جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲

روز پرتنش شورای شهر اهواز

دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب: 685107
هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز ظهر امروز در شرایطی برگزار شد که تعداد زیادی از شهروندان اهوازی با حضور در ساختمان شورای شهر اهواز قصد ورود به صحن علنی را داشتند.
به گزارش جهان نيوز، هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز ظهر امروز در شرایطی برگزار شد که تعداد زیادی از شهروندان اهوازی با حضور در ساختمان شورای شهر اهواز قصد ورود به صحن علنی را داشتند.

تعدادی از اهالی مناطق گلدشت، گلبهار، خشایار و کوی علوی با حضور در صحن علنی شورای شهر نسبت به وضعیت نامناسب این مناطق معترض بودند.

از عملکرد شهرداری اصلاً راضی نیستیم
یکی از اهالی در خصوص آب‌‌های راکد در این مناطق، گفت: مشکل آب در پشت منطقه گلدشت فقط با پمپاژ آب به کانال شهید چمران قابل حل است و با تخلیه آب در ۹ روز گذشته توسط چندین پمپ تخلیه حدود ۶۰ سانتی‌متر آب در این منطقه فروکش کرد.

وی گفت: تمامی خیابان‌های منطقه گلدشت و برخی مناطق دیگر نیاز به لایروبی کامل دارند؛ همچنین جمع‌آوری زباله در این مناطق توسط یک تا سه نفر انجام می‌شود، به چه دلیل نیروی خدماتی در منطقه ۶ برای نظافت سطح شهر وجود ندارد؟

یکی دیگر از اهالی کوی علوی نیز گفت: در بسیاری از خیابان‌ها آب‌های سطحی وجود دارد و مدارس در وضعیت بسیار بدی هستند؛ مردم منطقه از بوی تعفن آب‌های فاضلاب در عذاب هستند و از عملکرد شهرداری اصلاً راضی نیستیم.
 
دستگاه‌های اجرایی ماشین‌آلات خود را خارج کردند
عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به مشکل فاضلاب در برخی مناطق، اظهار کرد: بیشترین اعتراضات مردم نسبت به وضعیت فاضلاب شهری اهواز است که بیش از ۵۰ نقطه شهر اهواز به مدیران آبفا اعلام شد که دچار پس‌زدگی فاضلاب هستند و نیاز به اقدامات فوری دارند.

وی افزود: در حال حاضر در مناطقی که مشکل دارند شهرداری به وسیله پمپ در حال تخلیه آب است اما این موضوع نیاز به یک کار تحقیقی و اساسی دارد که وظیفه ذاتی آبفا است و مطالبه مردم این مناطق کاملاً به حق است.

سنواتی عنوان کرد: پس از پایان از سیلاب دستگاه‌های اجرایی که در منطقه حضور داشتند ماشین‌آلات خود را خارج کردند و همچنان فاضلاب در بسیاری مناطق وجود دارد که نیاز به ماشین‌آلات برای  تخلیه است.

وی گفت: لایروبی تمام خیابان‌ها باید انجام شود به دلیل این‌که وجود آب‌های راکد امکان وقوع خطرات بهداشتی برای مردم منطقه دارد.

دخالت در انتصابات شهرداری
سید ناصر موسوی نژاد عضو شورای شهر اهواز، عنوان کرد: ۴۴ نفر از نیروهای خدماتی منطقه ۶ در دفاتر شهرداری مشغول به کار هستند که این افراد از نیروهای سفارش شده اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری هستند.

وی افزود: مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر مرد باشند و اعلام کنند که این ۴۴ نفر از طرف شما معرفی شدند.

پاسخ‌های فلسفی به سیدناصر
محمدجعفر فلسفی دیگر عضو شورای شهر اهواز خطاب به موسوی نژاد، اظهار کرد: نامه‌ای در خصوص اشتغال نیروهای خدمات در بخش دفتری توسط ۹ نفر از اعضای شورای شهر امضا شد و در دست بررسی است و هر کسی که دخیل بود مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

وی افزود: سید ناصر موسوی نژاد در برخی انتصابات دخالت مستقیم انجام می‌دهد و فشارهایی که به شورا وارد می‌کند به دلیل خواسته‌هایی است که دارد.
فلسفی با اشاره به وضعیت چاله‌های سطح شهر، عنوان کرد: ۴ پیمانکار به منظور روکش آسفالت و برطرف کردن چاله‌های سطح شهر اهواز گرفته شد و تا شهریور ۱.۵ میلیون مترمکعب در تمامی مناطق اهواز آسفالت می‌شود.

وی گفت: بیشترین میزان آسفالت انجام شده مربوط به حاشیه شهر است اما قبول داریم کافی نیست و همچنان پیگیر ادامه کار هستیم و فشار اعضای شورا بر این است که پرشدن چاله‌ها به‌صورت اصولی باشد.
 
اعتراض زنان سرپرست خانوار شاغل در سایت تفکیک زباله صفیره
در بخش دیگری از جلسه تعدادی از زنان سرپرست خانوار شاغل در سایت تفکیک زباله صفیره اهواز نسبت به وضعیت کار خود، کاهش حجم کار، کاهش حقوق و انتخاب پیمانکار اعتراض داشتند.

یکی از زنان شاغل در سایت تفکیک زباله گفت: حجم زباله وارد شده به سایت تفکیک زباله به‌شدت کاهش یافته است و کارگران این سایت به‌صورت یک هفته در میان مشغول به کار هستند که باعث کاهش حقوق دریافتی شده است.

یکی دیگر از کارگران گفت: دو پیمانکار قبلی حقوق و بیمه ما را پرداخت نکردند و تمامی کارگران از پیمانکار فعلی راضی هستند به همین دلیل می‌خواهیم همین پیمانکار بار دیگر انتخاب شود.

محمدرضا قنواتی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز در خصوص مشکلات بیمه و حقوق کارگران سایت تفکیک زباله، اظهار کرد: در سنوات گذشته پیمانکار به نام خسروی بیمه و حقوق کارگران را پرداخت نکرد پس از شکایت سازمان پسماند در حال حاضر فراری و تحت پیگرد است؛  ضمانت‌نامه‌ای که به مبلغ ۸۰ میلیون تومان نیز موجود بود توسط بیمه به دلیل بدهی صادر شد.

وی افزود: پیمانکار بعدی نیز بیمه کارگران را برای ۶ ماه پرداخت نکرد که نیازمند یک قرارداد ۶ ماهه است که بیمه کارگران پرداخت شود.

قنواتی گفت: برای طرح تفکیک از مبدأ چهار مرحله مزایده برگزار شد که مزایده آخر در روزهای گذشته برگزار شد و سه پیمانکار شرکت کردند و هیچ برنده‌ای تاکنون انتخاب نشده است.

عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص مشکلات کارگران سایت تفکیک زباله، اظهار کرد:  تمام مشکلات به‌صورت مکتوب ارائه دهند و شکایت در خصوص پیمانکار قبلی به نام خسروی نیز به دادگستری تحویل داده می‌شود.

وی گفت: یکی از شروط برنده شدن در مزایده سایت تفکیک زباله اشتغال به کار همه 120 خانم در این سایت درج شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این جلسه 4 لایحه با عناوین، نرخ بهای خدمات مدیریت پسماندهای ویژه، دو قطعه زمین با کاربردهای آموزشی و فضای سبز در کوی جمهوری، انتصاب دو فرد در سازمان شهرداری اهواز تصویب شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *