شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱۰۵

کاهش تعهدات ایران در برجام از روز چهارشنبه

دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 685111
رئیس جمهور بر اساس بندهای ۳۶ و ۳۷ برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و کشورهای گروه ۱+۵، کاهش انجام تعهدات ایران در قبال برجام را اعلام خواهد کرد.
کاهش تعهدات ایران در برجام از روز چهارشنبه
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در سالگرد خروج آمریکا از برجام و در واکنش به خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های مختلف علیه کشورمان و نیز عدم تحقق وعده‌های مکرر اروپا مبنی بر راه اندازی کانال مالی با ایران و حفظ کامل برجام، اقدامات متقابل عملی و مرحله‌ای جمهوری اسلامی ایران را تشریح خواهد کرد.

بنا بر اخبار واصله  رئیس جمهور قرار است کاهش انجام تعهدات ایران را بر اساس بندهای ۳۶ و ۳۷ برجام اعلام کند. این اقدام در چارچوب حق قانونی اعطایی در برجام بوده و وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی مسئول اجرای آن خواهند بود.

بندهای ۳۶ و ۳۷ برنامه جامع اقدام مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای گروه ۱+۵، تحت عنوان «ساز و کار حل و فصل اختلافات» است.

در بند ۳۶ برجام آمده است: چنانچه ایران معتقد باشد که هر یک یا کلیه اعضای گروه ۱+۵ تعهدات خود را طبق این برجام رعایت ننموده اند، ایران می‌تواند موضوع را به منظور حل و فصل به کمیسیون مشترک ارجاع نماید؛ به همین ترتیب، چنانچه هر یک از اعضای گروه ۱+۵ معتقد باشد که ایران تعهدات خود را طبق برجام رعایت نکرده است، هر یک از دولت‌های گروه ۱+۵ می‌تواند اقدام مشابه به عمل آورد.

کمیسیون مشترک ۱۵ روز زمان خواهد داشت تا موضوع را فیصله دهد، مگر اینکه این زمان با اجماع تمدید شود. متعاقب بررسی کمیسیون مشترک، چنانچه هر عضو معتقد باشد که موضوع پایبندی فیصله نیافته است، می‌تواند موضوع را به وزیران امور خارجه ارجاع دهد.

وزیران ۱۵ روز خواهند داشت تا موضوع را فیصله دهند، مگر اینکه این زمان با اجماع تمدید شود. پس از بررسی کمیسیون مشترک، به موازات (یا به جای) بررسی در سطح وزیران، عضو شاکی یا عضوی که اجرای تکالیف اش زیر سوال بوده است می‌تواند درخواست نماید که موضوع توسط یک هیأت مشورتی که متشکل از سه عضو خواهد بود (یکی از سوی هر یک از طرف‌های درگیر در اختلاف و طرف سوم مستقل) بررسی شود. هیأت مشورتی می‌بایست نظریه غیرالزامآوری را در خصوص موضوع پایبندی ظرف ۱۵ روز ارائه نماید.

چنانچه، متعاقب این فرایند ۳۰ روزه موضوع فیصله نیابد، کمیسیون مشترک در کمتر از ۵ روز نظریه هیأت مشورتی را با هدف فیصله موضوع بررسی خواهد کرد. چنانچه موضوع کماکان به نحو مورد رضایت طرف شاکی فیصله نیافته باشد، و چنانچه طرف شاکی معتقد باشد که موضوع، مصداق «عدم پایبندی اساسی» می‌باشد، آنگاه آن برنامه جامع اقدام مشترک صفحه ١٨ طرف می‌تواند موضوع فیصله نیافته را به عنوان مبنای توقف کلی و یا جزئی اجرای تعهدات اش وفق برجام قلمداد کرده و یا به شورای امنیت سازمان ملل متحد ابلاغ نماید که معتقد است موضوع مصداق «عدم پایبندی اساسی» بشمار می‌آید.

