چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

پاکستان دلار را از مبادلات خود حذف می کند

سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب: 685299
با هدف حذف سلطه دلار در بازارهای جهانی پاکستان به سمت استفاده از یوآن به جای دلار می‌رود.
پاکستان دلار را از مبادلات خود حذف می کند
به گزارش جهان نيوز، به نقل از اسپوتنیک، ماه نوامبر سال گذشته میلادی بودکه پاکستان و چین توافق کردند تا در مبادلات تجاری دو جانبه دلار را کنار گذاشته و از یوآن استفاده کنند.

به گزارش گلوبال تایمز، پروژه یک جاده و کمربندی چین استفاده از یوآن را در بازار جهانی افزایش داده و پاکستان هم به عنوان بخشی از این پروژه روز به روز تمایل بیشتری به استفاده از یوآن  به جای دلار  در معاملات تجاری با چین پیدا می‌کند.

علیرغم افزایش قابل توجه محبوبیت یوآن در بازار جنوب شرق آسیا،‌ اجرای برخی سیاست‌ها در مورد مبادلات ارز خارجی در کشورهای حاضر در پروژه یک جاده و کمربندی چین باعث محدودیت کوتاه مدت در مبادلات تجاری به یوآن شده است.

*محبوبیت یوآن در کشورهای عضو "یک جاده یک کمربندی"
ژو یو رئیس مرکز مطالعات مالی بین‌المللی در آکادمی علوم اجتماعی شانگهای می‌گوید: از دیدگاه خوشبینانه رشد استفاده از یوآن در میان کشورهای عضو پروژه یک جاده و کمربندی بیشتر از رشد استفاده از یوآن در جهان طی سال‌های گذشته بوده است.

این روند در برخی کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله سنگاپور بسیار چشمگیر بوده است.

پاکستان و چین در نوامبر 2018 توافق کردند تا دلار را از مبادلات تجاری خود حذف کرده و از یوآن در تعاملات تجاری استفاده کنند.

فؤاد چادهری، وزیر وقت اطلاع‌رسانی پاکستان اعلام کرد این توافق بخشی از قدم‌های اولیه چین برای حمایت از ذخایر ارزی خارجی ماست.

بانک مرکزی پاکستان نیز در فاصله کمی یوآن را به عنوان ارز تائید شده برای تمام مبادلات در این کشور اعلام کرد.

چین استفاده از یوآن که در سال 2016 به سبد ارزی حق برداشت مخصوص صندوق بین‌المللی پول اضافه شد را در مبادلات تجاری با برخی کشورها از جمله روسیه  به شدت افزایش داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *