کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آکسیوس:

ترامپ تحریم‌‏های جدیدی علیه ایران وضع می‌کند

16 ارديبهشت 1398 ساعت 8:18

یک رسانه آمریکایی مدعی است رئیس‎جمهوری این کشور در نخستین سالگرد خروج از برجام، بخش جدیدی از اقتصاد ایران را مشمول تحریم خواهد کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از ۲ منبع وابسته به دولت واشنگتن از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید بر بخش دیگری از اقتصاد ایران خبر داد.

انتظار می‌رود موج جدید تحریم‌ها روز چهارشنبه همزمان با نخستین سالگرد پشت پا زدن ترامپ به برجام، اعلام شود حال آنکه مشخص نیست چه بخش از اقتصاد ایران هدف آن خواهد بود.

این در حالی است که وال استریت ژورنال هفته گذشته مدعی شد ترامپ بعد از نفت سراغ محدود کردن معاملات دلاری ایران می‌رود تا فروش محصولات پتروشیمی را تحت‎الشعاع قرار دهد حال آنکه به ادعای اکسیوس، تحریم‌های تدارک دیده شده برای هفته جاری می‌تواند ماهیتی متفاوت داشته باشد.

ادعا می‌شود که هدف دولت ترامپ، محروم کردن ایران از ذخایر مالی است حال آنکه همزمان خواهان ممانعت از تنوع بخشی به اقتصاد این کشور نیز هست.

اکسیوس حتی مدعی شد که دولت ترامپ انتظار دارد سناریوی پیش رو ۳ نتیجه ممکن را در پی داشته باشد که عبارتند از واداشتن ایران به بازگشت به میز مذاکره و حصول توافق هسته‎ای باب میل آمریکا، تهی کردن دست ایران به گونه‌ای که رهبران آن درباره نحوه اختصاص هزینه‌ها دوراندیش‌تر رفتار کنند و نهایتاً تحقق خیال باطل تغییر نظام در ایران آنگونه که باب میل جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید است!

این در حالی است که به گفته منابع آگاه، دولت آمریکا از ماهیت غیرقابل پیش‎بینی واکنش ایران آگاه و از بابت مسائل امنیتی نگران است.


کد مطلب: 684963

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/684963/ترامپ-تحریم-های-جدیدی-علیه-ایران-وضع-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com