پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

دولت تعیین قیمت‌خودرو را به دلالان سپرده؟

دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 685037
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: دولت به نظارت و قیمت‌گذاری در بازار خودرو ورود نمی‌کند و قیمت‌گذاری در این حوزه را به دلالان سپرده است.
دولت تعیین قیمت‌خودرو را به دلالان سپرده؟
به گزارش جهان نيوز، امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با انتقاد از نوسانات شدید بازار خودرو اظهار داشت:

مسئولان و وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول نوسانات بازار خودرو هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت تدبیر و برنامه‌ای برای مدیریت بازار خودرو ندارد، هیچ نظارتی بر این بازار نمی‌کند و تعیین قیمت خودرو را به بازار آزاد و حاشیه بازار واگذار کرده است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در واقع وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین قیمت خودرو را به دلالان واگذار کرده است که این امر موجب شده قیمت خودرو یک‌شبه ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش یابد. کمیسیون اصل ۹۰ خواستار کنترل، نظارت و قیمت‌گذاری خودرو توسط وزارت صنعت شده اما آقایان تدبیر نمی‌کنند و مدیریت اقتصاد کشور و بازار خودرو را به دلالان واگذار کرده‌اند؛ این کار ظلم به ملت ایران است.

وی افزود: سکوت دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در برابر دلالی‌ها و بحران در بازار خودرو معنا ندارد و نشان‌دهنده ضعف مدیریت است؛ کمیته‌ای در کمیسیون اصل ۹۰ در حال بررسی علل و عوامل نوسانات بازار خودرو است.

خجسته تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت قصد داشت خودروی ۴۰۰ هزار نفری را که پیش از نوسانات ثبت‌نام کرده بودند را تحویل ندهد که کمیسیون اصل ۹۰ مجلس وارد شد و اجازه نداد چنین ظلمی در حق مردم شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در صدد برنامه‌ریزی برای بازدید از مجتمع صنعتی ایران‌خودرو و سایپا است.

وی خاطرنشان کرد: نوسانات بازار خودرو، ظلم بزرگی علیه ملت است که مجلس و دولت در برابر آن سکوت کرده‌اند.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بالاخره یکی مسئول این وضع موجود هست یا نه من از شما خواهش میکنم بگید تو این مملکت کی مسئوله ما هم بشناسیمش که بریم به پاش بیافتیم که دست از سرمون برداره داریم به درجه ای میرسیم که ارزوی مرگ میکنیم