شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

نامه نمایندگان به رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده پوری‌حسینی

يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب: 684927
فارس نوشت: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در نامه‌ای خطاب به رئیس دستگاه قضا خواستار رسیدگی به پرونده رئیس سازمان خصوصی‌سازی شدند.
نمایندگان به رئیسی: به پرونده پوری‌حسینی ورود کنید
به گزارش جهان نيوز، احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی دستگاه قضا به پرونده پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی شدند.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: با توجه به اینکه فرآیند سوال از رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مجلس تا حصول نتیجه فرآیند زمان‌بری است و دستگاه قضا در چنین مواردی با صدور قرار مجرمیت این ضرروت را ایجاب می‌کند که جابجایی مدیریتی انجام شود، این موضوع از طریق قوه قضائیه پیگیری می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمایندگان همزمان با پیگیری این موضوع از طریق قوه قضائیه در ادامه این روند از قوه قضائیه موضوع طرح سوال از رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در رابطه با خصوصی‌سازی را نیز پیگیری خواهند کرد.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: در نامه نمایندگان خطاب به آیت‌الله رئیسی آمده است که اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به خاطر سوعملکرد کارگزاران  سازمان خصوصی‌سازی نه تنها موجب شکوفایی اقتصادی نشده بلکه موجب اختلاف فاحش طبقاتی و گرد آمدن ثروت‌های فراوان نزد عده‌ای خاص شده است.

وی افزود: در بخش دیگری از این نامه تصریح شده که پرونده‌هایی که اخیراً دیوان محاسبات مورد رسیدگی قرار داده و در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ هم آمده تأکید بر غیرقانونی بودن واگذاری‌ها توسط سازمان خصوصی‌سازی دارد و اهلیت شخصی که شرکت به آن واگذار شده و قیمت‌های کارشناسی برای این شرکت‌ها مورد توجه قرار نگرفته است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین در این نامه مطرح شده الان هم که یکسری پرونده‌ها در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد گوشه ناچیزی از واقعیت‌های دردناک فرآیندهای ناسالم سازمان برملا شده است.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد:‌همچنین در این نامه به این نکته اشاره شده که چند مورد تحقیق و تفحص از طرف مجلس در خصوص عملکرد سازمان خصوصی‌سازی انجام شده و به تصویب رسیده که این تفحص‌ها نشان‌دهنده فرایندهای ناسالم در سازمان خصوصی‌سازی است.

وی افزود:‌ نمایندگان در این نامه عنوان کردند که رئیس جمهور حاضر نیست که در پاسخ به مطالبات نمایندگان نسبت به برکناری رئیس سازمان خصوصی‌سازی اقدام کند لذا با توجه به اینکه پوری‌حسینی ممنوع‌الخروج شده و دو ماه هم از زمان ممنوع‌الخروجی وی می‌گذرد اقدام عاجلی برای رسیدگی به عملکرد وی صورت پذیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فضای مجازی عامل اصلی بیکاری جوانان در کشور است. فضای مجازی جوانان کشور بیکارکرده است.
یک پنجم جوانان ایران همچنان بیکار هستند