سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

باد و باران از پنج‌شنبه در کشور

سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 685296
بعد‌از‌ظهر پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب، ابتدا در غرب کشور و روز جمعه در استان‌های واقع در نیمه غربی کشور، دامنه ارتفاعات البرز و برخی نقاط مرکز کشور، بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
باد و باران از پنج‌شنبه در کشور
به گزارش جهان نيوز، براساس خروجی مدل‌ها و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،‌ بعدازظهر امروز سه‌شنبه و فردا در نیمه شرقی کشور، شمال غرب و غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و مرکز کشور، افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و شرایط روز پنجشنبه در شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور حاکم است.

از بعد‌از‌ظهر پنجشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور ابتدا در غرب و جنوب غرب و به تدریج شمال غرب کشور و روز جمعه در استان‌های واقع در نیمه غربی کشور، دامنه ارتفاعات البرز و برخی نقاط مرکز کشور شاهد بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

همچنین از اواخر وقت جمعه و روز شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی بر روی سواحل خزر در استان‌های واقع در سواحل خزر کاهش نسبی دما و بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

روز چهارشنبه بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سمنان، شمال اصفهان، جنوب تهران، البرز، قم، همدان و استان مرکزی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

امروز مرکز و شرق خلیج فارس مواج است و در سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۹ و ۱۸ درصد خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای ۳۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا هفته جاری ۲۹۴.۹ ‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۳۲.۴ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری‌ ۱۲۲.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۰۸.۹ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری به ۴۱.۱ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سی و دوم سال زراعی متعلق به منطقه دانشگاه نازلو در استان آذربایجان غربی و منطقه کلات نادری در استان خراسان رضوی به میزان ۸.۸ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه دژگاه دهرم در استان فارس به میزان ۴۲.۴ ‌‌درجه سلسیوس میانگین سردترین منطقه شهر در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۱.۵ درجه سلسیوس بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *