پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

سرخابی ها با حضور در بورس پولدار می شوند؟

شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 684668
دو باشگاه استقلال و پرسپولیس همچنان مشغول شنیدن وعده هایی برای رسیدن به تالار بورس هستند.
سرخابی ها با حضور در بورس پولدار می شوند؟
به گزارش جهان نيوز، سرخابی های پایتخت از جمله مهم ترین و پرهوادارترین برندهای ورزش کشور به حساب می آیند اما به خاطر کج سلیقگی مسئولان امر، هنوز به سمت خصوصی سازی و یا حضور در بورس، پیش نرفته اند.
 
به بیان دیگر، این دو باشگاه جدا از آن که دولتی هستند، مدتی است برچسب «حکومتی» نیز دریافت کردند که کنایه به مدیریت کاملا دولتی باشگاه ها است. تمامی روسای جمهور این قول را داده بودند که استقلال و پرسپولیس را از دولت ها جدا کنند ولی همچنان شاهد آن هستیم که دو برند معتبر کشورمان، صفر تا صد فعالیت های خود را زیر نظر مسئولان دولتی انجام می دهند.

این امر، رسیدن به بورس را به یک امر محال تبدیل می کند در حالی که حضور در بورس و توانایی فروش سهام به هواداران، شاید درآمدی برای این استقلال و پرسپولیس به همراه نداشته باشد اما به نوعی، دارایی سرخابی ها را تا چند برابر افزایش می دهد و مدیریت اقتصادی هر دو باشگاه برعهده مردم خواهد بود.

هواداری که دوست دارد تیمش قهرمان شود، با خرید برگه های سهام، به رشد این تیم کمک می کند و باعث تقویت بنیه مالی و ریشه کن شدن مشکلات اقتصادی اش می شود. به عنوان مثال پرسپولیس و استقلال برای تسویه حساب با سرمربیان خارجی خود، نیازمند درآمدزایی فوری هستند و این در حالی است که گفته می شود هر دو باشگاه، بخشی از درآمد فصل آینده را نیز از حالا «پیش خور» کرده اند. به معنای دیگر، اسپانسر مشترک استقلال و پرسپولیس نه در این فصل بلکه به تعهدات خود در فصل آینده نیز عمل کرده و هیچ شک و شبهه ای باقی نگذاشته ولی هر دو باشگاه هنوز درگیر مشکلات مالی که از گذشته باقی مانده، هستند.

به هر حال، این طور به نظر می رسد که خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس و رسیدن به بورس، یک راهکار بسیار ساده، عملی و البته اجباری و کاملا قانونی است؛ روندی که هر دو باشگاه باید به سرعت طی کنند اما همچنان شاهد علاقه عجیب و غیرقابل وصف دولت ها برای مدیریت این دو باشگاه هستیم. اگر استقلال و پرسپولیس حداقل وارد تالار بورس شوند، شاید آنها نیز بتوانند مثل باشگاه های بزرگ دنیا، اقدام به خرید بازیکنان چند میلیون دلاری کنند و یا حداقل توان پرداخت بدهی خود را داشته باشند.

منبع: خبر ورزشی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *