جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی زائران اربعین

چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 685361
دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به پیش‌بینی حضور ۳ میلیونی زائران ایرانی در پیاده‌روی اربعین گفت: امسال برای اعزام زائران از ظرفیت‌های جدید استفاده می‌کنیم.
پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی زائران اربعین
به گزارش جهان نيوز، شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به نهایی شدن دستورالعمل ساماندهی و‌مدیریت زائران اربعین ۹۸ اظهار داشت: ما سعی کردیم در جلسات مختلف این دستورالعمل را بررسی و متناسب با شرایط امسال تدوین کنیم.

پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی زائران اربعین
وی با بیان اینکه در دستورالعمل جدید مدیریت و ساماندهی زائران اربعین به افزایش تعداد زائران نیز توجه شده است، افزود: با توجه به حذف هزینه ویزای عراق به طور حتم تعداد زائران اربعین امسال بیش از گذشته خواهد بود. ما پیش‌بینی می‌کنیم در اربعین امسال بیش از ۳ میلیون ایرانی در حماسه پیاده‌روی اربعین شرکت کنند که در این صورت شاهد افزایش ۵۰ درصدی زائران هستیم.

حیدری از نهایی شدن شرح وظایف کمیته‌های ۱۳ گانه ستاد مرکزی و ۳۱ ستاد استانی و شهرستانی خبر داد و گفت: شرح‌وظایف تمام نهادهای مرتبط با پیاده‌روی اربعین‌ همچون اسکان و تغذیه، بهداشت، اعزام و بهداشت تدوین و‌نهایی شده است و شنبه به نهادهای مرتبط ابلاغ خواهد شد.

اختیارات استان‌ها در اجرای برنامه‌های اربعین افزایش می‌یابد
وی با بیان اینکه امسال سعی داریم استان‌ها را در حوزه اجرا بیش از گذشته همراه کنیم، خاطرنشان کرد: اربعین امسال استان‌ها برای برنامه‌های اجرایی اختیارات بیش‌تری نسبت به گذشته دارند؛ به طوری که از اعزام تا تأمین تغذیه و اسکان زائران هر استان به همان استان سپرده می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه در دستورالعمل ساماندهی زائران به زمان‌بندی توجه بسیاری شده است، گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل باید بر اساس زمان‌بندی پیش‌بینی شده فعالیت شود تا امسال مراسم پیاده‌روی اربعین از داخل کشور تا عراق به خوبی و روان صورت گیرد.

به‌کارگیری ظرفیت‌های جدید برای اعزام زائران اربعین ۹۸
حیدری با بیان اینکه با حذف هزینه ویزای عراق اعزام زائران به حماسه اربعین بهتر انجام می‌گیرد، افزود: ویزای عراق حذف نشده بلکه هزینه آن از زائران گرفته نمی‌شود. بنابراین ‌تمام زائران باید برای اخذ ویزا قبل از اعزام از طریق سامانه سماح اقدام کنند.
دبیر ستاد مرکزی اربعین از پیش‌بینی ظرفیت‌های جدید برای ثبت‌نام زائران اربعین خبر داد و گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد زائران، برای هماهنگی بیشتر ظرفیت‌های جدید برای ثبت‌نام زائران اربعین حسینی خواهیم داشت که پس از نهایی شدن اعلام می‌کنیم.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *