پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

خودروسازان به تحول مدیریتی نیاز دارند

دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 685002
یک نماینده مجلس با بیان اینکه نمایندگان خواستار تحول اساسی در مدیریت خودروسازان هستند گفت: خودروسازان نیازمند مدیران تحول‌گرا، شجاع و با ایده جدید هستند.
خودروسازان به تحول مدیریتی نیاز دارند
به گزارش جهان نيوز، محمدعلی پورمختار؛ عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نسبت به تخلفات آشکار خودروسازان از جمله انتصابات ورود کرده است یا نه، تصریح کرد: این موضوع جز وظایف ذاتی کمیسیون نیست ولی نمایندگان با وزیر صنعت درباره انتصابات سیاسی و سفارشی در هیئت مدیره شرکت‌های تابعه خودروسازی صحبت داشته اند.وی ادامه داد: واقعیت این است که خودروسازی ما همواره مورد غفلت دولت و وزرای صنعت بوده است. خودروسازی کشور به ویژه در سطح مدیریت نیازمند تغییر و تحول اساسی است. انتظار ما از خودروسازان این است که احساس تکلیف و مسئولیت کنند و از روش‌های سنتی دست بردارند.
 
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه خودروسازی ما به لحاظ کمی جز خودروسازان بزرگ در جهان است، گفت: متاسفانه برخلاف میزان تولیدات، سطح کیفی و تنوع محصول مناسب نیست.پورمختار افزود: هرچند که دستور وزیر این است که سطح تولید خودرو افزایش یابد ولی حسب اطلاع ما حدود 80 هزار خودرو تولیدی ناقض در دو شرکت ایران خودرو و سایپا وجود دارد که این موضوع نیازمند رسیدگی جدی وزیر صنعت است.

وی خاطر نشان کرد: طی سالیان گذشته رویکرد حاکم در بدنه دولت و وزارت صنعت نسبت به صنعت خودرو تغییر نداشته است و همان روال قبلی دنبال شده است.این نماینده مجلس با بیان اینکه مدیرعامل ایران خودرو در شش سال گذشته هر چه در توان داشته به کار گرفته است، افزود: ایران خودرو نیازمند مدیران تحول‌گرا، شجاع و با ایده جدید است و لذا مدیریت شرکت‌های خودروسازی باید تغییر اساسی کند.پورمختار با انتقاد از عملکرد کمیسیون صنایع در رسیدگی به وضعیت مدیریتی خودروسازان گفت: کمیسیون صنایع تحرک لازم را در این زمینه نداشته است.

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *