ساده هستید تمام کارهای روحانی توسط رهبر رصد میشود واگر ایشان صلاح ندانند انجام نمیشود ....
United Arab Emirates
آخه احتیاطش در برابر غربیهاست که یک وقت ناراحت نشن
مرگ بر روحاني
Iran, Islamic Republic of
روحانی: فروش کیک زرد و آب سنگین از امروز متوقف می‌شود!!؟
ببخشید این آمریکا بود که هفته قبل خرید کیک زرد و آب سنگین از ایران را ممنوع کرد!
روغن ریخته را نذر امامزاده میکنید؟ بس کنید این بازیها رو
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بابا یادش رفته بود اینقدر سخت نگیرید
خدا رحمت کند آیت الله هاشمی را که این روزها را در خشت خام می دید
Iran, Islamic Republic of
آیت الله هاشمی استوانه ی امام و انقلاب بود و این روزها را در خشت خام می دید از این رو به برجام دلخوش نبود
هاشمی با روحانی اختلاف داشت
Iran, Islamic Republic of
آیت الله هاشمی طرفدار مقاومت در برابر آمریکا بود و با حسن روحانی در قضیه ی برجام اختلاف داشت
هاشمی معتقد بود برجام مایه ی ننگ و ذلت ملت ایران است
Iran, Islamic Republic of
اگر به توصیه ی آیت االه هاشمی عمل می کردیم و کاپیتولاسیون را یک بار برای همیشه می پذیرفتیم و کاملا تحت الحمایه ی دولت بزرگ آمریکا می شدیم نیازی به برجام نبود!!!!!!!!!!!11
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ظاهراً از مریخ آمده ای! کجا هاشمی به برجام دلخوش نبود، کمی به حرف های هاشمی گوش بده آن وقت می فهمی که او در آینه هم چیزی نمی دید!
Iran, Islamic Republic of
...
موسوی اصفهان
Iran, Islamic Republic of
دوستمون از افعال معکوس استفاده میکنه
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ها چیه...؟؟؟
خیرباشه...!!!
بازکسی خوابی چبزی دیده....؟؟؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تو که راست می گی؟؟!!!.......
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخ۱۰۰۰۰۰۰خخخخخخخ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰خخخخخخخخخ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰(خخخخخخخخخخخ.....
محمد
Iran, Islamic Republic of
همون زمان هم گفت کدخدا اروپاییها
Iran, Islamic Republic of
اگر آمریکا کدخدا است و اروپا آقا اجازه است پس طبق مبنای شما خروج آمریکا از برجام یعنی مرگ برجام پس برجام الان مرده ای متعفن است در حالی که شما امروز گفتید اقدام ما خروج از برجام نیست بلکه یک عمل جراحی است روی برجام تا آن را اصلاح کند آقای روحانی کدام دکتر دانایی روی جنازه عمل جراحی گران قیمت انجام میدهد؟؟!!!!!!! برو عامو ما را سر کار گذاشتی؟؟
Iran, Islamic Republic of
جناب روحانی شما با تهدیدات امروزتان و عدم انتقال اورانیم غنی شده و آب سنگین به خارج از کشور آن هم به مدت 60 روز که پدر آمریکا و اروپا را در آوردید! بابا یکذره رحم و مروت داشته باش اینطوری که اشک ترامپ را در آوردید!!!!
Iran, Islamic Republic of
تیکه ننداز عزیز جهان ... می کنه ها÷
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما بگو چکار کنند که آقایان برجامی جنجال نکنند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
طرف یه‌ قلدر قل‌چماقی رو دید ترسید به اطرافیانش گفت نجابت بخرج دادم والا میزدمش!!
Iran, Islamic Republic of
حسن روحانی(فریدون) 24 دی 92 در اهواز:
روحانی ادامه داد: می دانید توافق ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرت های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران.
رئیس شورای عالی امنیت ملی، تصریح کرد: توافق ژنو یعنی پذیرش جهان در برابر فناوری صلح آمیزی که در سایه تلاش و ایثارگری دانشمندان جوان به دست آورده‌ایم.
روحانی تاکید کرد: توافق ژنو یعنی شکستن سد تحریم که به ناروا بر ملت صلح دوست ایران تحمیل شده بود.
Iran, Islamic Republic of
💎 امروز سالروز خروج آمریکا از برجام هست. خوبه این سخنان تَکرار بشه، تا مردم یادشون نره که آمریکا قابل اعتماد نیست.

🔹سخنان فراموش نشدنی ظریف: "رئیس‌جمهور بعدی آمریکا نمیتونه تحریم‌هارو با یک امضا برگردونه. برگردونه هم کسی باهاش همکاری نمی‌کنه"❗️

🔹ظریف (۱۴ اردیبهشت ۹۸): ظریف: "اروپا کمتر از ۱ درصد از تعهدات برجامی خود را انجام داده است."

🔹آقای ظریف! برید پولتون‌رو از دانشگاه دنور آمریکا پس بگیرید! خوب حقوق و سیاست یادتون ندادن❗️
Iran, Islamic Republic of
همون سه نقطه
زبان روزه چیزی نگ بهتره
هرچند میدونید چی میخام بگم
Iran, Islamic Republic of
اینقدر هم بی انصاف نباش چون خیلی از مطالب را جهان منتشر می کنه
محمد
France
ایران عمدا بدنبال یک درگیری محدود با امریکاست ...!!!!
France
این درگیری مشکلات داخلی و دلائل انرا پنهان میکند.
Iran, Islamic Republic of
خوب معلومه که اروپا امریکا را ول نمیکنه به ایران بچسبه
چقدر رهبری گفت به امریکائیها نمیشه اعتماد کرد
...
Iran, Islamic Republic of
یادآوری
💎 جهانگیری در تبلیغات انتخابات ۹۶: بدون تردید برجام یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های تاریخ ایران است. به همه اهدافی که برای برجام ترسیم شده بود دسترسی پیدا کردیم.
Iran, Islamic Republic of
اقای رئیس جمهور چرا اینقدر عجله دارید 60 روز فرصت واقعا برای اروپا کم است لطفا 600 روز فرصت بدهید ! شاید بعد از 600 روز دموکراتها در امریکا سر کار بیایند و دکتر جان کری معجزه ای بکند !
Iran, Islamic Republic of
زمان درماني بزك نمير بهار مياد دمكراتها ميان
Iran, Islamic Republic of
يكجوري ميگن دمكراتها ميان اوضاع عوض ميشود انگار پسر خاله هستند اوضاع مارو شما خراب كرديد احتكار مسكن و خودرو و شكر و روغن كه ديگه ارتباطي به امريكا نداره ما رو چي فرض كرديد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
واقعا امریکا در این میان مظلوم واقع شده ! چرا هر که هر خرابکاری و سوء مدیریت و واختلاس موجود در کشور را به گردن امریکای بیچاره می اندازه ! نمیدونم اگر امریکا نبود این سوء مدیریتها چگونه توجیه میشد ؟!
Iran, Islamic Republic of
احسنت چهل سال به امريكا تهمت و افترا ناروا ميديم و تمام ندانم كاري اختلاس گري و حرامخوري خود را گردن او ميندازيم در اين دنيا و ان دنيا بايد جواب بديم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
داريم در اين دنيا جواب ميديم با شكر ده هزار تومان ناياب و گوشت صد هزار توماني و درامد ماهي دو ميليون تومان الان همه اسنپي يا مسافر كش شدند انهم دست زياد شده
Iran, Islamic Republic of
💎روحانی امروز وعده داد 60 روز دیگه اگر اروپا فلان نکنه فلان میشه :))

یادش بخیر دقیقا یکسال پیش عراقچی (قهرمان پرتاپ خودکار مذاکره) به اروپایی‌ها مهلت 60 روزه داده بود آخرش هم نگفتن چی شد این مهلت و باز هم امروز دوباره وعده دادن....

این‌ها رو زیاد اذیت نکنید با خودشون
United Arab Emirates
خب اگه آمریکا نبود مثل ۴سال اول می انداختن گردن احمدی نژاد !!!!!!😄😄😄😄😄😍😍
مگه چهار سال اول را با احمدی نژاد توجیه نمی کردند؟ الان هم با آمریکا و مهاجرین افغان توجیه میکنند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا خرید آب سنگین و اورانیوم ایران را تحریم کرده و کسی نمیخره حالا روحانی میگه دیگه نمیفروشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
جواب تو نق نقو رو پس چطوری باید بده
Iran, Islamic Republic of
متن نامه «کاهش تعهدات ایران» سند محرمانه کمیسیون مشترک برجام است و منتشر نمی‌شود!

📌آیا خروج آمریکا از توافق و عمل نکردن اروپا به تعهداتش محرمانه بود!؟
خیلی ناراحتی؟
Iran, Islamic Republic of
💎 آقای روحانی! مشکل از اروپاست یا از شما؟

🔹روحانی(۱۸ اردیبهشت ۹۸): مشکل اروپا این است که آمریکا را کدخدا می‌دانند

🔸روحانی(۲۳ اردیبهشت ۹۲): آمریکایی‌ها کدخدای ده هستند، با کدخدا بستن راحت‌تر است.
Iran, Islamic Republic of
...
سلام
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
الحق درست گفتی دمت گرم
علی
Iran, Islamic Republic of
وجدانا از این همه مهلت دادن خودتان خسته نشدید...
Iran, Islamic Republic of
خستگی معنا ندارد چون ورای این خسته کردن رهبری و ملت بزرگوار ایران اهدافی است که قند را توی دلها آب میکند البته به آن اهداف نخواهند رسید و فقط آبروی خودشان را میبرند.
United States
خنده داره ..... کلی ثروت ملی را به باد دادید .... من به سهم خودم از هیچ کدامتان راضی نیستم و فقط دارم نفرین تون میکنم .
...
Iran, Islamic Republic of
آفرین
سلام
Iran, Islamic Republic of
عجب هشداري داده حسن آقا !!! واقعا"، دستش درد نكنه از اين تصميم !! 60 روز ديگر اضافه بر 12 ماه . اين خط . اين هم يك خط ديگر . همينجور اگر يك 60 روز و يك يكسال ديگر به اروپايي هاي ظريف مهلت بدي دوره ات تموم مي شه . ...!!!
Iran, Islamic Republic of
بيخيال كيك زولبيا باميه را بچسپ
Iran, Islamic Republic of
حتي توان توليد باميه و زولبيا در ماه رمضان را هم ندارند فقط لاف زني
Iran, Islamic Republic of
باميه جهانگيري كليوي چنده؟
Iran, Islamic Republic of
خوبه با همین فرمون حرکت کنید شاید به یه جایی برسید
60 روز شما مهلت بدید بعد اونا 60 روز مهلت میدن، همینطور 60 روز 60 روز ادامه بدید!!!!!!!! عالیه
Iran, Islamic Republic of
شما یه چیزی یادت رفت
هر طرف برجام 60 روز باید روی مسائل فکر کنه. یعنی دو تا 60 روزم اینجا داریم.
60 روزم برای تصمیم نهای راجع به اون 60 روز مشورت نیاز دارن. 60 روزم برای جمع بندی دو طرف هست. 60 روزم برای اعتراض به جمع بندی نهایی. بعد 60 روز طول میکشه که جمع بندی به طرفین برجام ابلاغ بشه. اگه تو این 60 روز ابلاغ صورت نگرفت 60 روزم به صورت نهایی اضطراری در نظر میگین تا جمع بندی ابلاغ بشه. 60 روزم مهلت به مشکلات احتمالی در مورد ابلاغ اون جمع بندی نهایی هست. در صورت که طرفین برجام راجع به ابلاغ جمع بندی تو 60 روز اول به توافق نرسن موضوع به یه کمیته ی 60 روزه ارجاع میشه.
من راستش بیشتر از این دیگه از بازه ی عمر من رد میشه. نمیدونم بعد اون 60 روز چیکار میکنیم. ایا 60 روز برای مشورت نهایی مهلت هست؟ ایا بعد 60 روز نهایی در صورت اختلاف مهلت 60 روز ی حل و فصل هست؟ ایا در صورتی که به توافق نرسن باز کمیته ی 60 روزه تشکیل میشه؟ وآیا مهلت تشکیل کمیته ی مشترک 60 روز 60 روز خواهد بود یانه؟ ایا در صورت تشکیل نشدن کمیته ی 60 روزه...
Iran, Islamic Republic of
آدم یاد مذاکرات هفتاد ساله فلسطینیها با اسرائیل به پشتوانه غربیها می افته.
Iran, Islamic Republic of
یاد توافقنامه مونیخ و یاد چمبرلین نخست وزیر انگلستان در سالها 1938 می افتم.
آن توافقنامه درس خوبی برای سیاستمداران اما افسوس که شما ....!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اقایان روحانی و ظریف اینقدر به این برجام عزیزشان علاقه دارند که نمیخواهند مرگش را باور کنند . با خود تلقینی میخواهند با این برجام مرده زندگی کنند .
باز هم التماس برای مذاکره
United States
کوه موش زایید
چه تهدیدات استخوان خرد کنی
باز هم التماس برای مذاکره
کاظم
Iran, Islamic Republic of
با این بیانیه دل اروپا وامریکا شاد شد.!
آقاي مذاکره
ما هميشه آماده مذاکره هستيم؛ اصلا ذاتا ما براي مذاکره خلق شده‌ايم. حتي اگر کسي هم نباشد با خودمان مذاکره مي‌کنيم...
اکرمی
Iran, Islamic Republic of
آقای ریئس جمهور کار بخصوصی انجام نداده بلکه تحریم امریکا را در فروش اب سنگین و اورانیوم اضافی از قرارداد را به شکل دیگری مطرح کردند در صورتی که از سوی امریکا فروش آنها برای جهان ممنوع شد ...
United States
.....
«من در اینجا به کشورهای دوست‌مان و به 5 کشور باقی‌مانده اعلام می‌کنم که ما آماده مذاکره در چارچوب برجام، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه اضافه هستیم؛ برجام همان برجام است، تغییر نمی‌کند.»
عجيب است جناب رئيس بزرگترين دشمنان ملت ايران يعني انگليس و فرانسه را دوست خطاب مي‌کند. ...!!!
Iran, Islamic Republic of
روغن ریخته را نذر امامزاده کردند.
Iran, Islamic Republic of
....
مجید آقا
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
این اعلان عدم فروش بسیار تعجب آور است زیرا : آمریکا فروش این دو مورد را تحریم کرده است و هر کشوری را که از ایران اورانیوم غنی شده و یا آب سنگین خریداری کند تحریم خواهد کرد، این یعنی ما اصلا نمی توانستیم از قبل هم این دو مواد را بفروشیم......
Iran, Islamic Republic of
خواستند کار ترامپ را آسان کنند که نگران فروش این مواد از طرف ما نباشند درود بر این تدبیر واقعا امید را در دل زنده میکند چه امیدواری خوشایندی چقدر حالمان خوش شد با این بیانیه.
سکوت
United States
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نمی فروشی یا نمیخرند؟!

تحریم آمریکا رو به حساب واکنش ایران جا می زنید؟
Iran, Islamic Republic of
یکی بهش بگه اونقدر درسخنرانی من ،من نکنه
اونقدرازبرجام دفاع میکنه که میترسم لحظه ای که ملک الموت هم بیاد
این بگه برجام برجام برجام برجام ...!!!
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخ کدام کیک زرد کدام آب سنگین؟؟؟؟ خود گویی و خود خندی.........
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز باز هم تاصحبت روحانی شد نقطه چین گذاشتی
یادت باشه روزی به جرم طرفداری از روحانی محاکمه خواهی شد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
United Kingdom
حرکت لاک پشتی و کم اثر.
تازه فروش این اقلام را امریکا چند روز پیش تحریم کرده بود.
بخواهید بفروشید هم نمیتوانید. ....
Iran, Islamic Republic of
یادتون هست آیت اله قرهی قبل از انتخابات بالای منبر چه قسمی خورد وچه پیش بینی راجع به خطرات اومدن این دولت در راس کارداد؟
حالا آن روز امروزه !! بشین وتماشاکن!!!!!
اکبر
Iran, Islamic Republic of
و انقدر 60 ، 60 خواهیم کرد تا 1400 فرا برسد، بعد از آن هم هر دولتی که سر کار آمد هر طور که باب میلش بود رفتار کند.!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چه عجب یه جمله انتقادی از دولت چاپ کردی!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی همان تسلیم شده است.
مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی، مصداق تسلیم است
Iran, Islamic Republic of
به به عجب موضعی خسته نباشی دلاور ...ض
Iran, Islamic Republic of
من یه دوستی داشتم خیلی نسبت به رای آوردن روحانی حساسیت نشون میداد، صبح اون روزیکه تقریبا" رای این آقا قطعی شد ، این دوست ما دق کرد ومرد. اون روزباورم نمیشد که یکنفر بخاطر نتیجه انتخابات سکته بزنه
اما امروز نه تنها به اون دوستم حق میدم ، بلکه تودلم میگم خدابیامرزدت،
توی طالع این دولت چی دیدی که ما 24 میلیون نفرندیدیم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آماده باشین این دولت در روز های آخر کارش، یکی از منتقدین جدی برجام خواهد شد...!!
Iran, Islamic Republic of
بعید نیست از این دولت هر کاری برمیاد.
Iran, Islamic Republic of
بخش از جملات روحانی درآستانه انتخابات 96 خطاب به رییسی:
شما بلدین مذاکره کنید، شما اصلا" زبان دنیارا میفهمید، شمادرفهم زبان مردم خودتون هم مانده اید.....

بنازم این دیپلماسی را ، شب رامیگه روز ، روز میگه شب
Iran, Islamic Republic of
بابا اجازه بدین مذاکره کنه ، بذارین تا آخرعمرش مذاکره کنه شاید نتیجه گرفت!!
خداراچه دیدی !!!!
Iran, Islamic Republic of
دولت مذاکرات بی حاصل
محسن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
عقیل
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی دلاور!عجب قاطعیتی!آمریکا واروپاجاخوردند!انتظاراین تصمیم شمارانداشتند!الان که به التماس بیافتندوخواهش کنندشماتهدیدنکنیدماتسلیمیم!
Iran, Islamic Republic of
فروش کیک زرد و قرمز و سبز و ...و اب سنگین که کدخدا متوقف و ممنوع کرده بود یعنی همان حرف ترامپ را شما با طمطراق رسمی کردید ماشاءالله یک خورده اسپند برای خودتان دود کنید چشم نخورید
Iran, Islamic Republic of
بابا شیخ حسن خون به پا نکن یک کم کوتاه بیا این بیانیه خیلی تند است میگن بعد از این بیانیه ترامپ و رئیس جمهوری های کشور اروپایی همه از ترس فرار کردند و خبری ازشان نیست این بیانیه که همان خواسته ترامپ و اروپایی هاست!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این بیانیه که از اصل برجام ذلیلانه تر است .... باید طوری موضع گیری کنید که عزت و کرامت ملت حفظ بشه . البته نه مثل عزتی که برای پاسبورت ایرانی اوردید!!!!!!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
هی عمو!
ببین، برجام مرده بدنیا اومد، تنفس مصنوعی شصتا شصتایی هم برش نمی گردونه.
پاشو یه آب و صابونی هم بزن سر و صورتت، رنگ و روت پریده
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
روحانی بعد از ۶۰ روز چون اروپایی ها شرایط ما را قبول نکردند لذا ما در اعتراض به این کار شکنی انها تمام مراکز هسته ای خودمان را با خاک یکسان می کنیم و جای انها درخت گلابی می کاریم وبه جای اورانیوم غنی شده و اب سنگین گلابی برجام صادر می کنیم .علی برکة الله
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی روحانی دلاور عجب تصمیم سختی گرفتی واقعا. افرین افرین
Iran, Islamic Republic of
فیلم/روحانی:از برجام خارج نمی شویم
درپاسخ به حسن روحانی
ملت ایران هیچ نیازی به برجام دولت روحانی و کشورهای اروپایی ندارد.
دیگرهیچ نیازی به برجام دولت روحانی ندارد.
برجام بیش از300 میلیارد دلار به صلح آمیز هسته ای ایران، ملت ایران و کشور خسارت زد وهمچنان نیزادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
البته راجع به میزان خسارت باید دید صاحب قسم های جلاله چه نظری دارند...!
دلاورهسته ای
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا اینبارهم روغن ریخته نذرامامزاده شده....!!!!
آخه فروش این دومورد__آب سنگین واورانیوم غنی شده__جزء تحریمهای آمریکاست.....!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
چقدر روزها برای شما بی ارزش است. اونا اگه قرار بود اقدامی بکنن تا حالا می کردند.دقیقا می خواین چه بکننین معلوم هه؟
Iran, Islamic Republic of
افرین نکته جالبی بود
یادتان است خسارت هر روز تعویق امضای برجام در مجلس را حساب می کردند؟ الان شصت روز برایشان علف خرسه!!
بابائی
Iran, Islamic Republic of
ما ازسال 1357 تاکنون با آمریکا جنایتکارشماره یک و کشورهای اروپایی جنایتکارشماره یک بیش از 999 هزار مورد مشکل داریم، مشکل ما با آمریکا جنایتکارشماره یک و کشورهای اروپایی جنایتکارشماره یک با مذاکره، گفت گو و برجام حل نمی شود.
بی تدبیر
Iran, Islamic Republic of
بابا اقای روحانی دست بردار از این بازیها! مگر شما نمی گید اگر طرف مقابل به تعهداتت خودش عمل نکرد پیشبینی هم شده در برجام؟! خوب مذاکره دیگه یعنی چی؟! شاید شما اصلاح طلب ها فقط با مذاکره بی نتیجه زنده اید؟!
Iran, Islamic Republic of
امیدورایم وعده 60 روزه رئیس جمهور مثل وعده 100 روز خودش نباشد
Iran, Islamic Republic of
شش سال دیپلماسی التماسی و دل بستن به گلابیهای پوسیده. حالا تکلیف مدال افتخار ظریف چی میشه.
بدبخت ایرانی
United Arab Emirates
روحانی بعد از شصت روز: اروپا به ب وعده خود عمل نکرده.سی روز مهلت می‌دهیم تا عمل کند!
Iran, Islamic Republic of
(بیانیه وزارت خارجه آمریکا از روز ۴ مه (۱۴ اردیبهشت) هرگونه همکاری کشورهای ثالث در زمینه توسعه نیروگاه اتمی بوشهر و یا انتقال اورانیوم غنی شده و آب سنگین به خارج ایران می تواند به تحریم کشورهای مزبور منجر شود.) . اقدام دولت دقیقا همین تحریم جدیده ...
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی به همین زودی یادت رفت که گفته بودی بهتره بریم با کدخدا ببندیم . پس چی شد الان شده کدخدای اروپاییا ...
Iran, Islamic Republic of
اوکراین با کمک مالی عربستان سعودی به سرکردگی آمریکا تروریست های داعش را آموزش می دهد.....
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز..........حتما انقدر سواد داری که افاضات مردمی توسط امریکایی ها رصد میشود!
که چی؟ می ترسی ناراحت شود و حمله کند؟!!!
Iran, Islamic Republic of
...
United Kingdom
آمریکا خودش این دو مورد را ممنوع کرده بود و اگر هم بخواهید بفروشید بخاطر تهدید آمریکا کسی دیگر نمی خرید. چیز تازه ای نبود.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی/ به سران 6 کشور 60 روز مهلت می‌دهد خیلی زیاد است باید 24 و الی 72 ساعت باید باشد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بابا اعتدال ، تدبیر ، امید ، نکشیش با این خونی که چشاتو گرفته به جونیشون رحم کن
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور برجام مرده ، برجامی وجود ندارد که ایران بخواهد از آن خارج شود یا نشود .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مرحوم هاشمی(به نقل از ناصر نوبری در برنامه جهان ارا گفت)ظریف به من گفته جان کری قول داده
Iran, Islamic Republic of
...
United Kingdom
هیچ لزومی نداشت این تصمیم غلط را بگیرید.
آمریکا اب سنگین و اورانیوم را تحریم کرده بود.
شما نمیتوانستید بفروشید.‌
شما با این سیاست بد بجای اینکه امریکا سرزنش بشه. خودتون را در معرض سرزنش قرار دادید.
بهتر این بود که آب سنگین و اورانیوم مثل قبل را تولید میکردید و نگه میداشتید. و میگفتید بفرمایید بخرید. با این شیوه یا میخریدند و پولش میامد. یا نمیخریدند و نگه میداشتید و انرژی اتمی بین المللی را بجان آمریکا میانداختید.
شما مهلت ۶۰ روزه را برای خودتان خریدید نه اروپا وغیره.
۶۰ روز خودرا پاسخگوی ملت نمیدانید.
Iran, Islamic Republic of
...
عباس
Iran, Islamic Republic of
هر چند ممنونیم از تصمیم دیرهنگام دولت محترم( بازم در جای خود چنین حرکتی از طرف چنین دولتی جای شکرش باقی ست)
ولی جناب اقای دکتر روحانی سوال؛
میشه بفرمایید اخرین باری که هم اورانیوم وهم اب سنگینو فروختین چه تاریخی و به چه میزانی وبا چه قیمتی وبه کدوم کشور بوده است؟
البته بازم به همین حداقل هم ممنونیم با این تا دیروز اونا نمیخریدن امروز اعلان کردین که ننیفروشید
علی
Iran, Islamic Republic of
...
دانا
Iran, Islamic Republic of
ای کاش تو کشور ما در هر سازمان و وزارتخونه ای واحدی بنام تحلیل وجود داشت انگار هیچ کس متوجه این بیانیه نشده، این بیانیه در راستای اینستکسه همونطور که می دونید قراره با اینستکس نفت فروخته بشه بنابراین پیوندی بین این بیانیه و اینستکس وجود داره خوب توجه کنید رییس جمهور دوره برای توقف فروش آب سنگین و اورانیوم غنی شده تعیین کرده بعد گفته اگه فروش نفت و تبادل بانکی خوب نبود سطح غنی سازی رو تغییر می دیم و بازسازی آب سنگین رو مثلا از اروپا می گیریم سوال؟ تو دوره ای که آب سنگین فروخته نشده اروپا چه ضرری می کنه ؟ یا اورانیوم غنی شده فروخته نشده چه ضرری می کنه؟ در ضمن پول فروش نفت از اینستکس گردش منفی داره یعنی برگشت پول ممکنه درست انجام نشه، بهتر نبود به کشوری غیر از اینستکس آب سنگین و اورانیوم غنی شده رو تو دوره لحاظ شده می فروختید که از نظر تجاری هم کشور سود کنه هم اروپایی ضرر؟ بعد پایان دوره هم اگه گردش پول نفت زیادی منفی شد لااقل هم ضرر با فروش این دو یکم جبران بشه هم وقفه پیش نیاد تا بعد تازه بخوای دنبال یه کشور برای فروش بگردی؟ انگار متوجه نیستید باز سازی آب سنگین اراک رو به انگلستان سپرده اید پس چرا بیانیه به نفع انگلستانه؟ یعنی عدم فروش آب سنگین در دوره ممنوعیت، فروش نفت به طور غیر مستقیم با گردش مثبت به کشورهای اروپایی باریکلا چه قدر بیانیه عالی؟ معلومه دارید چیکار می کنید ؟ چرا زمان برای اونا و ضرر برای ما می خرید؟
Iran, Islamic Republic of
هنگام خروچ امریکا ازبرجام روحانی فرصت چند هفته ای به اروپا برای جبران داد که این فرصت یک سال به درازا کشید حال فکر میکنید بر این سیاق فرصت شصت روزه چقدر طول خواهد کشید وایا اساسا بااین سابقه عملکردی اروپا وقعی به این ضرب الاجل خواهد نهاد ؟