پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

جنگ دو روزه علیه غزه به روایت آمار

دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب: 685139
رژیم صهیونیستی در تهاجم دو روزه خود به نوار غزه به نوزادان و جنین‌های چند ماهه هم رحم نکرد اما مقاومت نیز با شلیک بیش از 650 راکت ، به تل‌آویو فهماند در مقابل هجمه‌ها، دست بسته نخواهد نشست.
به گزارش جهان نيوز، صبح روز شنبه هفته جاری (۱۴ اردیبهشت/۴ می) بود که رژیم صهیونیستی به مناطقی در نوار غزه حمله کرد و مقاومت با شلیک چندین راکت پاسخ داد ؛ اما این اتفاق «موقت» نبود و لحظه به لحظه بر حجم تنش‌ها میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی افزوده شد.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز و شب یکشنبه (۱۵ اردیبهشت/۵ می) نیز ادامه پیدا کرد و مقاومت نیز با شلیک راکت و موشک قاطعانه پاسخ داد. سرانجام با وساطت مصر و قطر و سازمان ملل امروز دوشنبه (۱۶ اردیبهشت/۶ می) آتش‌بس در نوار غزه برقرار شد و آرامش این منطقه را فرا گرفت.

«ابومجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت اعلام کرد، رژیم صهیونیستی سعی کرده آتش‌بس را مشروط به توقف راهپیمایی‌های بازگشت کند، اما مقاومت به شدت در مقابل این امر ایستاده است.

وبگاه «عربی ۲۱» با انتشار یک «اینفوگرافی» به توضیح حجم خسارت‌های جانی و مالی وارد شده به دو طرف فلسطینی و اسرائیلی پرداخت؛ البته رژیم صهیونیستی آماری واقعی درباره میزان خسارت‌هایش ارائه نداده و اطلاعات منتشر شده بر اساس داده‌های رسانه‌هاست.

شهدای فلسطینی و خسارت‌های وارده به غزه
در حملات دو روز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۲۷ فلسطینی به شهادت رسیدند که در میان آنها «سه زن، دو نوزاد دختر و دو جنین (در شکم مادر)» دیده می‌شوند.

رژیم صهیونیستی در این حملات دو روزه به ۳۲۰ هدف در نوار غزه حمله کرد که طی آن ۵۸ واحد مسکونی به صورت کامل تخریب شد و ۳۱۰ واحد مسکونی دیگر آسیب جزئی دید. 
 
مسجد،‌ مدرسه، پایگاه‌های آموزشی، برج مراقبت، خودرو، کارگاه، زمین‌های زراعی، سازمان‌های رسانه‌ای، موتورسیکلت و اطراف دانشگاه‌ها و امثال آن جزء اهداف رژیم صهیونیستی در این حملات بوده است. 

وزارت زیرساخت فلسطین میزان تخریب‌ها را بالاتر دانست و اعلام کرد، بررسی‌های اولیه نشان می دهد ۱۳۰ واحد مسکونی به صورت کامل و ۷۰۰ واحد مسکونی به صورت جزئی تخریب شده‌‌اند. 

شلیک ۶۹۰ راکت به سمت فلسطین اشغالی و کشته شدن چهار صهیونیست
گروه‌های مقاومت فلسطین ۶۹۰ موشک و راکت به سمت  فلسطین اشغالی شلیک کردند که در نتیجه آن چهار صهیونیست کشته و  ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شدند, همچنین یک نفربر و یک جیپ اسرائیلی نیز با موشک مقاومت منهدم شد.
 
 
عسقلان با موشک «بدر ۳» هدف قرار گرفت
از جمله اتفاقات جدید درگیری اخیر، رونمایی مقاومت از یک موشک جدید بود.  «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی از موشک جدید خود تحت عنوان «بدر ۳» رونمایی و اعلام کرد، برای اولین بار با موشک مذکور «عسقلان» در فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. 
 
 
فرار و مخفی شدن مقامات صهیونیست از بیم راکت‌های مقاومت
«آریه درعی» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه بامداد دیروز (یکشنبه) در توئیتر، تصویری از خود و خانواده‌اش را منتشر کرد که از ترس موشک‌های مقاومت در یک پناهگاه در شهر «بئرالسبع» فلسطین اشغالی به سر می‌برند.
 
 
بنی گانتز، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و رهبر مخالفان نتانیاهو که در حال پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران بود، از بیم راکت‌های مقاومت فلسطین، کنفرانس خبری خود را نیمه‌کاره رها کرد.
 
این اولین تنش بسیار جدی میان مقاومت و رژیم صهیونیستی پس از جنگ 2014 علیه نوار غزه بود. در جنگ 51 روزه سال 2014، مقاومت در واکنش به حملات مداوم رژیم صهیونیستی چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد و 67 اسرائیلی کشته شدند. حملات رژیم صهیونیستی نیز منجر به شهادت 2251 فلسطینی شد و بیش از 10 هزار نفر دیگر زخمی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جواد
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل اراده کنه فلسطین وغزه رو باخاک یکسان میکنه،