کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افشاگری مربی سابق بوکس از اتفاقات پشت پرده

15 ارديبهشت 1398 ساعت 11:15

مربی سابق تیم ملی بوکس گفت: هیچ‌کسی نمی داند در جلساتی که ثوری با اماراتی‌ها داشت چه اتفاقاتی رخ داد که سر بوکس ایران را در مسابقات قهرمانی آسیا به این شکل بریدند.


به گزارش جهان نیوز، جلسه شورای فنی فدراسیون بوکس امروز شنبه با حضور تمام اعضا با موضوع بررسی عملکرد تیم ملی بوکس تشکیل شد، در پایان این جلسه، رأی‌گیری درباره ادامه همکاری کادر فنی تیم ملی انجام شد و سرانجام از یازده رأی، شش نفر به قطع همکاری کادر فنی با تیم ملی رأی دادند. 

علی مظاهری مربی سابق تیم ملی بوکس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که گویا در شورای فنی دو نفر تازه وارد حضور داشتند که به هیچ عنوان نامی از آنها در گذشته در شورای فنی دیده نمی‌شد، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: بله، کوروش مولایی و شهریار رحمانی روز گذشته( شنبه) در شورای فنی حضور پیدا کردند که تا به حال به هیچ عنوان از آنها نامی در شورای فنی برده نشده بود، این موضوع عجیب بود، اما به هر حال این تصمیمی بود که رئیس فدراسیون بوکس گرفته بود.

محمد ستارپور، رضا صمدی،‌ طاهر جباری و سعید نوروزی و بنده نفراتی بودیم که به ماندن سرمربی تیم ملی رأی دادیم. اکبر احدی نیز جزو شورای فنی بود و حق رأی داشت، اما اجازه ندادند که او رأی دهد. این برای همه ما جای سؤال دارد که چطور ممکن است به یکباره دو نفر را به جمع اعضای شورای فنی از سوی مسئولان فدراسیون اضافه شد، به هر حال اگر این دو نفر در گذشته جزو شورای فنی بودند، پس چرا نام آنها بین نفرات  در طول این مدت دیده نشده است و حتی در جلسات قبلی این دو نفر حضور نداشتند، اما امروز در کمال تعجب دیدیم که دو نفر در شورای فنی حضور دارند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: قرار بود در شورای فنی صحبت‌هایی مطرح شود تا دلیل شکست را توضیح دهیم، اما رئیس فدراسیون مدعی بود هیچ حق‌خوری صورت نگرفته و داوری‌ها مناسب بود. این در حالی است که رئیس فدراسیون بوکس در مصاحبه‌های مدعی شده که داوران حق حداقل دو بوکسور تیم ملی را در قهرمانی آسیا نادیده گرفتند! ما نمی دانیم کدام صحبت ثوری را قبول کنیم!

امروز نیز قرار بود تنها داور مسابقات در رقابت‌های قهرمانی آسیا در شورای فنی حضور داشته باشد اما رئیس فدراسیون به او اجازه حضور در جلسه شورای فنی را نداده بود. این هم جزو عجایب این جلسه بود. ما اصلا کاری به ماندن و رفتن اکبر احدی نداریم، اما رئیس فدراسیون بوکس باید جوابگو باشد که در جلسه مخفیانه‌ای که یک هفته قبل از آغاز مسابقات قهرمانی آسیا در حاشیه خلیج فارس با برخی از مسئولین خارجی داشتند چه بود.

ثوری باید بگوید در آن جلسه چه اتفاقاتی رخ داد و در تایلند چه بر سر بوکس ما آمد که داوران به آن شکل سر بازیکنان ما را بریدند. رئیس فدراسیون باید از تمام پشت‌پرده‌ها و اتفاقاتی که رخ داده و کسی از آن مطلع نیست، به همه مردم ایران توضیح دهد. ثوری باید بگوید چه اتفاقی در آن جلسه پنهانی رخ داد که در تایلند به بازیکنان ما امتیاز نمی‌دادند. 

مظاهری در پاسخ به این سؤال که نظر شما در مورد اینکه آیا برگزاری شورای فنی عادلانه بود یا خیر، اظهار داشت: جلسه شورای فنی فرمالیته بود، آنها از قبل تصمیم گرفته بودند مربی خارجی بیاورند، عادلانه این بود که احدی تا زمانی که حضور مربی خارجی در کنار تیم قطعی نشده او هدایت تیم را برعهده داشته باشد.

فعلا قرار است یک نفر را انتخاب کنند و تا روزی که مربی خارجی نیامده هدایت تیم را برعهده داشته باشد. این تصمیمات بچه‌گانه و غیرکارشناسی است. برخی‌ها از روی بغض و کینه برای کادرفنی تیم ملی تصمیم گرفتند. با این تصمیمات بچه‌گانه‌ای که رئیس فدراسیون هر روز می‌گیرد، به نظر من او کلا باید از فدراسیون بوکس برود چون در تصمیمات خود واقعا اشتباهات زیادی را داشته و خواهد داشت. 

مربی سابق تیم ملی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس و فراکسیون ورزش باید در رابطه با رئیس فدراسیون ورود کنند، اظهار داشت: از اعضای نمایندگان مجلس و فراکسیون ورزش تقاضا داریم که به این موضوع ورود کنند، چون هم اعتبار بوکس ایران، هم بیت‌المال هزینه مسائل شخصی شد.

رئیس فدراسیون در امارات و در تایلند با پول بیت‌المال هدایایی را برای برخی‌ها خریده بود که سرانجام آن اتفاقاتی بود که برای تیم ملی بوکس در قهرمانی آسیا رخ داد. هیچ‌کسی نمی داند در جلساتی که ثوری با اماراتی‌ها داشت چه اتفاقاتی رخ داد که سر بوکس ایران را در مسابقات قهرمانی آسیا به این شکل بریدند. من نماینده قهرمانان بوکس ایران هستم و از مسئولان ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک خواهش می‌کنم به این موضوع ورود کنند. 

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه رئیس فدراسیون بوکس مدعی شد که به زودی نشست خبری را برگزار خواهد کرد و در مورد تمام مسائل صحبت خواهد کرد، گفت: ما از رئیس فدراسیون بوکس خواستیم که مسائل پشت پرده جلسات امارات و تایلند را در یک نشست خبری به جامعه ورزش توضیح دهد.

او اعلام کرد که قرار است جوابگوی جامعه بوکس باشد. ثوری باید از پشت پرده ماجرا همه را خبردار کند. بنده به همراه اکبر ا حدی نیز در نشست خبری حضور خواهیم داشت و با اسنادی که در اختیار داریم به شائبه‌ها پایان خواهیم داد. اگر ثابت شود قطعا جامعه بوکس نمایندگان مجلس و مسئولان ورزش کشورمان از این موضوع عبور نخواهند کرد. 

منبع: فارس


کد مطلب: 684846

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/684846/افشاگری-مربی-سابق-بوکس-اتفاقات-پشت-پرده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com