پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۲۱

مبلغ سعودی توبه کرد!/ موافق اسلام «بن سلمان» هستم

سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب: 685314
فارس نوشت: یکی از مبلغان معروف سعودی که در گذشته حامی افراطگرایی و سلفی‌گری در عربستان‌سعودی بود، از مواضع قبلی خود عذرخواهی کرد و گفت که موافق اسلامی است که ولی‌عهد سعودی منادی آن است.
مبلغ سعودی توبه کرد!/ موافق اسلام «بن سلمان» هستم
به گزارش جهان نيوز، «عائض القرنی»، از مبلغان معروف دولت عربستان سعودی از گذشته و اظهارات خود اعلام برائت و پشیمانی کرد و گفت که از این به بعد قلم خویش را در راستای طرح‌های «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی به کار خواهد گرفت.

او دیروز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «روتانا خلیجیه» گفت که «از جامعه سعودی بابت اشتباهات یا تشددی که مخالف کتاب، سنت و تساهل اسلام است، عذرخواهی می‌کنم؛ تشدد و افراط‌گرایی‌ای که بر مردم سخت گرفت».

بیداری اسلامی یا «بیداری» اصطلاحی است که به برهه‌ای از تاریخ معاصر در برخی از کشورهای عربی و اسلامی به ویژه دهه هشتاد میلادی اطلاق می‌شود که در آن برهه، این کشورها به دنبال احیای دوباره دین اسلام بودند.

محمد بن سلمان سال میلادی گذشته (مارس ۲۰۱۸) در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» گفته بود که علت حمایت عربستان سعودی از جریان‌های رادیکال در جهان اسلام مانند طالبان و القاعده بنا به درخواست غرب و در چارچوب جنگ سرد بین اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا صورت گرفته است.

این مبلغ سعودی با ادعای اینکه او «اولین مبلغ اعتدال و میانه‌رو» در عربستان سعودی است، گفت که او با «اسلام میانه‌رو» است که ولی‌عهد سعودی به آن دعوت می‌کند.

به گزارش شبکه سی‌ان.ان، القرنی گفت که یکی از اشتباهات دوران «بیداری اسلامی» در عربستان سعودی این بود که «خنده و روح سرور و شادی» را از جامعه سعودی گرفت.

او همچنین از اینکه مردم به دلیل ظاهر خود مانند داشتن محاسن و لباس، به متدین و غیر متدین تقسیم شود، انتقاد کرد و گفت: «بعد از اینکه بزرگ و پخته شدیم، پی بردیم که این‌ها، عیب است».

عائض القرنی همچنین قطر، ایران، ترکیه و شخص «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه و اخوان المسلمین را متهم کرد که به دنبال ضربه زدن به عربستان سعودی هستند.

این مبلغ سعودی بی‌طرفی در این مسئله را خیانت خواند و گفت که هر کسی از عربستان سعودی دفاع نکند نه کرامتی دارد و نه مردانگی‌.

او همچنین از قطر و امیر این کشور و تمجید‌هایی که از مقام‌های قطری در گذشته داشته، اعلام برائت و عذرخواهی کرد و گفت که «اسلام معتدل‌ میانه‌رو»، عربستان سعودی و رهبران آن و «بیعت با ملک سلمان و ولی‌عهد او» خط قرمز است.

این اظهارات عائض القرنی به ویژه اعلام برائت او از قطر و امیر آن، دستمایه کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر برای حمله به این مبلغ سعودی و تمسخر او شد و اظهارات او در مدح تمیم بن حمد و دولت قطر بارها باز نشر شد.

روابط عربستان سعودی و سه کشور عربی امارات، بحرین و مصر با قطر از خرداد ۹۶ به کلی قطع است و این کشور از سوی چهار کشور مذکور که به محور ریاض معروف است، دوحه را شدید تحریم و محاصره اقتصادی علیه قطر وضع کرده‌اند.

این اختلافات بعد از آن شروع شد که محور عربستان سعودی، قطر را به حمایت مالی از تروریسم در منطقه و نزدیکی به ایران متهم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بدبخت بی بصیرت
Iran, Islamic Republic of
اسلام اینا یعنی نماز و روزه رو ادا کن

دیگه هر کاری خواستی انجام بدی بده حتی مشروب و ....


ما هم در داخل کسی رو داشتیم طرفدار اسلام خودساخته به اسم اسلام رحمانی بود


اسلام ناب اشداء علی الکفار رحماء بینهم است

اسلام رحمانی این آقایان میگه به همه مهربان باش حتی با رژیم جلاد و کودک کش سعودی و اسرائیل

مرگ بر اسلام امریکایی
Romania
خفت و فلاکت مردم را حتی کور مادرزاد هم با تمام وجود حس میکند اما شماها چی؟!
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
حتما منظور ایشان از اسلام میانه رو بن سلمان همان اسلامی است که به بن سلمان اجازه می دهد دوستان منتقد خود را با اره برقی تکه تکه و در اسید حل کند ، یا همان اسلامی که به بن سلمان اجازه می دهد تا منتقدین خود را دسته دسته گردن بزند ،
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
بنده خدایی با وجود قبله نما پشت به قبله نماز می خواند یکی گفت پدر جان اگر قبله نما نداشتی چکار می کردی؟
Iran, Islamic Republic of
از چاله در چاه
Iran, Islamic Republic of
دکتر شریعتی فرمودند :
خواستم بگویم فاطمه دختر پیامبر است دیدم فاطمه نیست
خواستم بگویم فاطمه همسر علیست دیدم فاطمه نیست
خواستم بگویم فاطمه مادر حسن و حسین است دیدم فاطمه نیست
فاطمه فاطمه است.
اکنون نیز باید گفت اسلام اسلام است بدون پسوند و پیشوند .
لذا این شخص و همفکرانش باید از اینگونه تفکرات خود توبه کنند و اعلام برائت نماید.
تفکری که دین را در اختیار سیاست قرار می دهد نه سیاست را در اختیار دین.
Iran, Islamic Republic of
سگ زرد برادر شغال است دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید
احمد
Iran, Islamic Republic of
ازچاله افتاد توچاه ویل
چه فرقی کرد ملعون....
از چاه در اومد افتاد تو چاله
Iran, Islamic Republic of
من بیشتر توی حرفای این مبلغ ترس رو میبینم تا رضایت
Iran, Islamic Republic of
این چی میگه؟ مگه نمیدونه در عربستان خنده و سرور و شادی و گل و بلبل حرومه؟ بن سلمان خودش قاتل میانه روهاس. مگه اره کردن خاشقچی به جرم میانه رو بودن نبود و الی آخر!!!!!!!!!!
Romania
مطمئنی شادی و سرور توی عربستان ممنوعه؟؟ شما که توی مدرسه شادی چهار تا بچه را هم تحمل نمیکنید و میخواهید کل ملت را بگریانید
Romania
...
Romania
اسلام بن سلمان فقط به درد دنیا میخورد و نتیجه اش رفاه و عیش و نوش و ثروت اندوزی دنیوی است. اسلام واقعی باید آخرت مردم را بسازد ولو به قیمت نابود کردن دنیا و زخارف دنیوی آن برای ملت.
Iran, Islamic Republic of
کاش به درد دنیا لااقل می‌خورد. به هیچ دردی نمیخوره فقط خسران و بس
Iran, Islamic Republic of
....
Korea, Republic of
...
وهابی خونخوار
Iran, Islamic Republic of
بی چاره ترسید که نکنه اینهم مثل قاشقچی سر به نیست شه!
حسین
Iran, Islamic Republic of
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد وآخر تابع له علی ذالک
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم الان این از چاله افتاده تو چاه و یا از چاه افتاده تو چاله