در بند ۳۷ نیز آمده است: متعاقب دریافت ابلاغ طرف شاکی، به نحو مشروح در فوق، به همراه توضیحی از تلاش‌های توأم با حسن نیت آن طرف برای طی فرایند حل و فصل اختلاف پیش بینی شده در برجام، شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌بایست منطبق با رویه‌های خود در خصوص قطعنامه‌ای برای تداوم لغو تحریم‌ها رأی گیری نماید.

چنانچه قطعنامه فوق الذکر ظرف ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ به تصویب نرسد، آنگاه مفاد قطعنامه‌های سابق شورای امنیت سازمان ملل متحد مجدداً اعمال خواهند شد، مگر اینکه شورای امنیت سازمان ملل متحد به نحو دیگری تصمیمگ یرینماید.

در چنین صورتی، این مفاد در خصوص قراردادهایی که بین هر طرف و ایران یا افراد و نهادهای ایرانی قبل از تاریخ اعمال آنها امضا شده باشد، دارای اثر عطف به ماسبق نیست. مشروط به اینکه فعالیت‌های صورت گرفته وفق اجرای این قراردادها منطبق با این برجام و قطعنامه‌های قبلی و فعلی شورای امنیت باشد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، با ابراز نیت خود برای جلوگیری از اجرای دوباره مفاد در صورتی که موضوعی که منجر به ابلاغ شده در مدت مقرر حل و فصل گردیده باشد، دیدگاه‌های طرف‌های اختلاف و هرگونه نظریه صادره توسط هیأت مشورتی را ملحوظ خواهد داشت. ایران بیان داشته است که چنانچه تحریم‌ها جزئا یا کلاً مجدداً اعمال شوند، ایران این امر را به منزله زمینه‌ای برای توقف کلی یا جزئی تعهدات خود وفق این برجام قلمداد خواهد نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا باید نظارت وکنترلی درکارنباشد.
بسیاری کالاهای وارداتی به دلار ارتباطی ندارد.
علت اصلی مشکلات اقتصادی درداخل است.
مسئولیت اصل واساس مشکلاتی که هم اکنون درحوزه اقتصادی درکشور ما بوجود آمده را باید درداخل جستجو کرد ونه درکشورهای اروپایی
مردم زیرفشارمشکلات اقتصادی هستند.
چه کسانی مقصرگران ومشکلات اقتصادی هستند.
روحانی درحل مسائل کشورناتوان است.
دولت روحانی هیچ برنامه ای حل مشکلات اقتصادی مردم و کشور ندارد.
Iran, Islamic Republic of
بهترین دولت حال حاضر جهان! ...به هر حال افت ارزش پول ملی در عرض یکسال به یک چهارم ساده نیست...
Iran, Islamic Republic of
بنظر من پشت گرانی ها ،عمدی از سوی عوامل داخلی در کار است. وگرنه چطور دولت نمی تواند جلوی گرانی ها و توزیع نامناسب ارزاق عمومی که خود با ارز دولتی وارد کرده را بگیرد؟! چطور امکان دارد خودرو سازان داخلی که از وام های کلان و ارز دولتی بهره می برند با مجوز وزارت صمت به راحتی بازار خودرو را آشفته کنند؟ چطور میشود کالاهای قاچاق به راحتی وارد و خارج شود؟ چرا برخورد با محتکرین تداوم ندارد؟ چرا سه قوه ، نیروهای انتظامی و امنیتی یک کشور نمی توانند جلوی سلطانهای فساد اقتصادی را بگیرند؟....
فعلا در کمیسیون مشترک مشغول می شوند تا بعد
Iran, Islamic Republic of
دولت خالی بند روحانی، برای بستن دهان منتقدان، و سرگرم کردنشان، فعلا در مکانیسم کمیسون مشترک برجام مشغول می شود تا بعد. یعنی حدود 3تا4ماه دیگر نیز برجام سرپا هست تا اینکه به همه مردم القا شود که دلیل مشکلات و تحریمها، مرگ بر آمریکا گفتن و سپاه و موشک و سیاستهای منطقه ای ایران هستند و پس از این مرحله است که دولت به خروج از برجام رضایت می دهد.
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که فرزندان شما در اروپا هستند شما هیچ اقدامی بر علیه دشمنان نمی کنید و اجازه می دهید بار این مشکلات بر دوش مردم باشد.
Iran, Islamic Republic of
چه عجله ای، بزار بقیه ش رو ظریف و عراقچی باهم جلسه برجام رو ادامه دهند!
تا به امروز وزارت خارجه جز هزینه خروجی دیگر نداشته
Iran, Islamic Republic of
بهترین کار برای کاهش هزینه های دولت اینست که وزارت خارجه را دو سال تعطیل کنند و بودجه آنرا را صرف کارهای ضروری تر کنند.
Ireland
...
Iran, Islamic Republic of
هیچ یک از وعده‌های روحانی عملی نشد
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
برجام مرده ای است که در کما است ولی دولت نمی خواهد مرگ آن را اعلام کند
Iran, Islamic Republic of
البته خیلی وقته که از کما گذشته و نعش آن متعفن و حتی پوسیده شده است.
فقط خروج از برجام
Iran, Islamic Republic of
فقط خروج از برجام
Iran, Islamic Republic of

برجام قفسی است که دولت روحانی آن را برای خود و مردم ساخت و متاسفانه نمی توانیم به این سادگی از این قفس بیرون بیاییم...
Iran, Islamic Republic of
تدابیر این دولت مردم و نظام را فلج کرده است...
Iran, Islamic Republic of
ایا دریاچه ارومیه احیا نشد.؟؟؟
چرا دروغ میگویی؟؟
Iran, Islamic Republic of
چون کدخدا را به جای خدا نشاندند ناکام شدند و این فرمولی است که تخلف ندارد و همه جا همین گونه است...
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی خیالت راحت؛ دیگر ۴۵ هزار تومان یارانه به کار مردم نمی‌آید/ همه تحریم‌ها را برمی دارید یا بازمی‌گردانید؟!
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی به جای حل مشکلات اقتصادی مردم‌ و... عامل به وجود آمدن آنها بوده است.
مسئولان به جای سخنرانی­‌های مداوم به فکر عمل و خدمت به مردم باشند.
Iran, Islamic Republic of
چرا دولتی‌ها 13 ماه است هیچ واکنشی به نابسامانی‌های اوضاع اقتصادی کشور نمی‌دهند .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دولت، مسئولان سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان مجلس باید پاسخ و توضیح دهند چرا حقوق کارمندان و کارگران درسال 98 / 20 درصد افزایش یافته است ...
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با آمریکا، مذاکره با گروهک تروریستی منافقین است.
گفت وگو با آمریکا، گفت وگو با گروهک تروریستی منافقین است.
مذاکره با آمریکا، مذاکره با گروهک تروریستی منافقین است.
گفت وگو با آمریکا، گفت وگو با گروهک تروریستی منافقین است.
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با اروپا، مذاکره با گروهک تروریستی منافقین است.
گفت وگو با اروپا، گفت وگو با گروهک تروریستی منافقین است.
مذاکره با اروپا، مذاکره با گروهک تروریستی منافقین است.
گفت وگو با اروپا، گفت وگو با گروهک تروریستی منافقین است.
آمریکا، اروپا، اسرائیل، داعش و گروهک تروریستی منافقین برای ما یکی هستند.
Iran, Islamic Republic of
امنیت ایران با مذاکره با آمریکا وکشورهای اروپایی تامین نمی شود.
امنیت ایران با برجام تامین نمی شود.
مذاکره وبرجام تاکنون هیچگونه سود برای مردم ایران وکشور نداشته است.
Iran, Islamic Republic of
علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی مانند دولت روحانی تاکنون هیچ کاری برای مشکلات اقتصادی مردم، کشور و... نکرده است.
دولت و مجلس عامل اصلی افزایش قیمت ها کالاهای و اجناس و... تولید داخلی درسراسرکشور هستند.
Iran, Islamic Republic of
جناب علی مطهری خروج آمریکا از برجام را به گردن منتقدین انداخت! گویا فراموش کرده آنچه که آن را ظرف 20 دقیقه در مجلس تصویب کردند و حاوی تمام خواسته‌های شیطان بزرگ از جمله بتن‌ریزی رآکتور آب سنگین اراک و تعطیلی مراکز هسته‌ای فردو و نطنز و... بود. اخراج دانشمندان هسته‌ای نیز مطابق میل آمریکایی‌ها بود. وقتی همه این خواسته‌های آمریکا عملی شد دیگر ماندن در برجام چه سودی برایش داشت؟ واقعا برجام‌سازان خودمان در جهت حفظ منافع کشورمان عمل کردند یا منافع شیطان بزرگ؟!

به آقای رئیس‌جمهور عرض می‌کنیم دشمنان سفیر اعزامی شما را به سازمان ملل راه ندادند. اروپا بنزین هواپیمای وزیر خارجه کشورمان را تامین نکرد، دیپلمات‌های ما در اروپا حبس شدند و... چگونه از دستاوردهای برجام سخن می‌گویید؟

حکایت دستگاه دیپلماسی ما با غربی‌ها و اروپایی‌ها حکایت کسی است که سارقان خر او را بردند و او خندان و غافلانه با آواز سارقان همنوایی می‌کرد که خر برفت و خر برفت...! حضرات وقتی به خود می‌آیند که چیزی دیگر از دستگاه دیپلماسی ما باقی نمانده است!!!
Iran, Islamic Republic of
آتش زدن پرچم یک کشور در شأن نمایندگان نیست
آتش زدن پرچم آمریکا در مجلس به نظر من به هیچ وجه مناسب شأن و منزلت نمایندگان یک ملت نیست. نمایندگانی که در صندلیهای گرم و نرم مجلس نشستهاند، باید بدانند که هر کاری، راهی دارد و در برخورد با آمریکا هم باید دیدگاهها و داوریهای بینالمللی مدنظر قرار گیرد. آتش زدن پرچم یک کشور به معنای توهین به ملت آن کشور است و طبیعی است که هیچ ملتی دوست ندارد پرچماش، آن هم در یک نهاد قانونگذاری کشوری دیگر آتش زده شود.
پرچم آمریکا توسط خود آمریکایی ها به عنوان پرچم حاکمیت ظالم آمریکا آتش زده می شود تو وکیل مدافع داغ تر از شیطان شدی؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
13 ماه ازسال 97 گذشت متاسفانه چرا کسی با گران فروشان درسراسرکشور برخورد نمی شود و نمی کند شرم آوراست.
وزیرکشاورزی، دولت، دستگاه های نظارتی، دولتمردان، مسئولان ونمایندگان مجلس عامل اصلی افزایش قیمت ها مرغ، گوشت، میوه، کالای ها تولید داخلی درسراسرکشورهستند.
Iran, Islamic Republic of
13 ماه ازسال 97 گذشت متاسفانه چرا کسی با گران فروشان درسراسرکشور برخورد نمی شود و نمی کند شرم آوراست.
وزیرکشاورزی، دولت، دستگاه های نظارتی، دولتمردان، مسئولان ونمایندگان مجلس عامل اصلی افزایش قیمت ها مرغ، گوشت، میوه، کالای ها تولید داخلی درسراسرکشورهستند.
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی هیچ برنامه ای برای حل مشکلات اقتصادی مردم، بیکاری جوانان و... ندارد.
دولت روحانی هیچ برنامه مشخصی برای رفع این مشکل ندارد.
روحانی درحل مسائل کشورناتوان است.
روحانی نتوانست با توافق هسته ای مشکلات اقتصادی مردم را حل کند.
روحانی نتوانست مشکلات مردم را با توافق هسته ای برطرف کند.
قرار بود با حل مسئله هسته ای تحریم ها برداشته شود اما دشمن جنایتکار درجه یک نظام جمهوری اسلامی ودشمن درجه یک مردم ایران تحریم ها را بیشترکرد.
بسیاری ازکالاهای وارداتی به دلار ارتباطی ندارد.
گرانی گوشت و مرغ ربطی به تولید ندارد/ دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس مقصراصلی هستند.
مردم ازبحران اقتصادی رنج می برند ولی متاسفانه دولت روحانی هنوزهم بی خیال است.
دولت روحانی باید بگوید دراین مدت 6 سال چه کرده است.
روحانی و جهانگیری دیگر وعده الکی ندهند.
چرا دولت با مشکلات اقتصادی مقابله نمی کند؟
مدیران دولت روحانی برای رفع مشکلات مردم و کشور احساس مسئولیت نمی کنند چرا؟!
مسئولان باید نبست به وعده هایی که داده اند پاسخگو باشند.
...
تصمیمی در چارچوب برجام؟؟؟؟؟!!!!! واقعا که عجب عتیقه هایی داریم!! چرا اینها را در رکورد گینس ثبت نمی کنیم؟ والله از این افراد جایی پیدا نمیشه فقط ما داریم چرا شکر نمی کنیم؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
اجرا نشدن وعده مسولان اعتماد مردم را خدشه دار می کند.
اگر وعده های اجرا نشده و و یا نیمه تمام بماند، مردم به مدیران آینده نیز بی اعتماد می شوند.
Iran, Islamic Republic of
دولت اجازه نمی دهد سازمان تعزیرات بر بازار و قیمت ها نظارت کند
Iran, Islamic Republic of
سازمان تعزیرات هم جزئی ازدولت است زیرنظر وزیر دادگستری
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی برجام دیگر هیچ ارزشی برای مردم و کشور ندارد.
برجام بیش از200 میلیارد دلار به مردم ایران و کشور خسارت زد و همچنان نیزادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی بیش از300 میلیارد دلار به هسته ای صلح آمیز، مردم ایران و کشور خسارت زده است.
United States
بعد از یکسال که کدخدا فلنگ را بست حالا دوباره وعده های سر خرمن میده. میخواد شکایت خودشون را به خودشون بکنه. به به چه راه کاری. راستی اینهمه عملیات پیچیده قیمت گوشت و دلار را پائین میاره یا راکتور اراک را به حالت اولش برمیگردونه؟
United States
برجام وقتی این رو شنیده مرده
آخه روده بر شده از خنده
Iran, Islamic Republic of
فعلا یکسالی رو هم باید با این رفت و آمدها سر کنیم.

طرف تف کرد رو برجام پاره، ما هنوز نتونستیم از زیر تفش بیرون بیایم!!!
سعید110
Iran, Islamic Republic of
ظریف داره از خوشحالی پر می کشد! رفتیم برای یک دستور کار حداقل یکساله جهت مذاکره!
Iran, Islamic Republic of
هزاران بار در رسانه ها اعلام کردند مشکلات اقتصادی مردم و کشور ازطریق و توسط برجام حل نمی شود متاسفانه دولت روحانی توجهی نمی کند و بی توجهی کرده است.
Iran, Islamic Republic of
صدام دیکتاتور درجنگ تحمیلی هشت ساله از تسلیحات شیمیایی امریکا علیه مردم ایران استفاده کرده است ولی متاسفانه مدعیان حقوق بشرجنایتکارشماره یک، مجامع حقوق بشر و سازمان های بین المللی خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟
صدام دیکتاتور درجنگ تحمیلی هشت ساله از تسلیحات شیمیایی اروپا علیه مردم ایران استفاده کرده است ولی متاسفانه مدعیان حقوق بشرجنایتکارشماره یک، مجامع حقوق بشر و سازمان های بین المللی خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها، کشورهای اروپایی، گروهک تروریستی منافقین، تروریست های داعش و دیگرگروه های تروریستی برای ما یکی هستند.
Iran, Islamic Republic of
مال اندوزان و غارتگران اين مملكت از داعش بدترند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر سکوت مدعیان حقوق بشر و حمایت اسرائیل نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
قطر افشا کرد؛
اسناد حمایت ولیعهد عربستان و امارات از القاعده و داعش

چهارشنبه 21 تير 1396 - 09:43
شبکه المیادین گزارش داد، افشای اسنادی از سوی قطر نشان می دهد که عربستان و امارات از تروریست های القاعده و داعش در یمن حمایت می کنند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
داعش ازسال 2011 تاکنون با هدایت آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی دست به اقدامات تروریستی می زند
داعش منتسب به آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی است و با مدیریت، هدایت و پشتیبانی این سه کشور دست به اقدامات تروریستی میزند.
آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی حامی تروریست های داعش درسوریه، لبنان، عراق، یمن، منطقه وجهان ومسئول جنایت های آنان هستند.
Iran, Islamic Republic of
نتیجه نقد دادن و نسیه گرفتن همین است و بس
Iran, Islamic Republic of
وای عجب تصمیمی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
درود بر مردم تهران که اصلاح طلبان با این دست گلها همچنان فکر می کنند گل کاشتند
Iran, Islamic Republic of
این برجام هم هیچی نداشته باشه
اگر و مگر زیاد داره
اگر این اگر و مگرا را زیر کتری بذاریم بسوزونیم خوب اب جوش مئاره😅
Iran, Islamic Republic of
این حرکت ایران به افزایش نرخ ارز و تورم منجر می شود. واقعا باید براساس عقلانیت تصمیم اتخاذ کرد.
Iran, Islamic Republic of
...
Oman
چاره ای نیست، انتخاب بین بد و بدتر است! ایران بدون یک برنامه بازدارنده ی هسته ای، به سرعت به سمت جنگ پیش خواهد رفت. مذاکره درست بود اما وادادگی و نتیجتا برجام، اشتباه محض بودند. بهترین حالت برای ما، طولانی کردن بدون انتهای مذاکرات و همزمان تلاش در داخل در زمینه ی اقتصاد مقاومتی بود اما افسوس که دولتمردان، مرد این میدان نبودند و نیستند!
تجربه ی کشورهایی مثل عراق و لیبی نشان می دهد که برداشتن اولین قدم به عقب در مقابل غرب، نه تنها منجر به کوتاه آمدن آنها نمیشود، بلکه آنها را در زیاده خواهی شان مصمم تر می کند. باید درس می گرفتیم. باید کره شمالی درس بگیرد.
Iran, Islamic Republic of
بعد از یکسال تازه کاهش تهعدات؟...
Iran, Islamic Republic of
مگه چی گفته بودم که سانسور کردید؟
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
نه کمتر هم لبخند می زنیم ...بهشون می گیم بی ادبا...داغون می شوند!
محمد
Iran, Islamic Republic of
اقاخطرنکن کدخداناراحت میشه ها. تازه سایه جنگ روبرداشتی. ما ازنعمتهای برجام داریم ذوق مرگ میشیم همین امروز ماکارونی وشکرو خرما نایاب شد گوشت ومرغ وپیاز وسیب زمینی وگوجه فرنگی خودرو ومسکن وهویج وتن ماهی و. اجاره خونه و خیلی چیزا. بنزین هم اره بزودی. لطفا خطرمبارک رامکدرنفرمایید. ازخواب می پرید. برای شاید روحدمردم که دچار مرگ تدریجی شده اند قران بخوانید.
Iran, Islamic Republic of
...
United States
آقا ظریف، حنای برجامی شما دیگر رنگی ندارد!
Iran, Islamic Republic of
معاون اول رئیس جمهور گفته شاید برخی اجناس به صورت سهمیه‌بندی و یا یارانه‌ای (کوپنی) شود؟! شما که در سال 92 و 96 ادعا می‌کردید به عقب برنمی‌گردیم. چه شد؟ به عقب که چه عرض کنم بلکه به عقب‌تر برگشتید!
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری در ایام تبلیغات انتخاباتی می‌گفت؛ یادتان هست شب که می‌خوابیدید و صبح از خواب بیدار می‌شدید قیمت کره تغییر کرده بود! ما 4 سال روی نقشه اقتصاد کار کارشناسی کرده‌ایم! و حالا بعد از 4 سال اظهار می‌دارد ممکن است برخی اقلام کوپنی شود! این نتیجه کار کارشناسی 4 ساله آقایان است؟! کار کارشناسی حضرات دلار 3000 تومانی را به 14 هزار رسانده است؟!
Iran, Islamic Republic of
مایحتاج مردم براساس اعلام مسئولان امر برای ماه مبارک رمضان تهیه شده و هیچ جای نگرانی نیست! سؤال مردم این است که هیچ شکی نیست که مایحتاج مردم تهیه و ذخیره شده است ولی به چه قیمت؟! خرمایی که از کشاورز به کیلویی 5000 تومان خریده شده و قرار است 15 درصد زیر قیمت به مردم فروخته شود، کدام قیمت؟! قیمتی که سودجویان، آن را به 30 هزار تومان رسانده‌اند؟ بقیه اجناس هم به همین شکل؟
Iran, Islamic Republic of
امروز بعضی افراد اطراف رئيس جمهور جمع شده و به ایشان آدرس غلط می‌دهند که دشمنی غرب و آمریکا با ایران اسلامی را باور ندارند. آنها با به‌رخ کشیدن قدرت پوشالی دشمنان دیگران را می‌ترسانند. هدف این جماعت ترسو و مرعوب به‌پای مذاکره کشاندن ایران است تا دست کشور را بیشتر ببندند.
Iran, Islamic Republic of
روغن ترمز و روغن ماشین را کمیاب کرده‌اند که مجدداً گران بکنند؟ این چه شیوه اداره کشور است که دولت متولی آن می‌باشد. آقای جهانگیری که می‌گوید دولت بیش‌ از این توان نظارت ندارد واقعا توان چه‌کاری دارد؟
Iran, Islamic Republic of
دولت اگر در مورد افزایش قیمت بنزین تصمیم بگیرد مردم و کشور را مانند مذاکره و برجام گرفتار می کند.
Iran, Islamic Republic of
صدور احکام اعدام و حبس طولانی‌مدت برای ده‌ها بحرینی
صدور احکام اعدام و حبس طولانی‌مدت برای ده‌ها بحرینی
دوشنبه 16 ارديبهشت 1398 - 20:41

منابع قضایی بحرین از صدور احکام اعدام برای دو نفر از متهمان به دست داشتن در تشکیل یک گروه تروریستی و حبس ۵۶ نفر از زندانیان خبر دادند.
ممد
United States
کاهش تعهدات هنوز مطابق برجام است !!!فقط کافیست از برجام یک کم خارج شویم...... !!!!! به نظر شما خوب است؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
برجامو پاره کن تنگه هرمزم ببند
مرگ یک بار شیونم یک بار
تموم کنین این سیاست کژدار مریضو
Iran, Islamic Republic of
برجام را باید اتش زد وکوبید توی دهن اروپاییان وبلافاصله غنی سازی را در مقیاس بسیار وسیع ادامه داد تا بفهمند ایران دست بسته نیست اطمینان داشته باشید وضع به مرانب بهتر خواهد شد این جماعت غربی مثل سگ هستن اگر عقب بری حمله میکنند ولی اگر بایستی وجلو بری فرار میکنند
ح
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه برجام برای کشور ما کلاهی گشاد و معامله ای دو سر باخت به شمار می‌آید که خروج از آن نیز هزینه خواهد داشت لیکن جلوی ضرر را از هر کجا بگیری فایده است...
Iran, Islamic Republic of
بوی تعفن جسد برجام عالم را پر کرده ولی بعضی داخلی ها هنوز متوهمانه دست از این جسد متعفن نمیکشند !
Iran, Islamic Republic of
الكيه بقدري مال و اموال در ديار فرنگ داريد كه كشور ايران و مردمش برايتون مهم نيست
Iran, Islamic Republic of
یا علی بسم الله
Iran, Islamic Republic of
مرد و حرفش و عملش
سلام
Iran, Islamic Republic of
....
سلام
Iran, Islamic Republic of
خيلي منتظر روز چهارشنبه نباشيد كه حسن روحانی شق القمر كند نه ! ....
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
چهار شنبه امريكا غلط ديگر ميكند و صادرات پترو شيمي را در دو مرحله به صفر ميرساند و هفته بعد هم صادرات كاني هاي فلزي و غير فلزي را ممنوع ميكند انوقت ماهم جرات ميكنيم خودكار را محكم روي ميز بيندازيم
Iran, Islamic Republic of
الان جرات عطسه كردن در خليج فارس و تنگه هرمز را هم نداريم
Iran, Islamic Republic of
رئیس‌جمهور حلول ماه رمضان را به سران کشورهای اسلامی
رئیس جمهور به کدام سران کشورهای اسلامی تبریک گفت تبریک گفت
درجهان کشوراسلامی وجود ندارد.
کشورهای به اسلامی ازسال 2001 تاکنون به همراه آمریکا و اروپا با کمک مالی عربستان سعودی، امارات، بحرین، اردن، ترکیه و... درمنطقه مظلومان را قتل عامل می کنند.
علی
Iran, Islamic Republic of
...
بابائی
Iran, Islamic Republic of
سکوت دربرابرجنایت ازخود جنایت بدتراست.
ازسال 2001 تاکنون درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا درکاراست.
هرجا ظلمی، جنایت وستم است رد پای آمریکا را می تواند دید.
حضور آمریکا جنایتکارشماره یک درافغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و منطقه بسیار نگران کننده است.
Iran, Islamic Republic of
باز هم ور رفتن با مرده متعفنی به نام برجام همه طرفهای برجام از برجام کوچ کرده‌اند این آقا هنوز هم در صف برجام دست تضرع به برجامیان دراز کرده و میخواهد با برجام مشکلاتش را رفع کند خدا عقل بده.
Iran, Islamic Republic of
گیر کردن در برجام برای گیر دادن اقتصاد و آبروی ایران به برجام های بعدی است.وقتی که فشار اقتصادی امان مردم را برید برجام بعدی روی میز گذاشته می شود تا گشایش مختصری ایجاد شود و به همین ترتیب موقعیت های ایران به حراج گذاشته می شود و الا کیست که نداند ایران چوب برجام هسته ای را خورد اما نفعی نبرد؟چرا برجام آوران باز هم برجام مبنای عمل است؟!چون برجام اولین قدم غربگرایان برای تحویل موقعیت های ایران به جهان سلطه بوده و هست.
ali
Iran, Islamic Republic of
....
ناله و نفرین مردم گریبان تک تک دولتی هارو خواهد گرفت.
Iran, Islamic Republic of
الان خود چهارچوب های برجام هم از خنده غش کردن و روی زمین ولو شدن
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
100 رحمت به قرارداد ترکمانچای....
همین دو بند 36 و 37 برای زمین گیر کردن ایران کافیه.
چند بار خوندم فقط یک چرخه‌ ی باطل تعریف کردند که هیچوقت حقانیتی برای ایران ثابت نشه و حقی قابل وصول نباشه.
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی چرا کاهش تعهدات ؟ آقا محترم جمع کنید این بساط برجام رو بیچاره کردید مردم رو ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رئیس جمهمور فکر نمی کید بعد از گذشت یک سال این اقدام بی فایده باشد.
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
باید طبق گفته حضرت اقا برجام به اتش بکشیم نه کاهش تعهدات
Iran, Islamic Republic of
...
کریم
Iran, Islamic Republic of
حتما امریکا را تهدید می کنند که ایران صبرش داره تمام میشه کم تحریم کند
Czech Republic
مگه آمريكا طبق همين بندها خارج شد كه ما حالا يكسال هم الاف اين بندها بشيم؟؟؟....
Iran, Islamic Republic of
خری که خودش برده بالا پشت بوم حالا بیاردش پایین
United Arab Emirates
دولت همه ی امیدش به برجام بود حالا هم که برجام مرده نمی تواند جنازه برجام را دفن کند. از برخوردهای منفعلانه هم آبی برای این ملت گرم نمی شود.