پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

دستور «عمران‌خان» برای پیگیری واردات گاز ایران

سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب: 685306
فارس نوشت: نخست‌وزیر پاکستان خطاب به مقامات وزارت خارجه این کشور از آنان خواست برای از سرگیری مذاکرات مربوط به قرارداد واردات گاز از ایران موسوم به خط لوله صلح اقدام کنند.
دستور «عمران‌خان» برای پیگیری واردات گاز ایران
به گزارش جهان نيوز، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان خطاب به مقامات وزارت خارجه این کشور از آنان خواست برای از سرگیری مذاکرات مربوط به قرارداد واردات گاز از ایران موسوم به خط لوله صلح اقدام کنند.

وی خواستار دستیابی به راه حل و روشی مناسب و مؤثر برای توافق با مقامات ایرانی در این زمینه شد.

عمران‌خان در ادامه با اشاره به لزوم بازبینی در قیمت خرید گاز از ایران، تاکید کرد: باید با همکاری با ایران شرایط عملیاتی شدن این خط لوله فراهم شود.

خط لوله صلح نام خط لوله گاز صادراتی ایران به هند و پاکستان است که براساس تفاهم‌های انجام شده، ایران متعهد است که تا مدت ۲۵ سال، گاز خود را با قیمت توافقی به هند و پاکستان بفروشد. این مسیر اقتصادی‌ترین روش تأمین انرژی شبه قاره هند می‌باشد.

طول این خط لوله ۲۷۰۰ کیلومتر است و قرار است گاز صادراتی ایران را از مسیر پاکستان به هند منتقل کند.

با تکمیل این طرح، روزانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب گاز ایران به هند و پاکستان صادر می‌شود که ۹۰ میلیون متر مکعب آن برای هند و ۶۰ میلیون متر مکعب آن برای پاکستان در نظر گرفته شده‌ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *